Gå til innhold

Sms til utland

Anbefalte innlegg

Gjest Smsss
Skrevet

Jeg skal på feire til Hellas i to uker. Koster det noe ekstra for folk her hjemme å sende meldinger til meg når jeg er i Hellas?

Hvis de har inkludert sms i abonnementet sitt går disse også under det?

Skrevet

Nei, det koster ikke noe ekstra for dem å sende SMS (de vet jo i prinsippet ikke hvor du er), og det er gratis for deg å motta SMS i Hellas.

De betaler også det samme for å ringe deg, men da må du betale for å motta samtalen.

Det koster "noen kroner" for deg å sende SMS fra Hellas, og det koster selvsagt mer enn vanlig for deg å ringe Norge fra Hellas.

Husk at dataoverføring kan bli *veldig* dyrt!

God tur!

Med vennlig hilsen

Gjest Smsss
Skrevet

Nei, det koster ikke noe ekstra for dem å sende SMS (de vet jo i prinsippet ikke hvor du er), og det er gratis for deg å motta SMS i Hellas.

De betaler også det samme for å ringe deg, men da må du betale for å motta samtalen.

Det koster "noen kroner" for deg å sende SMS fra Hellas, og det koster selvsagt mer enn vanlig for deg å ringe Norge fra Hellas.

God tur!

Med vennlig hilsen

Tusen takk for svar :)

Gjest høstløv
Skrevet

God tur!

Med vennlig hilsen

'' og det er gratis for deg å motta SMS i Hellas.''

Det avhenger av hvilket abonnement en har, noen operatører tar betalt for å videresende SMS til utlandet.

.

Skrevet

'' og det er gratis for deg å motta SMS i Hellas.''

Det avhenger av hvilket abonnement en har, noen operatører tar betalt for å videresende SMS til utlandet.

.

OK - det er gratis for Telenor og NetCom. Andre har jeg ikke "hørt" om! ;-)

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så vidt jeg vet koster det også penger å motta sms når du er i utlandet.

Men jeg hadde ikke tenkt for mye på dette. Jeg har sendt og mottatt sms/mms fra Asia i en måned, og jeg har aldri fått urovekkende telefonregninger (aldri over 500 kroner på en måned).

Det du derimot skal være jævla forsiktig med er internett fra telefonen. Det kan fort koste deg en månedslønning. Bruk i så fall det trådløse nettverket de fleste i dag har på sine telefoner. Det er helt gratis, og usikra nett finner man overalt. Men hver helt sikker på at det faktisk er det trådløse nettet du bruker. Hvis ikke kan det bli dyrere enn du vil like.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...