Gjest segunda Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Er det noen som kan forklare for meg om jodmangel er hypotyrose eller om den kan føre til hypotyrose? 0 Siter
Sør Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jodmangel kan føre til hypotyreose (dvs. for lavt nivå av tyroidehormon), og derfor lavt stoffskifte. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 16. juli 2010 Skrevet 16. juli 2010 Jodmangel kan visstnok også føre til gulping hos undulater! Jeg antar at det da må være undulatene, og ikke eierne, som må lide av jodmangel. ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest hint Skrevet 17. juli 2010 Skrevet 17. juli 2010 Jodmangel kan føre til hypothyreose, men jodmangel som årsak til hypothyreose finnes nesten ikke i Norge i dag. 0 Siter
Dorthe Skrevet 18. juli 2010 Skrevet 18. juli 2010 Jodmangel kan føre til hypotyreose (dvs. for lavt nivå av tyroidehormon), og derfor lavt stoffskifte. Med vennlig hilsen Jeg trodde jodmangel førte til struma og struma er jo hypertyrose, altså høyt stoffskifte. Men altså, jeg tror det er sjelden med jodmangel her i landet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.