Gå til innhold

hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

Jeg har fødselsperm. (100%) til begynnelsen av januar. Har to tette fødsler med sykemelding mellom permisjonene, var friskmeldt under permisjon. Sykemeldingen var pga kraftig bekkenløsning, og det er ikke sannsynlig at jeg kan gå tilbake i arbeid når permisjonen er over i januar. Behandlingen ser ut til å ta tid. Hvordan fungerer dette, kan jeg videre sykemeldes, og hvor lenge kan man være sykemeldt? Hva skjer etter sykemelding - attføring, rehabilitering... hva betyr disse begrepene og hvilke utslag vil de gjøre på økonomien? Har pr i dag 100% fødselspenger. Mistet jobben min under første permisjon pga nedskjæringer, og vurderer skole høsten 2002. Håper på svar, er rimelig forvirret her nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35020-hva-har-jeg-krav-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepenger kan gis i inntil 52 uker. Dersom du har vert helt frisk i 26 uker teller ikke de forrige ukene med, men dersom du fremdeles er syk under permisjonen så blir tidligere sykmeldingsperiode regnet med.

(Erfaringsmessig bør du allerede nå gå til lege og få erklæring på at du faktisk er frisk, for TK har de merkeligste vrier for å få medregnet den forrige sykm.perioden!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...