Gå til innhold

kan man avvise noen uten å såre?

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig å avvise
Skrevet

Hva sier dere til folk som gjerne vil være venn med deg, men du er ikke like opptatt av det som vedkommende.

Dette er en person jeg har litt kontakt med på sms og msn om diverse interesser, men jeg er egentlig ikke så interessert i å treffes sånn utenom det.

Skylder man på tida, eller skal man være brutalt ærlig? Kan man si at man ikke er så interessert i å treffes fysisk på en pen måte?

Gjest KN was not my name
Skrevet

Jeg ville gjerne ha fått klar beskjed.

Jeg ble kjent med en via nettet. Vi ville tilsynelatende begge ha et vennskap. Men hun hadde aldri tid til å møtes av dertil ganske gode grunner, livskrise, sykdom osv. Men jeg følte det ble litt vanskelig at hun aldri ville. Derav mistet vi kontakten. Kanskje hun trodde jeg heller ikke var interessert. Kanskje hun oppriktig ønsket at vi skulle møtes. Men om hun ikke ønsket det hadde jeg heller ønsket klar beskjed.

Så oppfordringen er enkel. Prioriter vennene dine, og gi beskjed til de du ikke vil ha som venn slik at de kan komme seg videre. Du trenger ikke å være brutal, bare si at du har ikke kapasitet til flere nære venner nå. Men man kan jo være mer ærlig om man får mer direkte spørsmål.

Gjest ........................fj
Skrevet

Jeg har fått kontakt med en gammel brevvenninne på facebook, men ønsker ikke noe mer kontakt enn det, men det virker som hun er mer gira på å være venn enn meg, og jeg er livredd for at hun skal foreslå å møtes.

Fikk f.eks. plutselig en sms fra henne. Å nei tenkte jeg, hun har oppsporet nr mitt og. Heldigvis fikk jeg ikke flere sms.

Jeg kan godt ha litt kontakt på facebook med henne, har ikke hatt henne inn på msn ennå pga jeg tror hun da kommer til å skrive hver gang jeg logger meg på...

Ikke lett å avvise sånn sett men

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...