Gå til innhold

Laila Navrud må få bli!

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• Mandolaika

12

• Maximia

10

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Mary Poppins
Skrevet

Ja, men det er sjelden man får all info. gjennom media i slike saker, så det er viktig å ta alt med en liten klype salt tror jeg, være litt kritisk til medias fremstilling.

Norge er vel generelt sett altfor snille når det gjelder slike saker, så her tror jeg det er en grunn til enstemmig avslag på ankesaken.

Nei det er sant at man ikke alltid får all nødvendig informasjon gjennom media, men hvis det som jeg linker til under her stemmer, så synes jeg dette er en tragisk sak.

http://dt.no/nyheter/jeg-er-ikke-kriminell-1.5456474

Skrevet

Nei det er sant at man ikke alltid får all nødvendig informasjon gjennom media, men hvis det som jeg linker til under her stemmer, så synes jeg dette er en tragisk sak.

Ja, men det er noe som er rart når de fikk enstemmig avslag på ankesaken synes jeg.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Skattekort får man vel ikke uten at man har gyldig arbeidstillatelse og skattekortet kan ikke ha "vært på veg" i 2 år, så hun har trolig jobbet svart på kaféen. Siden de fikk avslag på anken, tror jeg there's more to the story her enn det som kommer fram i media. UD har jo ikke lov å si mer enn det familien selv gir av info. Jeg tror de har lagt opp løpet med litt juks, de ville ha hennes sønn fra Fillipinene hit, for å få det til måtte hun vel ha en jobb/inntekt å vise til, hun tok da jobb på kafé og jobbet svart der. Det skal ikke lønne seg å jukse, derfor tror jeg de fikk avslag.

Nå er det ikke riktig at de blir behandlet på lik linje som kriminelle heller. Kriminelle må i fengsel, hun må tilbake til sitt hjemland Fillipinene i 2 år, hvor hun også har et barn til som hun forlot da hun dro til Norge.

Utenom alt dette, hadde jeg absolutt ikke hatt noe i mot at denne damen fikk bli og jobbe i Norge, men det er nok en grunn til avslaget tror jeg.

I nyhetene sa de at hun hadde fått skattekort og dermed trodde de at alt var i orden. Dermed har hun ikke jobbet svart.

Skrevet

I nyhetene sa de at hun hadde fått skattekort og dermed trodde de at alt var i orden. Dermed har hun ikke jobbet svart.

Lurer på hvorfor de ringte ligningskontoret. Hvis det er sant at de spurte politiet, så fikk de beskjed om å kontakte UDI, men isteden kontaktet de ligningskontoret? Hun søkte bare om videre arbeidstillatelse, så det er klart hun da ikke fikk noe annet enn det hun hadde.

Sikkert gjort i god tro da.

Skrevet

Lurer på hvorfor de ringte ligningskontoret. Hvis det er sant at de spurte politiet, så fikk de beskjed om å kontakte UDI, men isteden kontaktet de ligningskontoret? Hun søkte bare om videre arbeidstillatelse, så det er klart hun da ikke fikk noe annet enn det hun hadde.

Sikkert gjort i god tro da.

Gjest hoppla
Skrevet

Vi kan ikke la alle mennesker som har en bedre sak en Mullah Krekar få bli i Norge, da hadde Norge blitt overbefolket. Mullah Krekar kan ikke sendes til Irak, fordi han risikerer å bli drept. Norge har skrevet under menneskerettskonvensjon som sier at man ikke kan sende folk tilbake til hjemlandet dersom man risikerer dødsdom der. Vi kan være forbanna på mannen og systemet, men det er lite å få gjort.

Det stemmer. Jeg er utrolig lei av folk som drar opp Krekar som argument i enhver diskusjon om asylsøkere og andre utlendinger.

Skrevet

Selv Siv Jensen ble opprør da saken var på nyhetene. Hun syntes virkelig ikke at lovlydige, arbeidende mennesker skulle kastes ut av landet på lik linje med kriminelle p.g.a. av en filleting.

''Selv Siv Jensen ble opprør da saken var på nyhetene. ''

Dette er krokodilletårer. Siv Jensen, og hennes parti, er jo direkte ansvarlig for at forholdet for mange innvandrere er så vanskelig som det er her i landet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men Krekar får bli! Horribelt.

Krekar får bli, slik han hadde fått blitt i ALLE land i Europa, fordi det strider mot den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen å sende ham til Irak.

Og den vil du vel ikke være med på å bryte?

Skrevet

Vi kan ikke la alle mennesker som har en bedre sak en Mullah Krekar få bli i Norge, da hadde Norge blitt overbefolket. Mullah Krekar kan ikke sendes til Irak, fordi han risikerer å bli drept. Norge har skrevet under menneskerettskonvensjon som sier at man ikke kan sende folk tilbake til hjemlandet dersom man risikerer dødsdom der. Vi kan være forbanna på mannen og systemet, men det er lite å få gjort.

Det er *meget* langt igjen før Norge ev. blir "overbefolket". :-)

Med vennlig hilsen

Gjest speer
Skrevet

Krekar får bli, slik han hadde fått blitt i ALLE land i Europa, fordi det strider mot den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen å sende ham til Irak.

Og den vil du vel ikke være med på å bryte?

''Og den vil du vel ikke være med på å bryte?''

Det bryr jeg meg ærlig talt lite om.

Gjest speer
Skrevet

Det er *meget* langt igjen før Norge ev. blir "overbefolket". :-)

Med vennlig hilsen

Det er irrelevant. Innvandringen skaper nok problemer med det nivået den er på nu.

Skrevet

''Det bryr jeg meg ærlig talt lite om.''

At det er ditt forhold til menneskerettighetene sier jo mye om deg.

Skrevet

Det er irrelevant. Innvandringen skaper nok problemer med det nivået den er på nu.

Nei, innvandring løser langt flere problemer enn den skaper.

Derimot er det en del folk som bruker innvandrere/innvandring til å skape problemer. Men det skyldes selvsagt dem, og ikke innvandrerne de skylder på.

Skrevet

Virkelig?? Da må Laila Navrud og hennes like ut, og grensene er åpne for allverdens Mullah'er :-(

Gjest speer
Skrevet

At det er ditt forhold til menneskerettighetene sier jo mye om deg.

Har ikke du fått beskjed om å begrense deg? Eller skal du sette i gang å kverulere for fullt igjen?

Gjest speer
Skrevet

Nei, innvandring løser langt flere problemer enn den skaper.

Derimot er det en del folk som bruker innvandrere/innvandring til å skape problemer. Men det skyldes selvsagt dem, og ikke innvandrerne de skylder på.

''Nei, innvandring løser langt flere problemer enn den skaper.''

Nei, det er feil. Vi har mer enn nok innbyggere i dette landet. Og ihvertfall nok innvandrere fra muslimske land. Men, jeg hører på webmaster og kommer ikke til å sette i gang nok en evighetsdiskusjon om dette.

Skrevet

Har ikke du fått beskjed om å begrense deg? Eller skal du sette i gang å kverulere for fullt igjen?

Fint hvis du holder deg til sak, i stedet for personangrepene dine.

Utover det er det definitivt bekymringsfullt at du og Krekar tilsynelatende er enige om å ikke bry seg om Menneskerettighetene.

Skrevet

Har ikke "sett" deg her den siste uka, speer, men nå er du plutselig alive and kicking?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...