Gå til innhold

Klør etter sex

Anbefalte innlegg

Gjest Blir gal
Skrevet

Burde vel poste dette på gyn, men velger å poste her iom at det er flere her.

Jeg har hatt fast partner i mange år, og har ofte problemer med sopp nedentil.

Nå ser jeg sammenheng med kløe og samleie, så jeg lurer på om jeg blir smittet av min partner igjen etter at jeg behandler med canesten.

Menn kan vel ha sopp uten å merke det?

Hvordan skal menn behandles for sopp?

Jeg holder på å bli gal av denne kløen og i det siste har ikke canesten hjulpet, så jeg har fått daktacort i stedet. Det ødelegger sexlivet også.

Gjest hjalp meg
Skrevet

Det kan være at soppen går frem og tilbake mellom dere. Husk å alltid behandle begge to hvis en av dere har fått sopp. For å forebygge må du huske å tisse etter samleie og vaske deg mellom bena. Sopp trives i fukt. Bruk helst bomullstruser, de er luftigere enn kunstig stoff. Barbering gjør at det er lettere for soppen å trives, men prøv det andre først hvis du er en av de som vil shave alt.

Skrevet

Menn kan også ha sopp, og ikke merke det. Så hvis du får soppinfeksjon igjen umiddelbart etter å ha avsluttet en kur er det nok sannsynlig at han er smittet og så går det frem og tilbake.Soppkur, vaginastikkpille, og salve til deg, og salve til han. Behandling samtidig og unngå sex i behandlingsperioden, evt bruk kondom.

Gjest Blir gal
Skrevet

Det kan være at soppen går frem og tilbake mellom dere. Husk å alltid behandle begge to hvis en av dere har fått sopp. For å forebygge må du huske å tisse etter samleie og vaske deg mellom bena. Sopp trives i fukt. Bruk helst bomullstruser, de er luftigere enn kunstig stoff. Barbering gjør at det er lettere for soppen å trives, men prøv det andre først hvis du er en av de som vil shave alt.

Er ikke rart jeg får sopp ofte, jeg har alltid behandlet meg, men ikke han. Da prøver vi det. Takk

Gjest Blir gal
Skrevet

Menn kan også ha sopp, og ikke merke det. Så hvis du får soppinfeksjon igjen umiddelbart etter å ha avsluttet en kur er det nok sannsynlig at han er smittet og så går det frem og tilbake.Soppkur, vaginastikkpille, og salve til deg, og salve til han. Behandling samtidig og unngå sex i behandlingsperioden, evt bruk kondom.

Jeg har ikke pakningsvedlegget, vet du hvor lenge han skal behandles?

Og smitter soppen til andre steder? Feks munn osv.

Skrevet

Jeg har ikke pakningsvedlegget, vet du hvor lenge han skal behandles?

Og smitter soppen til andre steder? Feks munn osv.

Husker ikke hvor lenge det er behandling, men mener jeg har hørt 3 dager, men det kan være helt feil. Hør på apoteket, de vet. Denne typen sopp smitter ikke til andre steder så vidt jeg vet.

Gjest jaha, sånn alså...
Skrevet

At det går an. Jeg misforstod overskriften i tråden fullstendig :-)

"Kløe" hadde vært bedre. Nå klarte jeg å ta "Klør" i overført betydning. Altså at "Blir gal" hadde et helt akutt og umettelig behov for sex! Stakkars, tenkte jeg. Høres ut som er gruoppvekkende mareritt...

Skrevet

At det går an. Jeg misforstod overskriften i tråden fullstendig :-)

"Kløe" hadde vært bedre. Nå klarte jeg å ta "Klør" i overført betydning. Altså at "Blir gal" hadde et helt akutt og umettelig behov for sex! Stakkars, tenkte jeg. Høres ut som er gruoppvekkende mareritt...

Haha! Det tenkte jeg også. Vi er sikkert miljøskadd eller noe :o)

Gjest yoghurtkulturen
Skrevet

Det kan være at du reagerer på sæden hans? Evnt. kondom om dere bruker det, begge deler er irriterende.

pass bare på at du er tilstrekkelig våt ved samleie,

så det ikke blir "gnagsår" om du skjønner :)

Bruk evnt glidemiddel, men av en mild allergivennlig type,.

Et kjerringråd mot slik kløe er å ha naturell yoghurt i :)

Jeg fikk slik kløe en gang og etter bare en behandling ble jeg bedre :)

Slapp å dra til apoteket og kjøpe Canesten o.l.

så var nok bare et mildt sopputbrudd.

Det kan være en slags ubalanse mellom hans naturlige bakteriebalanse og din, slik at du reagerer når dere har sex.

Men får dere fortsatt plager ville jeg oppsøkt gynekolog e.l for å høre om det er noe du/dere kan gjøre.

Litt dumt om kløen skal ødelegge samlivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...