Gå til innhold

normalt at bikkja blir urolig på kirkegården?

Anbefalte innlegg

Skrevet

men de ble vel skremt av din dårlige ånde hoho :)

Jeg har så frisk ånde at alle ånder dør lenge før de kommer i nærheten av meg! *overlegen*

:-)

Med vennlig hilsen

• Svar 192
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

58

• 200eek

30

• Glimtipper

28

• Mary Poppins

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du må gjerne være flau på mine vegne

Men det forbauser meg at du - som har såpass høye/gode/klare tanker om deg selv - ikke tar utfordringen min da på strak arm og hjelper dumme meg til å forstå hvordan vi finner en logisk forklaring på mitt eksempel fra tidligere i tråden :)

Jeg forklarte det når jeg forklarte den vitenskapelige metode.

Skrevet

Likte denne! :o)

Ja, alle og enhver kan ha nytte av den videoen :)

Skrevet

Men det forbauser meg at du - som har såpass høye/gode/klare tanker om deg selv - ikke tar utfordringen min da på strak arm og hjelper dumme meg til å forstå hvordan vi finner en logisk forklaring på mitt eksempel fra tidligere i tråden :)

Men det er jo forklart.

Å kunne bruke vitenskapelig methode er litt som å kunne lese og skrive - det er noe som virkelig burde blitt undervist enda tydeligere på barne- og ungdomsskolen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Men det forbauser meg at du - som har såpass høye/gode/klare tanker om deg selv -...'''

Litt usikker på hva du viser til. Men jeg setter kunnskap høyt, ikke meg selv.

Skrevet

Jeg forklarte det når jeg forklarte den vitenskapelige metode.

Nå må du gi deg

Du er både nedlatende og ensporet i tankegangen

Og slutt å kalle det "spøkelser", i allefall når du skriver med meg, jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker å kalle det spøkelser

Jeg respekterer at du ikke tror på noe annet enn vitenskapen, men andre gjør annet og nei, det er ingen forklaring hverken i din skrift eller noen sted som dokumenterer med 100% at "noe" ikke finnes

Du bare gjemmer deg bak en skrift som du mener er cluet til alt, men selv om du skryter så av din interesser for vitenskapen og oser at nedlatenhet mot de som skriver om annet så tør du ikke ta utfordringen min en gang

Så forbasked lærd er du nå ikke

Men greit nok, vi kan avslutte den diskusjonen her. Kan ikke se at vi kommer noen vei uansett

Og poenget mitt til å begynne med var ikke å diskutere OM det finnes noe, for det vet ingen. Det var å få poengtert at det går ann å vise respekt for at andre mener annet

Skrevet

Men det er jo forklart.

Å kunne bruke vitenskapelig methode er litt som å kunne lese og skrive - det er noe som virkelig burde blitt undervist enda tydeligere på barne- og ungdomsskolen.

Med vennlig hilsen

Gikk du tom for egne argumenter?

Skrevet

Gikk du tom for egne argumenter?

Nei, men det blir litt som å debattere med noen som insisterer at Jorden er flat, og nekter å se på bilder fra verdensrommet...

Skrevet

Nå må du gi deg

Og slutt å kalle det "spøkelser", i allefall når du skriver med meg, jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker å kalle det spøkelser

Jeg respekterer at du ikke tror på noe annet enn vitenskapen, men andre gjør annet og nei, det er ingen forklaring hverken i din skrift eller noen sted som dokumenterer med 100% at "noe" ikke finnes

Du bare gjemmer deg bak en skrift som du mener er cluet til alt, men selv om du skryter så av din interesser for vitenskapen og oser at nedlatenhet mot de som skriver om annet så tør du ikke ta utfordringen min en gang

Men greit nok, vi kan avslutte den diskusjonen her. Kan ikke se at vi kommer noen vei uansett

Og poenget mitt til å begynne med var ikke å diskutere OM det finnes noe, for det vet ingen. Det var å få poengtert at det går ann å vise respekt for at andre mener annet

1) Det handler nettopp ikke om å ha én person som er "lærd" (det er ikke en religion), for vitenskap er etterprøvbart av de som måtte ønske det.

2) Det er uvesentlig om man kaller det spøkelser, ånder, julenisser, eller noen av de andre overnaturlige termene.

3) Vitenskap er ikke en tro (som i religion). Det er ikke noe man "tror på", men noe man kan verifisere og sjekke om er sant.

Det er nettopp det som er den store forskjellen.

Utover det så skriver du meget nedlatende.

Skrevet

Nei, men det blir litt som å debattere med noen som insisterer at Jorden er flat, og nekter å se på bilder fra verdensrommet...

Du kaster stein i glasshus ser jeg :) Skumle greier det vet du

Du snakker om at folk burde hatt bedre lære på skolen på diverse, det burde du også

DETTE HANDLER OM Å RESPEKTERE ANDRES SYN OG Å KLARE Å UNNGÅ Å VISE DEM NEDLATENHET

Skjønte du nå?

Og du, siden du er så belest og bereist og greier og greier, kan ikke du da kloke hode slå noen gode fakta i hodet på oss dumme menigmann

Kan du linke til en artikkel i et eller annet vitenskapsblad el som kan gi en klar forklaring på det folk kaller "noe" og at det derfor kan utelukkes 100% at "noe" faktisk ikke eksisterer annet enn i hodet på de du ser så ned på?

Når du kan det så kan du svare igjen, kan du ikke det så er vi ferdigdiskutert i denne tråden

Skrevet

Du kaster stein i glasshus ser jeg :) Skumle greier det vet du

Du snakker om at folk burde hatt bedre lære på skolen på diverse, det burde du også

DETTE HANDLER OM Å RESPEKTERE ANDRES SYN OG Å KLARE Å UNNGÅ Å VISE DEM NEDLATENHET

Skjønte du nå?

Og du, siden du er så belest og bereist og greier og greier, kan ikke du da kloke hode slå noen gode fakta i hodet på oss dumme menigmann

Kan du linke til en artikkel i et eller annet vitenskapsblad el som kan gi en klar forklaring på det folk kaller "noe" og at det derfor kan utelukkes 100% at "noe" faktisk ikke eksisterer annet enn i hodet på de du ser så ned på?

Når du kan det så kan du svare igjen, kan du ikke det så er vi ferdigdiskutert i denne tråden

''DETTE HANDLER OM Å RESPEKTERE ANDRES SYN OG Å KLARE Å UNNGÅ Å VISE DEM NEDLATENHET ''

Dette er jo virkelig noe du burde prøve på.

====

''Kan du linke til en artikkel i et eller annet vitenskapsblad el som kan gi en klar forklaring på det folk kaller "noe" og at det derfor kan utelukkes 100% at "noe" faktisk ikke eksisterer annet enn i hodet på de du ser så ned på?''

Og at du kan spørre om noe slikt viser jo bare at du ikke har forstått begynnelsen av problemstillingen.

I den setningen der har du årsaken til min "som å debattere med noen som insisterer at Jorden er flat, og nekter å se på bilder fra verdensrommet"-kommentar.

Skrevet

''DETTE HANDLER OM Å RESPEKTERE ANDRES SYN OG Å KLARE Å UNNGÅ Å VISE DEM NEDLATENHET ''

Dette er jo virkelig noe du burde prøve på.

====

''Kan du linke til en artikkel i et eller annet vitenskapsblad el som kan gi en klar forklaring på det folk kaller "noe" og at det derfor kan utelukkes 100% at "noe" faktisk ikke eksisterer annet enn i hodet på de du ser så ned på?''

Og at du kan spørre om noe slikt viser jo bare at du ikke har forstått begynnelsen av problemstillingen.

I den setningen der har du årsaken til min "som å debattere med noen som insisterer at Jorden er flat, og nekter å se på bilder fra verdensrommet"-kommentar.

Snakkesnakkesnakke.......

Skrevet

Snakkesnakkesnakke.......

Ja, det viser jo bare at du dessverre melder deg inn i "Jorden er flat"-gruppen.

Ditt valg! Helt fritt.

Skrevet

Ja, det viser jo bare at du dessverre melder deg inn i "Jorden er flat"-gruppen.

Ditt valg! Helt fritt.

Jeg er allerede satt der av deg så jeg tenkte jeg kunne kjøre løpet fullt ut ;)

Skrevet

Nå må du gi deg

''Nå må du gi deg''

Javel. Når du sier det, så skal jeg selvfølgelig gjøre det? ;)

''Du er både nedlatende og ensporet i tankegangen Og slutt å kalle det "spøkelser", i allefall når du skriver med meg, jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker å kalle det spøkelser''

Det er synd at du oppfatter meg nedlatende. Jeg tror irritasjonen din bunner i at du mangler grunnleggende kunnskap og du føler det ubehagelig at det poengteres.

Hvorfor skal jeg rette meg etter hva du liker eller ikke liker å kalle spøkelser?

''Jeg respekterer at du ikke tror på noe annet enn vitenskapen, men andre gjør annet''

Det er helt greit. Dog påfallende at de tror på vitenskapen i alt annet som IKKE gjelder åndeverdenen eller religion.

''...og nei, det er ingen forklaring hverken i din skrift eller noen sted som dokumenterer med 100% at "noe" ikke finnes''

Selvfølgelig ikke. Hvorfor forteller du meg dette, som måtte forklre den vitenskapelige metode til deg? Det er umulig å bevise at noe IKKE eksisterer. Man kan der i mot komme til en konklusjon basert på overveldende indisier.

''Du bare gjemmer deg bak en skrift som du mener er cluet til alt,''

Det er cluet til alt. Vitenskapen er ansvarlig for datamaskinen du skriver på, medisinen du tar for hodepine, kontorstolen du sitter på, tven du ser film på, bilen du kjører i...

''men selv om du skryter så av din interesser for vitenskapen og oser at nedlatenhet mot de som skriver om annet så tør du ikke ta utfordringen min en gang''

Som jeg sa, så er det ingen vits i å ta utfordringen din. Utfordringen din er en historie som er helt unyttig når man leter etter ny kunnskap, bortsett fra for å finne spørsmål man kan stille for å danne en hypotese. Spørsmålet du ønsker stilt har blitt undersøkt og undersøkes av vitenskapen hver eneste dag. Så langt tyder et overveldende nummer av indisiene på at spøkelser ikke finnes.

''Så forbasked lærd er du nå ikke''

Nei, men jeg lærer mer hver eneste dag :)

''Og poenget mitt til å begynne med var ikke å diskutere OM det finnes noe, for det vet ingen. Det var å få poengtert at det går ann å vise respekt for at andre mener annet''

Jeg har stor respekt for det. Som sagt, folk må tro på det de vil. Det jeg interesserer meg for er at mennesker forstår hva vitenskap er, hva vitenskap har gitt oss og ikke minst, hva den vitenskapelige metode er - verdens beste redskap for å forstå verden rundt oss.

Skrevet

Jeg er allerede satt der av deg så jeg tenkte jeg kunne kjøre løpet fullt ut ;)

Nei, 200eek, der har du dessverre satt deg selv. Ikke skyld på meg for dine egne holdninger.

:-)

Les nøye hva Glimtipper skriver. Det er gode forklaringer der.

Gjest tar ikke i den bikkja
Skrevet

Jeg opplevde at ei bikkje kom med et bein i munnen på kirkegården. Ikke morsomt, jeg kjenner mange av de som "bor" der. Håper forøvrig dette var bein fra et dyr?

Mary Poppins
Skrevet

Nå må du gi deg

Jeg er enig med deg. Er litt overrasket over den nedlatende holdningen som kommer frem av flere nick i denne tråden her.

Skrevet

''Nå må du gi deg''

Javel. Når du sier det, så skal jeg selvfølgelig gjøre det? ;)

''Du er både nedlatende og ensporet i tankegangen Og slutt å kalle det "spøkelser", i allefall når du skriver med meg, jeg har gjentatte ganger skrevet at jeg ikke liker å kalle det spøkelser''

Det er synd at du oppfatter meg nedlatende. Jeg tror irritasjonen din bunner i at du mangler grunnleggende kunnskap og du føler det ubehagelig at det poengteres.

Hvorfor skal jeg rette meg etter hva du liker eller ikke liker å kalle spøkelser?

''Jeg respekterer at du ikke tror på noe annet enn vitenskapen, men andre gjør annet''

Det er helt greit. Dog påfallende at de tror på vitenskapen i alt annet som IKKE gjelder åndeverdenen eller religion.

''...og nei, det er ingen forklaring hverken i din skrift eller noen sted som dokumenterer med 100% at "noe" ikke finnes''

Selvfølgelig ikke. Hvorfor forteller du meg dette, som måtte forklre den vitenskapelige metode til deg? Det er umulig å bevise at noe IKKE eksisterer. Man kan der i mot komme til en konklusjon basert på overveldende indisier.

''Du bare gjemmer deg bak en skrift som du mener er cluet til alt,''

Det er cluet til alt. Vitenskapen er ansvarlig for datamaskinen du skriver på, medisinen du tar for hodepine, kontorstolen du sitter på, tven du ser film på, bilen du kjører i...

''men selv om du skryter så av din interesser for vitenskapen og oser at nedlatenhet mot de som skriver om annet så tør du ikke ta utfordringen min en gang''

Som jeg sa, så er det ingen vits i å ta utfordringen din. Utfordringen din er en historie som er helt unyttig når man leter etter ny kunnskap, bortsett fra for å finne spørsmål man kan stille for å danne en hypotese. Spørsmålet du ønsker stilt har blitt undersøkt og undersøkes av vitenskapen hver eneste dag. Så langt tyder et overveldende nummer av indisiene på at spøkelser ikke finnes.

''Så forbasked lærd er du nå ikke''

Nei, men jeg lærer mer hver eneste dag :)

''Og poenget mitt til å begynne med var ikke å diskutere OM det finnes noe, for det vet ingen. Det var å få poengtert at det går ann å vise respekt for at andre mener annet''

Jeg har stor respekt for det. Som sagt, folk må tro på det de vil. Det jeg interesserer meg for er at mennesker forstår hva vitenskap er, hva vitenskap har gitt oss og ikke minst, hva den vitenskapelige metode er - verdens beste redskap for å forstå verden rundt oss.

Du må gjerne heve deg selv i å skittkaste andre Glimtipper, til din opplysning så nei, jeg her ikke liten allmenkunnskap og er ikke "dum" som du ønsker å trykke frem mellom linjene

Tvert i mot føler jeg meg trygg på å si. Ved siden av at jeg har fått utfordret meg selv vedr. skoler etc som kan bevise dette så er jeg voksen og har vært gjennom et langt og utfordrende liv, og det har gjort meg ydmyk i forhold til det å tro at jeg er verdens navle og at jeg kan alt bare fordi jeg kan være klok og lærd i en del områder i livet

Jeg har helt enkelt ikke svar på alle livets gåter og er såpass klar i hodet at jeg ikke går rundt med nesa i sky og mener det heller, og ting jeg har lært meg i livet bla er å være åpen for andre stier enn min egen og å ikke sette andre i tvil før jeg er sikker i min sak

Du bør kanskje utvide horisonten din til å romme mer enn vitenskap Glimtipper, det kan du ha mye å vinne på ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...