Gå til innhold

Tann som flytter på seg


Gjest -ei som er redd for tanna si-

Anbefalte innlegg

Gjest -ei som er redd for tanna si-

Hei! Jeg er ei jente på 29 år. Den ene fortanna mi i overkjeven (venstre bakre fortann) flytter på seg hele tiden. Det har den gjort siden jeg tok av reguleringen for ca 15 år siden. Den flytter seg mer om mer innover, og jeg er redd den skal flytte seg så mye at den forsvinner bak tennene som er ved siden av. Kan jeg få gjort noe med det uten å bruke regulering? Jeg kan ikke sette på skallfasett i følge tannlegen min pga at den tannen kommer på innsiden av fortennene i underkjeven når jeg biter sammen. Kan en krone hjelpe slik at den ikke flytter på seg? Denne tannen bekymrer meg en del. Vil ikke at den skal flytte noe mer på seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En krone vil ikke hjelpe. Da er det bare den øvre delen av tannen som byttes ut, roten og det som gjør at tannen skal sitte fast vil fortsatt være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En krone vil ikke hjelpe. Da er det bare den øvre delen av tannen som byttes ut, roten og det som gjør at tannen skal sitte fast vil fortsatt være et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest ingen nick

Jeg tror at du må gå til reguleringstannlegen og få på en streng på tennene dine, denne strengen kan muligens settes på baksiden av tennene. Antakeligvis avsluttet du med tannregulering for tidlig, før tennene hadde fått festet seg skikkelig.

Jeg ser det samme skje med tennene til datteren min, hun hadde fine rette tenner, når hun sluttet med regulering men nå har tennene flyttet på seg, slik at de to mellomste tennene oppe sitter foran de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...