Gå til innhold

Hvordan fjerne bilder jeg har blitt tagget i på

Anbefalte innlegg

Gjest Facebookspørsmål
Skrevet

Noen har lagt ut bilder av meg på FB. Nå vil jeg fjerne dem. Hvordan gjør jeg det?

Gjest annlovinda
Skrevet

Du kan ikke fjerne dem, men du kan fjerne taggen. Da vil ikke bildene vises på din profil, men den vil fortsatt være på profilen til den som har lagt ut bildet.

For å fjerne taggen må du gå på bildet, og der trykker du på fjern tagg.

Gjest Facebookspørsmål
Skrevet

Du kan ikke fjerne dem, men du kan fjerne taggen. Da vil ikke bildene vises på din profil, men den vil fortsatt være på profilen til den som har lagt ut bildet.

For å fjerne taggen må du gå på bildet, og der trykker du på fjern tagg.

Det burde jo ikke være lov å publisere bilder av folk uten deres samtykke. Ikke så kult om det ligger bilder på en annen persons profil som stiller meg i et dårlig lys.

Gjest annlovinda
Skrevet

Det burde jo ikke være lov å publisere bilder av folk uten deres samtykke. Ikke så kult om det ligger bilder på en annen persons profil som stiller meg i et dårlig lys.

Er helt enig.

Må også si jeg reagerer på venner som legger ut drøssevis av bilder av barna sine også jeg - for det er det jammen mange som gjør.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan be personen fjerne bildet. Det bør vedkommende respektere og etterfølge.

Skrevet

Du kan be personen fjerne bildet. Det bør vedkommende respektere og etterfølge.

Hvis man ber om å få fjernet bildet, så mener jeg at vedkommede ikke bare bør fjerne det, haun _skal_ fjerne det.

Gjest xching
Skrevet

Du sender en mail til vedkommede og ber dem fjerne bildet. Det er faktisk ikke lov til å legge ut bilder av andre uten at den det gjelder er forespurt.

Skrevet

Hvis bildet er tatt i en offentlig setting, f.eks., så tror jeg fotografen har lov til å publisere bildet uten at personen(e) på bildet må bli forespurt om lov til publisering på forhånd.

Er bildet derimot tatt i en privat setting skal personen på bildet samtykke til publisering, ja.

Gjest Må få bestemme selv
Skrevet

Du sender en mail til vedkommede og ber dem fjerne bildet. Det er faktisk ikke lov til å legge ut bilder av andre uten at den det gjelder er forespurt.

Ja, si det du, venninna mi ble dritsur pga hun hadde lagt ut bilde av meg og henne på facebook og tok det personlig , som om jeg var skjemt av å være venninna hennes. Jeg hadde da andre bilder av meg på facebook.

Jo, jeg har det, men jeg vil jo bestemme hvilke bilder som skal offentliggjøres eller ikke. På det bildet så jeg faktisk ganske teit ut, med bindi i panna og farget hår og rare klær, og tagget så alle de andre på vennelista mi får se bildet!

Til slutt slettet hun bildet, men var ganske fornærmet, og lastet opp et nytt bilde, av oss som fjortiser - jeg likte heller ikke det bildet pga jeg så urteit ut!

Men tørte ikke si noe denne gangen pga måten hun reagerte på.

jeg kan fjerne taggen da, så ser ikke vennene på min liste bilde, men vi har en del felles venner på hennes liste som får se bildet da...

Neida, ingenting galt med bildet, men jeg har ikke verdens beste selvbilde og har komplekser, så da vil jeg gjerne bestemme hva som skal offentliggjøres og ikke.

Nemlig :)

Skrevet

Det må den som har lagt ut fjerne, og det kan du kreve.

For øvrig kan man ved å klikke på brukerkonto og personverninnstillinger velge en innstilling at kun du kan se bilder du er tagget på. Da unngår du at alle på din venneliste kan se bilder som andre legger ut av deg. Jeg regner med at felles venner likevel kan se de.

Det går også å fjerne taggen fra bilder andre har lagt ut av deg.

Jeg synes ikke vi skal være så redd for å be om å få fjernet bilder. Det handler om personvern, og andre må akseptere våre grenser. Jeg lese en artikkel om akkurat dette her om dagen, artikkelforfatteren mente vi bør spørre oss selv om vi kunne tenkt oss å henge bildene på en oppslagstavle på nærbutikken. Hvis svaret er nei bør vi heller ikke legge de ut på nett.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, si det du, venninna mi ble dritsur pga hun hadde lagt ut bilde av meg og henne på facebook og tok det personlig , som om jeg var skjemt av å være venninna hennes. Jeg hadde da andre bilder av meg på facebook.

Jo, jeg har det, men jeg vil jo bestemme hvilke bilder som skal offentliggjøres eller ikke. På det bildet så jeg faktisk ganske teit ut, med bindi i panna og farget hår og rare klær, og tagget så alle de andre på vennelista mi får se bildet!

Til slutt slettet hun bildet, men var ganske fornærmet, og lastet opp et nytt bilde, av oss som fjortiser - jeg likte heller ikke det bildet pga jeg så urteit ut!

Men tørte ikke si noe denne gangen pga måten hun reagerte på.

jeg kan fjerne taggen da, så ser ikke vennene på min liste bilde, men vi har en del felles venner på hennes liste som får se bildet da...

Neida, ingenting galt med bildet, men jeg har ikke verdens beste selvbilde og har komplekser, så da vil jeg gjerne bestemme hva som skal offentliggjøres og ikke.

Nemlig :)

Da har du en dårlig venninne. Jeg har et par ganger bedt venner om å fjerne bilder de har lagt ut der jeg er med, og de har alltid gjort det uten noen reaskjoner.

Gjest Augustas
Skrevet

Det er jo nettopp dette som skjer selv om det ikke er lov- og derfor mange er i mot fb i utgangspunktet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...