Gå til innhold

Laila Navrud må få bli!

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fatter ikke hva folk syter over. Dette er jo sånn vi vil ha det, er det ikke? Regjeringa fører en svært streng innvandringspolitikk, og i den er det ikke rom for skjønn.

Den gjelder også asiater, og denne dama har gjort en feil. Altså må hun ut av landet.

Inhumant, men det er sånn svært mange vil ha det.

Jeg lurer for øvrig på hvor mange av de som roper nå som ikke hadde sagt: Ha! til pass for henne når hun ikke følger norske lover og regler, dersom dama var inngifta fra Pakistan.

Hykleri på høyt nivå, men dette er den inhumane innvandringspolitikken dere vil ha i praksis.

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

12

• Mandolaika

12

• Maximia

10

• Mary Poppins

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fatter ikke hva folk syter over. Dette er jo sånn vi vil ha det, er det ikke? Regjeringa fører en svært streng innvandringspolitikk, og i den er det ikke rom for skjønn.

Den gjelder også asiater, og denne dama har gjort en feil. Altså må hun ut av landet.

Jeg lurer for øvrig på hvor mange av de som roper nå som ikke hadde sagt: Ha! til pass for henne når hun ikke følger norske lover og regler, dersom dama var inngifta fra Pakistan.

Hykleri på høyt nivå, men dette er den inhumane innvandringspolitikken dere vil ha i praksis.

For ikke å snakke om hvis det hadde vært en mann som hadde vært i en identisk situasjon.

Man blir flau over hvordan situasjonen er i Norge.

Med vennlig hilsen

Skrevet

For ikke å snakke om hvis det hadde vært en mann som hadde vært i en identisk situasjon.

Man blir flau over hvordan situasjonen er i Norge.

Med vennlig hilsen

Også så flaks at ho har et "norsk" navn og ikke bruker hijab!

Mary Poppins
Skrevet

Men slik jeg har forstått det er det jo her snakk om en misforståelse rett og slett? Det er vel det folk reagerer på?

Skrevet

Men slik jeg har forstått det er det jo her snakk om en misforståelse rett og slett? Det er vel det folk reagerer på?

Men hvorfor skulle hun ikke få lov til å bosette seg i Norge, "uansett"?

Det er ikke akkurat fullt her, vi trenger arbeidskraft og mennesker generelt. Hvorfor skal mennesker sees på som et "problem"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Men hvorfor skulle hun ikke få lov til å bosette seg i Norge, "uansett"?

Det er ikke akkurat fullt her, vi trenger arbeidskraft og mennesker generelt. Hvorfor skal mennesker sees på som et "problem"?

Med vennlig hilsen

Denne saken er ikke unik. Jeg studerte med en dame gift med en Nigerer som måtte ut av landet. Det har et barn sammen. Han jobbet uten gyldig arbeidstillatelse p.g.a. en misforståelse. Han ble sendt ut av landet i 5år. Saken kom opp i menneskerettsdomstolen i Strassbourg, men tapte saken for 1 år siden.

Skrevet

Denne saken er ikke unik. Jeg studerte med en dame gift med en Nigerer som måtte ut av landet. Det har et barn sammen. Han jobbet uten gyldig arbeidstillatelse p.g.a. en misforståelse. Han ble sendt ut av landet i 5år. Saken kom opp i menneskerettsdomstolen i Strassbourg, men tapte saken for 1 år siden.

Det er skammelig hvordan de blir behandlet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er *meget* langt igjen før Norge ev. blir "overbefolket". :-)

Med vennlig hilsen

Hvis vi åpner slusene og sier at de som vil kan komme til Norge, blir det fort fullt her. Og viss alle skal få ta med seg alle sine skikker og kulturelle særegenheter blir det kaos her.

Skrevet

Hvis vi åpner slusene og sier at de som vil kan komme til Norge, blir det fort fullt her. Og viss alle skal få ta med seg alle sine skikker og kulturelle særegenheter blir det kaos her.

Det finnes en del mellomstasjoner mellom det vi har nå, og å rive ned grensene totalt, for å si det mildt.

Ikke bare det, steder som New York (som er en bitteliten brøkdel av Norges størrelse, men har mange flere innbyggere) er så dynamisk, kreativ og skapende nettopp fordi det er en smeltedigel med folk fra hele verden.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er skammelig hvordan de blir behandlet.

Med vennlig hilsen

Jeg har seriøse problemer med å se logikken i politikken, når utviklingshemmede mennesker blir giftet bort til friske mennesker og myndighetene ser ikke noe merkelig med det og godkjenner familiegjenforening. Mens to "tilregnelige" mennesker må kjempe med nebb og klør for det samme og blir misstrodd sine hensikter.

Skrevet

Jeg har seriøse problemer med å se logikken i politikken, når utviklingshemmede mennesker blir giftet bort til friske mennesker og myndighetene ser ikke noe merkelig med det og godkjenner familiegjenforening. Mens to "tilregnelige" mennesker må kjempe med nebb og klør for det samme og blir misstrodd sine hensikter.

Det er slikt som skjer, som SDD påpeker, når politikken reduseres til populisme og "få dem ut"-tilrop. Da blir de ofret.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er i hvert fall det de sier selv, og det er sikkert sant. Men hun jobbet altså ulovlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er slikt som skjer, som SDD påpeker, når politikken reduseres til populisme og "få dem ut"-tilrop. Da blir de ofret.

Med vennlig hilsen

Det eneste AP mangler i forhold til FRP nå er retorikken, men også der nærmer de seg med stormskrikk.

Og SV skal ha for sin påvirkningskraft i denne regjeringa. ;)

Det verste er at denne regjeringa sannsynligvis er den minste av ondene.

Skrevet

Jeg er heeelt enig!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det eneste AP mangler i forhold til FRP nå er retorikken, men også der nærmer de seg med stormskrikk.

Og SV skal ha for sin påvirkningskraft i denne regjeringa. ;)

Det verste er at denne regjeringa sannsynligvis er den minste av ondene.

''Det verste er at denne regjeringa sannsynligvis er den minste av ondene.''

Helt enig:)

Gjest speer
Skrevet

Har ikke du fått beskjed om å begrense deg? Eller skal du sette i gang å kverulere for fullt igjen?

Har ikke "sett" deg her den siste uka, speer, men nå er du plutselig alive and kicking?!

''Har ikke "sett" deg her den siste uka, speer,''

Da får du "se" etter litt bedre. Jeg skrev bl.a. et innlegg for 3 dager siden (omtrent 7 linjer ovenfor dette).

Skrevet

''Har ikke "sett" deg her den siste uka, speer,''

Da får du "se" etter litt bedre. Jeg skrev bl.a. et innlegg for 3 dager siden (omtrent 7 linjer ovenfor dette).

OK, er ikke inne 24/7, sorry ;.)

Gjest hoppla
Skrevet

Ja, Laila og ektefellen sier at det hele er en misforståelse. Det forbløffer meg imidlertid at folk fortsatt tar det som sies av én part og står i media for god fisk. Vi har ennå ikke hørt UNEs versjon av saken, hvilket jeg antar vi ville fått hvis Laila hadde fritatt dem for deres taushetsplikt.

Laila fikk tillatelse til å jobbe som au pair, og derfor kom hun til Norge. Det virker veldig rart for meg at hun plutselig skulle tro at hun fikk lov til å ta andre jobber i tillegg. Av allmennpreventive hensyn er det viktig å reagere strengt når folk jobber ulovlig i landet, blant annet fordi systemet baseres på tillit til den enkelte utlendingen.

Skrevet

Ja, Laila og ektefellen sier at det hele er en misforståelse. Det forbløffer meg imidlertid at folk fortsatt tar det som sies av én part og står i media for god fisk. Vi har ennå ikke hørt UNEs versjon av saken, hvilket jeg antar vi ville fått hvis Laila hadde fritatt dem for deres taushetsplikt.

Laila fikk tillatelse til å jobbe som au pair, og derfor kom hun til Norge. Det virker veldig rart for meg at hun plutselig skulle tro at hun fikk lov til å ta andre jobber i tillegg. Av allmennpreventive hensyn er det viktig å reagere strengt når folk jobber ulovlig i landet, blant annet fordi systemet baseres på tillit til den enkelte utlendingen.

Hvorfor skulle hun ikke kunne ta andre jobber hun ev. er kvalifisert for?

Man burde heller være glad!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...