Gå til innhold

Ipod og hva som kreves for å spille..

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok. Vet du forresten om den sonyen hadde diktafon? Bør man ha 16 når man først kjøper eller holder det med 8GB?

Med god kvalitet mener jeg forresten at samtlige mp3-filer er i 192-320 kpbs. Snittet er nok nærmere 320 enn 192. Men ingenting er dårligere enn 192. Da mister jeg natteøsøvnen.

128 er vel fortsatt det vanligste, så ripper du i denne kvaliteten får du plass til langt mer.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

19

• ShitDiddelyDo

14

• lala_land

5

• Mrs D

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Ok. Vet du hvor mye en sang koster på iTunes?

Er ikke sikker, men lurer på om det er rundt 8,- for en sang.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ok. Vet du hvor mye en sang koster på iTunes?

''Vet du hvor mye en sang koster på iTunes''

8 kroner er den vanligste prisen. Ca 80 kr for vanlige album.

Skrevet

Jeg husker ikke om den har diktafon, men i linken under finner du ulike Sony-spillere.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?l=3&t=1629&g0=84&g1=29&g2=182&g3=21&visavdeling=0&g0txt=Lyd%20&%20Bilde&g1txt=MP3%20spiller&g2txt=Flashminnebasert&g3txt=Sony&a=vis

Hvor mange GB du bør ha avhenger av hvor mye musikk du har.

For å ta et eksempel: På mobiltelefonen har jeg et minnekort på 16 GB. Akkurat nå har jeg 199 hele album på telefonen (2020 låter). Siden jeg mister nattesøvnen hvis jeg eier musikk i dårlig kvalitet, er alt i høy kvalitet.

8 GB, med god kvalitet, skulle altså gi deg ca. halvparten, noe som vil si 100 album (eller 1000 sanger).

4 GB, med god kvalitet, skulle gi deg halvparten av det igjen, altså 50 album (500 sanger).

Nå skal det også sies at jeg hører på ganske mye Metal, og mange av låtene innen denne genren er spesielt lange.

Med vanlige hitlåter på 3-4 minutter vil du altså få betraktelig mer enn 200 album på 16 GB. Tviler på at jeg har en eneste låt på så lite som 3 minutter. ;)

Ok. Uff, må innrømme at jeg fikk veldig lyst på en ipod touch med 32 GB. MEN, jeg har egentlig ikke råd til det.

Jeg tenkte i utgangspunktet på en ipod nano til ca 1200. Og jeg har egentlig ikke råd til det heller. Men jeg må jo ha en mp3 spiller en eller annen gang. Jeg må lære meg dette for å henge med i verden, og jeg trenger musikk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ok. Uff, må innrømme at jeg fikk veldig lyst på en ipod touch med 32 GB. MEN, jeg har egentlig ikke råd til det.

Jeg tenkte i utgangspunktet på en ipod nano til ca 1200. Og jeg har egentlig ikke råd til det heller. Men jeg må jo ha en mp3 spiller en eller annen gang. Jeg må lære meg dette for å henge med i verden, og jeg trenger musikk.

En god grunn til ikke å kjøpe Touch er at du skal bruke den til å jogge. Eller har jeg lest feil? I så fall vil jeg si den er i største og tyngste laget. Den er vel omtrent på størrelse med en Iphone, noe i hvert fall jeg ville sagt var for stor til løping.

Skrevet

En god grunn til ikke å kjøpe Touch er at du skal bruke den til å jogge. Eller har jeg lest feil? I så fall vil jeg si den er i største og tyngste laget. Den er vel omtrent på størrelse med en Iphone, noe i hvert fall jeg ville sagt var for stor til løping.

Ipod touch er en del tynnere og dermed lettere enn Iphone. Var på joggetur med 12-åringen i går og han ble ikke særlig hemmet av ipoden sin, kan man si.....

Skrevet

Hm... Tror jeg må gå innom en fysisk butikk å orientere meg i dette mp3-landskapet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm... Tror jeg må gå innom en fysisk butikk å orientere meg i dette mp3-landskapet.

Det burde du definitivt gjøre. Sjekk størrelser og den slags. Kanskje ikke du synes det er noe pes å løpe med en så stor dingst, men det gjør jeg. Kjøpte derfor en musikktelefon med rett størrelse. Men det blir smak og behag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...