Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med råd/tips?!?!

Anbefalte innlegg

Gjest gravid og jobb
Skrevet

Det har seg slik at jeg har fått en jobb, hvor jeg skal skrive under en kontrakt på i september. Dette er et vikariat som går over ett år, etter det får jeg sikkert jobbe videre der. Men vet selvsagt ikke noe ennå.

Jeg har "mast" masse på sjefen for å komme innenfor og få vise at jeg "duger".. Endelig har jeg kommet der jeg lenge har ønsket å være.

MEN så det seg sånn at jeg har blitt gravid ( :) ) Noen som da ikke var helt planlagt, vi ville ha barn men hadde lagt det på hylla for noen mndr sånn at jeg skulle få kommet igang med denne jobben...

Så nå er mitt spm: Skal jeg si det til sjefen FØR jeg skriver under kontrakten eller ETTER?? Jeg går jo ut i perm i februar hvis alt går etter planen, og de tror de har meg til sept:/

Selv mener, tenker, tror jeg at jeg vil si det når jeg er der for å skrive under og si at jeg håper ikke alt ryker nå osv...

Klarer jo ikke "lyge"...

Kan jeg få noen synspunkter på saken? :) hva er lurt å gjøre og hva er det rette?

Takker for svar!

Gjest pia spelmann
Skrevet

Hvis du sier noe rett før du skal skrive under kan det være sjefen endrer mening, men du skal ikke diskrimineres fordi du er gravid. Hadde jeg vært deg hadde jeg holdt munnen om dette til det begynner å synes.

Skrevet

Vær ærlig, du har alle rettigheter, men forbered arbeidsgiver på en vikar.

Her er min historie: Jeg fikk ett års vikariat på en vgs for en mannsalder siden. Da jeg "blei" gravid, ringte jeg rektor fordi de måtte ansette en vikar for vikaren i februar året etter pga meg.

Denne rektoren var en mann av den gamle skolen som satt bak et blankt skrivebord og var autoritær.

Hans svar var "Gratulerer, så hyggelig! Vikar er ikke ditt problem!!"

Gjest lover og regler
Skrevet

De kan ikke la være å ansette deg pga at du er gravid. Det er diskriminering, og ikke lov. For sikkerhets skyld ville jeg dog hatt kontrakten i hånden før jeg sa noe.

Gjest trådstarter
Skrevet

Vær ærlig, du har alle rettigheter, men forbered arbeidsgiver på en vikar.

Her er min historie: Jeg fikk ett års vikariat på en vgs for en mannsalder siden. Da jeg "blei" gravid, ringte jeg rektor fordi de måtte ansette en vikar for vikaren i februar året etter pga meg.

Denne rektoren var en mann av den gamle skolen som satt bak et blankt skrivebord og var autoritær.

Hans svar var "Gratulerer, så hyggelig! Vikar er ikke ditt problem!!"

Han var jo koslig :P

Sjefen er en koslig dame med to unger selv, og jeg _tror_ hun kommer til og se min side i saken. men man vet jo aldri, de harjo alledere to som forsvinner i perm i oktober + en som er i perm og kommer tilbake i mai.

Jeg tror jeg går dår å si det før jeg skriver under og krysser fingrene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...