Gå til innhold

Dump han?

Anbefalte innlegg

Gjest septembermum
Skrevet

Jeg irriterer meg litt over gubben min,

jeg er høygravid og var sylta forkjøla på ferietur,

men likevel var det jeg som måtte stå for mesteparten av passet av vår 2 år gamle datter!.

Skrevet

Jeg valgte i sin tid å akseptere det. Vi ferierte riktignok ikke sammen med svigers. Jeg klarte å glede meg over at ungene hadde det bra, selv om jeg kunne koke litt innvendig.

Det kommer tider da det blir mere fri for begge, og jeg har ikke angret på at jeg prioriterte barna. Selv om jeg noen ganger følte meg mer sliten etter ferien enn før.

Når de er helt små, er det slitsomt på dagtid, men man får litt tid for seg selv når de legger seg. Når de blir større, er de mer selvgående - til gjengjeld går de aldri og legger seg.

Og før man aner kommer den dagen de ikke vil være med på ferie lenger.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hjelper det å dumpe ham, da? Skjønner godt at moren er sliten, men om hun blir alenemor, får hun i hvert fall ikke avlastning mens hun er på ferie med barna. Det ER slitsomt å være småbarnsforeldre, og ofte faller det mest på moren å ta ansvar for barna, man kan like det eller ikke.

Skrevet

Ja, er det ikke pussig, når man ikke gidder mer av forholdet pga slike ting får man plutselig masse fritid uten barn, annenhver helg, en kveld i uken og to uker om sommeren samt annenhver jul og påske?

Mange fedre sloss jo også for 50/50. Plutselig har de all verdens tid å tilbringe sammen med egne barn!

Trist men sant i mange tilfeller. Heldigvis går verden fremover og jeg velger å tro at de fleste fedre er sitt ansvar bevisst også mens de bor sammen med barnas mor.

Skrevet

Hjelper det å dumpe ham, da? Skjønner godt at moren er sliten, men om hun blir alenemor, får hun i hvert fall ikke avlastning mens hun er på ferie med barna. Det ER slitsomt å være småbarnsforeldre, og ofte faller det mest på moren å ta ansvar for barna, man kan like det eller ikke.

Nei, men kanskje hun får annenhver uke "fri" og han får lære hva omsorg for barn egentlig går i?

Skrevet

Nei, men kanskje hun får annenhver uke "fri" og han får lære hva omsorg for barn egentlig går i?

Det er ikke sikkert. Har inntrykk av at den type menn finner seg en ny dame som kan erstatte eksen, så fort blekket på separasjonspapirene har tørket.

Skrevet

Det er ikke sikkert. Har inntrykk av at den type menn finner seg en ny dame som kan erstatte eksen, så fort blekket på separasjonspapirene har tørket.

Kanskje. Men mora får en uke fred i alle fall... Tenk at det finnes damer som bare synes det er helt ok at mannen driter i egne unger eller lemper dem på henne... Fasinerende.

Skrevet

Altså andre damer tenker jeg på....

Skrevet

Kanskje. Men mora får en uke fred i alle fall... Tenk at det finnes damer som bare synes det er helt ok at mannen driter i egne unger eller lemper dem på henne... Fasinerende.

Ja, jeg kan heller ikke se at det er så veldig attraktivt, men utfra ulike nettsteder med nyfamilie, er det ikke uvanlig at nye kona får det på akkurat samme måte som ekskona.

Skrevet

Men er det ikke en risiko for at det ikke blir spesielt hyggelig for barna i denne "opplæringsperioden"?

Skrevet

Men er det ikke en risiko for at det ikke blir spesielt hyggelig for barna i denne "opplæringsperioden"?

Han er faren deres... Hvordan tenker du at barna skal "beskyttes" mot sin egen far? Annenhvert par som skiller seg har 50/50 og en god del menn sitter plutselig i denne situasjonen. Nettopp av disse grunnene. Jeg tenker at barna nok har det bra selv om det ikke blir slik det er hos mamma. Og kansje mannen får et nytt syn på seg selv som far og hun som var hans kone. Tror du ikke?

Skrevet

Han er faren deres... Hvordan tenker du at barna skal "beskyttes" mot sin egen far? Annenhvert par som skiller seg har 50/50 og en god del menn sitter plutselig i denne situasjonen. Nettopp av disse grunnene. Jeg tenker at barna nok har det bra selv om det ikke blir slik det er hos mamma. Og kansje mannen får et nytt syn på seg selv som far og hun som var hans kone. Tror du ikke?

Kanskje. Fint i så fall.

Men det kan også hende at han blir enda mindre interessert i jobben med dem når han blir nødt til å gjøre den selv. Det er f.eks. mange innlegg her fra mødre som beskriver hvordan faren gjør absolutt minst mulig både med barna og for barna, når han har dem på samvær.

Skrevet

''han får lære hva omsorg for barn egentlig går i?''

Dette synes jeg er en gjenganger på dol. At man skal lære/oppdra sine bedre halvdeler som om de skulle ha vært barn. Det er da egentlig ikke kvinners oppgave, og menn som ikke er ferdig oppdratt når de går inn i ekteskap/foredrerolle er et merkelig fenomen, synes jeg:-)

Skrevet

Kanskje. Fint i så fall.

Men det kan også hende at han blir enda mindre interessert i jobben med dem når han blir nødt til å gjøre den selv. Det er f.eks. mange innlegg her fra mødre som beskriver hvordan faren gjør absolutt minst mulig både med barna og for barna, når han har dem på samvær.

Ja. Men man har jo alltid lov å håpe! :0) Og ved skillsmisse har man i alle fall et stort "barn" mindre i hverdagen da...

Alltid en positiv side bare man finner den siden.. ! *S*

Skrevet

Uff, herlighet, hva skal en stille opp med i forhold til en sånn far da. Også være på ferie sammen med svigers som understøtter sønnen, det er jo ikke annet enn klaustrofobisk. Jeg ville tatt en alvorlig snakk med mannen min og insistert på ferie alene med barna og se hvordan dette forløp seg før jeg besluttet meg for å forlate skuta.

Gjest idiot hun og
Skrevet

Temmelig dum hun også da. La seg herse med slik. Hadde hun sagt i fra til alle parter, så hadde det vært mer forståelig.

Mange kvinner er slik også. Har venninner som ikke tør si i fra i det hele tatt...

Skrevet

Temmelig dum hun også da. La seg herse med slik. Hadde hun sagt i fra til alle parter, så hadde det vært mer forståelig.

Mange kvinner er slik også. Har venninner som ikke tør si i fra i det hele tatt...

Jeg synes da det virker som om hun sa fra (hvis man skal ta den konstruerte historien bokstavelig), men møtte null forståelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...