Gå til innhold

eksvimle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå skal du fokusere på å roe deg ned. Det er lite sannsynlig at din far plutselig skal dukke opp nå i kveld. Du skal derfor forberede deg for natten på vanlig måte.

Pleier du å ta medisiner om kvelden?

Hvordan pleier du å tilbringe kveldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Akkurat nå skal du følge froskens råd.

Om du ikke allerede har gjort det, tar du kontakt med Politiet i morgen for å få voldsalarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skal du fokusere på å roe deg ned. Det er lite sannsynlig at din far plutselig skal dukke opp nå i kveld. Du skal derfor forberede deg for natten på vanlig måte.

Pleier du å ta medisiner om kvelden?

Hvordan pleier du å tilbringe kveldene?

Tusen takk. Jeg kommer til å låse alle mulige dører i natt, bare for sikkerskyld uansett. Du har nok rett i at han ikke dukker akkurat nå. Det er bare det at nå vet han at jeg er tilbake hit. Og det var så sjokk for meg å se han i dag. Jeg ble så innmari redd. jeg vil ikke at han skal få gjøre det igjen.

Nei. jeg tar ingen medisiner. (Har fått beskjed fra alle hold -psykiater, fastlege m.m. at medisiner har ingen virkning på dette, så...)

Jeg gjør ikke stort på kveldene. Så fort lillegutt er i seng (ca 19.), så blir jeg (dessverre) ganske så alene med tankene mine. Ser på TV -og litt internett. (DOL er til god hjelp), men ikke noe mer enn det. (Og jeg sover aldri mer en 4 timer -så nettene er lange!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skal du følge froskens råd.

Om du ikke allerede har gjort det, tar du kontakt med Politiet i morgen for å få voldsalarm.

Takk. Fikk bare helt panikk.

Hvis jeg tar kontakt med politiet -må de vite alt? (Jeg vil virkelig ikke at noen skal vite dette om meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk. Jeg kommer til å låse alle mulige dører i natt, bare for sikkerskyld uansett. Du har nok rett i at han ikke dukker akkurat nå. Det er bare det at nå vet han at jeg er tilbake hit. Og det var så sjokk for meg å se han i dag. Jeg ble så innmari redd. jeg vil ikke at han skal få gjøre det igjen.

Nei. jeg tar ingen medisiner. (Har fått beskjed fra alle hold -psykiater, fastlege m.m. at medisiner har ingen virkning på dette, så...)

Jeg gjør ikke stort på kveldene. Så fort lillegutt er i seng (ca 19.), så blir jeg (dessverre) ganske så alene med tankene mine. Ser på TV -og litt internett. (DOL er til god hjelp), men ikke noe mer enn det. (Og jeg sover aldri mer en 4 timer -så nettene er lange!)

Prøv å ikke tenke altfor mye nå i kveld. Kanskje kan du finne et tv-program som gjør at du får noe annet å tenke på en kort stund.

Jeg er glad for at du er i kontakt med behandlingsapparatet. Du har en ganske lang vei å gå eksvimle - men bare du går ett skritt av gangen så kommer du dit du skal:-)

Akkurat nå handler det bare om at du skal roe deg ned for natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Fikk bare helt panikk.

Hvis jeg tar kontakt med politiet -må de vite alt? (Jeg vil virkelig ikke at noen skal vite dette om meg!)

Er ikke overgrepene kjent for behandlingsapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Fikk bare helt panikk.

Hvis jeg tar kontakt med politiet -må de vite alt? (Jeg vil virkelig ikke at noen skal vite dette om meg!)

Det er vanskelig, men husk at Politiet og DPS har vært ute ei vinternatt før- din historie er neppe ny.. Men de sitter på de beste ressursene i slike saker - Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke overgrepene kjent for behandlingsapparatet?

vel... jo...eller dvs. noe av det. ikke hvor mye og hvor lenge det faktisk pågikk (pågår). det er det jeg ikke vil at noen skal få vite heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke tenke altfor mye nå i kveld. Kanskje kan du finne et tv-program som gjør at du får noe annet å tenke på en kort stund.

Jeg er glad for at du er i kontakt med behandlingsapparatet. Du har en ganske lang vei å gå eksvimle - men bare du går ett skritt av gangen så kommer du dit du skal:-)

Akkurat nå handler det bare om at du skal roe deg ned for natten.

tusen takk for det frosken. jeg har så smått begynt å skjønne selv nå og at dette kommer til å bli vanskelig fremover. Av en eller annen grunn trodde jeg ting skulle ordne seg da jeg kom meg vekk fra min eks... Tok litt feil der ser jeg nå!

Ser litt på Tv, og rydder litt etter veslegutt. (synes det er koselig). Jeg prøver å få roet meg. (også takk for mye fin støtte her da!)

Og som jeg sa; jeg som har hatt så mange fine dager nå!!! Det var så dumt akkurat dette skulle skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig, men husk at Politiet og DPS har vært ute ei vinternatt før- din historie er neppe ny.. Men de sitter på de beste ressursene i slike saker - Lykke til !

men må jeg fortelle dem alt dette? til politiet altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest om dette

vel... jo...eller dvs. noe av det. ikke hvor mye og hvor lenge det faktisk pågikk (pågår). det er det jeg ikke vil at noen skal få vite heller!

Jeg har lyst å skyte inn at det slett ikke er et uvanlig fenomen at mennesker som er utsatt for overgrep også kan bli det i voksen alder. Dette er de også kjent med, så jeg synes ikke du skal være så redd for at de skal få vite det.

Har selv vært utsatt for overgrep, så jeg skjønner noe av skammen i forhold til hvordan jeg hadde det en gang i tiden.

Noen ganger i livet må en gjøre det som er riktig å gjøre uansett hvor vanskelig det er. Men akkurat i kveld skal du ikke gjøre stort annet enn å roe ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for det frosken. jeg har så smått begynt å skjønne selv nå og at dette kommer til å bli vanskelig fremover. Av en eller annen grunn trodde jeg ting skulle ordne seg da jeg kom meg vekk fra min eks... Tok litt feil der ser jeg nå!

Ser litt på Tv, og rydder litt etter veslegutt. (synes det er koselig). Jeg prøver å få roet meg. (også takk for mye fin støtte her da!)

Og som jeg sa; jeg som har hatt så mange fine dager nå!!! Det var så dumt akkurat dette skulle skje!

Høres godt ut å rydde litt etter lillegutt, kanskje ordne litt med klærne hans, og tenke gjennom ting dere skal gjøre sammen i morgen.

Alle de andre tingene kan du få hjelp til å ta tak i senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men må jeg fortelle dem alt dette? til politiet altså?

Du velger sjøl hva du vil fortelle, men jo meir jo bedre. Prøv å finne ro til å sove nå; det er noe i det gamle uttrykket "å sove på det" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skjønner godt

vel... jo...eller dvs. noe av det. ikke hvor mye og hvor lenge det faktisk pågikk (pågår). det er det jeg ikke vil at noen skal få vite heller!

Du trenger ikke å fortelle alle detaljer til politiet. Du trenger ikke å si hvor mange ganger du har blitt misbrukt/mishandlet i voksen alder. Det holder at det har skjedd én gang og at du er redd fordi han truer med å gjøre det igjen. Det viktigste er at politiet skjønner at situasjonen er alvorlig og at de dermed kan gi deg voldsalarm. De kommer nok til å forstå at du ikke ønsker å gå i detalj.

Husk at dette ikke er din skyld og at det ikke er du som skal skamme deg for politiet! Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut å rydde litt etter lillegutt, kanskje ordne litt med klærne hans, og tenke gjennom ting dere skal gjøre sammen i morgen.

Alle de andre tingene kan du få hjelp til å ta tak i senere.

Gikk det greit på dps i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for det frosken. jeg har så smått begynt å skjønne selv nå og at dette kommer til å bli vanskelig fremover. Av en eller annen grunn trodde jeg ting skulle ordne seg da jeg kom meg vekk fra min eks... Tok litt feil der ser jeg nå!

Ser litt på Tv, og rydder litt etter veslegutt. (synes det er koselig). Jeg prøver å få roet meg. (også takk for mye fin støtte her da!)

Og som jeg sa; jeg som har hatt så mange fine dager nå!!! Det var så dumt akkurat dette skulle skje!

Gikk det greit på dps i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svarttrost

Kjære deg, du har fått veldig mange kloke svar.

Føler allikevel for å gjenta noen av de andre her.

Jeg forstår at du føler stor skam for det som har skjedd/skjer, det er helt normalt for noen som blir utsatt for slikt!

Slik jeg oppfatter det virker det som om kvaliteten på livet ditt nå er prisgitt andre, SLIK TRENGER DET IKKE Å VÆRE!

Men det finnes nok bare en måte å bli sjef i eget liv på, den er tøff, men den fører fram. Du må fortelle om det, du må snakke det i hjel og lære deg metoder for å mestre angsten og maktesløsheten.

Ikke la disse drittsekkene styre livet ditt!

Dette kan de hjelpe deg med på DPS, og som flere andre skriver: de har hørt slikt før. Tro meg, du vil bli møtt med forståelse, ikke forakt.

Klem fra ei som selv har ønsket å drepe, men som nå bare synes han er ynkelig, takket være god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det greit på dps i dag?

nei.. Det kunne ikke ha gått stort dårligere. Jeg ble bare helt redd. Tror ikke jeg fikk sagt et eneste ord. Skal tilbake på fredag. Gruer meg så innmari. Men, nå er jeg på mange måter redd for å bli så redd jeg var i dag igjen. Og jeg fatter ikke engang hvorfor jeg ble så redd... Hun hørtes veldig hyggelig ut (det vesle jeg faktisk fikk med meg av hva hun sa...) Alt jeg klarte å fokusere på var egentlig å prøve å vise minst mulig at jeg var så redd...også hvordan i hulsete var veien ut igjen fra denne byggningen. Det kunne ikke ha gått stort dårligere!!!!

Det som skjedde i går, ødela veldig for meg i dag tror. Jeg ble så redd. Og angsten bare gnager i meg hele tiden. Livredd for å gå utenfor døra nå. (og stakkars vesle gutten min...)

Har du noen tips om hvordan jeg kanskje kunne klare meg bedre på fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...