Gjest byhuldra Skrevet 12. september 2001 Del Skrevet 12. september 2001 Da jeg fikk mistanke om at sønnen min trengte briller fikk jeg time hos optiker, synstest ble utført, og briller bestilt. (gutten var langsynt m. skjeve hornhinner og litt skjeling på ett øye) Jeg tenkte så på å sjekke med trygdekontoret om det var muligheter for å få dette dekket, og fikk da vite jeg måtte innom øyelege først. Øyelegen mente gutten skulle ha litt sterker briller enn optikeren mente, at han ikke trengte korreksjon for skjelingen, og at han hadde skjeve hornhinner. Siden brillene alt var bestilt og ferdige, valgte jeg å beholde brillene som optikeren hadde tilpasset gutten min. Nå lurer jeg på om dette kan bli et problem når jeg kommer til trygdekontoret. Er det en forutsetning at øyelegens vurdering følges til punkt og prikke? Da optikeren tilpasset brillene var hovedsaken at han skulle få det lettest mulig når han leste o.l. og optikeren mente ting ble mer utydelige for min sønn med øyelegens styrke. (øyelegen bruker jo en litt annen metode enn optikeren, og virket ikke så opptatt av å finne ut når gutten min så ting mest tydelig osv.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35000-briller/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 13. september 2001 Del Skrevet 13. september 2001 Øyespesialistens oppgave er å "godtgjøre ved erklæring at briller/kontaktlinser er et nødvendig ledd i behandlingen av den aktuelle øyelidelsen". Dette gjelder også ved fornyelse. Dersom briller, kontaktlinser eller brilleinnfatning til barn under 13 år, eller barn mellom 14-18 år som på grunn av funksjonshemming, sykdom eller skade kan likestilles med barn under 13 år, mistes eller blir ødelagt, er det tilstrekkelig at optiker bekrefter behovet for gjenanskaffelse/reparasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35000-briller/#findComment-134795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.