Gå til innhold

Når han er tjueåtte år eldre enn henne

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ehemm jeg tror ikke noen skriver slikt i en annonse. Det er ikke en forutsetning for å leie en leilighet.

Godt å høre. Da forstår jeg ikke hvorfor du ble kritisert. Man leier da ut til hvem man vil.

Skrevet

Jeg synes i grunnen folk kan få unger når de vil og jeg tror de ungene som har de eldste foreldrene er kanskje de som er mest planlagt, man diskuterer jo gjerne slikt på forhånd hvis den ene er eldre enn normalt. Jeg synes det er mange foreldre opp i alder, jeg møtte da et par i klassen til minstemann som var eldre enn meg og jeg var ikke av de yngste når jeg fikk ham. Men faren er jo mye yngre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

mener du det, bli far som 56 åring????

Jeg mener ikke at det er gunstig å bli far som 56-åring. Men det er langt gunstigere for barnet enn å ha en far som er 25 og narkoman og/eller mindre begavet.

Gjest Tatjana
Skrevet

For min del blir det ganske hypotetisk, men jeg har venninner som er/har vært i den situasjonen. En venninne traff og falt for en mann som var eldre enn faren hennes. De giftet og fikk to barn. En annen venninne som giftet seg med en langt eldre mann, har aldri fått barn. Han hadde tre fra før og ville ikke ha flere. Dette var han tydelig på helt fra starten av.

Jeg er enig med NHD og SDD. Alder kommer langt ned på lista over krav til en person man vil gifte seg med og få barn med.

Gjest love has no age
Skrevet

Jeg kjenner selv ei jente/dame på 29

som er villt forelsket i en på 52 :)

Hun var litt skeptisk i starten pga hun var redd for hvordan andre skulle reagere, men det er jo hennes liv....

De har bare en flørt på gang nå, men jeg skal ikke hindre dem om de ønsker å før det videre.

Men en må tenke seg om, det har jeg rådet henne til, for før eller senere vises jo aldersforskjellen på en eller annen måte, han er jo en generasjon eldre enn henne. Han vil ha andre behov og fremtidsønsker, han har opplevd det meste... kanskje vil hun ha familie mens han alt har...

Det er ting man må tenke over.

Og at hun nok blir tidlig enke.

men en vet jo aldri hvor lenge en lever.

Vet om en dame som traff en mann som var 20 år eldre,

de var gift en del år,

men den som døde først var henne. Hun ble alvorlig syk i "ung" alder.

Gjest aldersforskjell
Skrevet

Jeg mener ikke at det er gunstig å bli far som 56-åring. Men det er langt gunstigere for barnet enn å ha en far som er 25 og narkoman og/eller mindre begavet.

noen planer om flere barn NHD? ;))

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

noen planer om flere barn NHD? ;))

Nei, definitivt ikke!

Om jeg derimot fant noen fotballgutter på 12-18 år som jeg kunne vært "helgebestefar" for, og som jeg kunne vært lagleder for på Norway cup eller en annen fotballcup. Det savner jeg virkelig. Det var en fin tid :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, definitivt ikke!

Om jeg derimot fant noen fotballgutter på 12-18 år som jeg kunne vært "helgebestefar" for, og som jeg kunne vært lagleder for på Norway cup eller en annen fotballcup. Det savner jeg virkelig. Det var en fin tid :-)

Du får ønske deg noen barnebarn. Det er mange som sier at barnebarn er "livets dessert".

Barnebarnet mitt på 3 år er på vei til oss akkurat nå, og vi gleder oss veldig.

Gjest solfryd
Skrevet

Nei, definitivt ikke!

Bare til å melde seg i kommunen eller hos barnevernet. Det finnes f.eks. mange som trenger et avlastningshjem og som hadde hatt stor nytte og glede av å ha en helgebestefar som deg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei definitivt ikke. Jeg er 44 naa og synes at 8,5 aar som det er mellom meg og mannen min er nok.

Det er ikke det at jeg foeler han er "gammel" i forhold til meg, men jeg har faatt hele omgangskretse hans med paa kjoepet ogsaa. Jeg har tilbringt 20 aar med en omgangskrets som er ganske mye eldre enn meg. Jeg tror det har formet meg paa godt og vondt. Noen ganger naar jeg er sammen med mennesker paa egen alder, lurer jeg paa hvor sunt det har vaert for egen del og nesten bare omgaas eldre mennesker.

Gjest aldersforskjell
Skrevet

Nei, definitivt ikke!

Du får melde deg hos barnevernet. Det må jo være ideelt å ha en helge/alastningsfar som også er psykiater glimrende !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...