Gå til innhold

Hvordan får man kastet ut noen i fra et Nabolag?

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtt,sliten, lei og forbanna!
Skrevet

Eller må man bare leve med det?

Det evige sanseløse fyllekalas? Dag ut og dag inn, sommer som vinter, dag som natt, hverdag som helg.. for evig og alltid.

Det er snakk om noe som kan minnes om festivaltid tidt og ofte.

Brøling, roping, krangling, slossing, burning, musikk ( eller dunk dunk dunk fra bilen OG inne i huset )

Jeg har iallefall blitt ganske så lei! Desverre har dette mennesket kjøpt seg et hus i nabolaget og driver meg ( og resten av oss ) til det søte vannvidd.

Å ringe politiet nytter ikke, mannen eier ikke respekt for autoriteter, og så snart politiet politiet har dratt igjen, er festen tilbake på et ennå høyere stadie.

Hva kan gjøres her? Må vi selge husene våre, rive opp barna fra barndomshjemmet? Eller må vi bare finne oss i at et sånt menneske får gjøre akkurat hva de behager uten at det får noen konsekvenser?

HJELP!

Skrevet

Aner ikke

Det er vel to måter å gjøre dette på...den lovlige og den ulovlige

Jeg skjønner at ikke alle kan bo på landet...men himmel å glad jeg er mange ganger for at jeg kan det når jeg leser hva andre skriver om sine hverddager

Skrevet

Aner ikke

Det er vel to måter å gjøre dette på...den lovlige og den ulovlige

Jeg skjønner at ikke alle kan bo på landet...men himmel å glad jeg er mange ganger for at jeg kan det når jeg leser hva andre skriver om sine hverddager

det er bare det vi bor på bygda... selv her er det nabolag;)

Skrevet

det er bare det vi bor på bygda... selv her er det nabolag;)

He he, DET er jeg klar over....det jeg mente var jo selvsagt forskjellen på klynge og "ene og alene" ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Det er nok dessverre ikke mye du kan få gjort, mannen eier sin egen bolig og har derfor ingen "autoriteter" over ham, som du kan klage til utover Politiet.

Gjest septembermum
Skrevet

Det er visse regler for at det skal være stille på kvelden,

så du får bare ringe politiet og klage på nabobråk.

Det kan hende de blir lei av å få purken på nakken hver gang de fester og dermed skjerper seg.... men trolig ikke... spørs hva slags folk det er.

En stiller litt svakere når de eier boligen selv enn hvis det bare er leietakere.

Litt dumt at slike skal skremme en vekk fra et nabolag.

Skrevet

He he, DET er jeg klar over....det jeg mente var jo selvsagt forskjellen på klynge og "ene og alene" ;)

Vi er ikke i en klynge akkurat, men lyden bærer jo voldsomt i bygder. Han bor ca 70m fra huset våres, og det er bygdas prominente rånere som har inntatt plassen her ( ja både i ordets egentlige forstand ( manngrisen ) og som i rånere som i blodrånere som de kaller seg, Volvo hele veien helst 70talls modell. Bassen skal helst ikke høres inni bilen, men utenpå slik at halve bygda kjenner den dype dunkelyden når de farer forbi o sneglefart langt ned i ryggraden.

Å ringe til politiet fører bare til EN ting, og det er å agere mere, større... Sette musikken på hakket høyere, gjerne alle bilene på en gang. og politiet har som oftest viktigere ting å gjøre... nemlig å drikke kaffi ;)

Skrevet

Det er nok dessverre ikke mye du kan få gjort, mannen eier sin egen bolig og har derfor ingen "autoriteter" over ham, som du kan klage til utover Politiet.

Så jeg må vel da ta saken i egne hender?

Skrevet

Gå sammen med naboene som også blir plaget og gå til en felles anmeldelse. Finnes sikkert en paragraf som passer. Forstyrrelse av den offentlige ro og orden, eller noe sånt tror jeg det heter. Du har ingen ting å tape, i verste fall blir bare saken henlagt.

Skrevet

Gå sammen med naboene som også blir plaget og gå til en felles anmeldelse. Finnes sikkert en paragraf som passer. Forstyrrelse av den offentlige ro og orden, eller noe sånt tror jeg det heter. Du har ingen ting å tape, i verste fall blir bare saken henlagt.

Dette har vi gjort flere ganger, og det vinner ikke frem.

Sier bare takk og lov for at JEG har ferie ennå, men desverre for de andre i huset så må de på jobb...

Personlig, skal jeg nå ned til denne gode naboen, og vekke han ( har ropert i garasjen ) og legge frem problemet for endte gang. Regner med jeg blir overfalt, men DET gidder iallefall politiet å bry seg sånn ca litt om her i området ;)

Gjest Tatjana
Skrevet

Så jeg må vel da ta saken i egne hender?

Nå vet jeg ikke hva du mener med "ta saken i egne hender", men høstløv har rett: Utover å ringe politiet er det fint lite du kan gjøre. Hadde det vært et leieforhold inne i bildet, hadde du kunnet klage til huseier som så kunne kastet naboen ut. Så lenge han eier sitt eget hus har du ikke denne muligheten.

Det går selvfølgelig an å samsnakke med de andre naboene og gå for fellesanmeldelse, men ut fra innleggene dine virker det som det er prøvd.

Hevn i form av ulovlige handlinger er ikke å anbefale. Selv om naboen oppfører seg som en dust og forstyrrer og ødelegger nattesøvnen gir ikke det deg/dere lov til å foreta dere ulovlige ting mot ham.

Når det er sagt: Jeg forstår at du er desperat, jeg har vært der selv og opplevd omtrent det samme.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du mener med "ta saken i egne hender", men høstløv har rett: Utover å ringe politiet er det fint lite du kan gjøre. Hadde det vært et leieforhold inne i bildet, hadde du kunnet klage til huseier som så kunne kastet naboen ut. Så lenge han eier sitt eget hus har du ikke denne muligheten.

Det går selvfølgelig an å samsnakke med de andre naboene og gå for fellesanmeldelse, men ut fra innleggene dine virker det som det er prøvd.

Hevn i form av ulovlige handlinger er ikke å anbefale. Selv om naboen oppfører seg som en dust og forstyrrer og ødelegger nattesøvnen gir ikke det deg/dere lov til å foreta dere ulovlige ting mot ham.

Når det er sagt: Jeg forstår at du er desperat, jeg har vært der selv og opplevd omtrent det samme.

Vi har igrunn forsøkt alt mulig, og ingenting har blitt vunnet frem og det blir bare værre og værre ettersom vi klager.

Dette går jo utover våres jobber, vårt privatliv da vi ikke kan sitte ute på terassen og slappe av etter jobb en sjelden gang på fine dager, ikke spise middag ute eller få litt etterlengtet D-vitaminer i huden, ungene tørr ikke gå ned i Elven uten følge ( snakker store unger her ikke små barn ) ikke kan man gå forbi huset på tur heller uten å bli snakket til på en ubehøvlet måte ( så lenge han er full ) når mannen som eier huset en sjelden gang er edru, er han veldig så unnskyldende og krypende ovenfor oss nabo, men 2 minutter etterpå er det fullt kalasa

Men hva gjorde dere Tatjana? Fikk dere bukt med problemet? eller ble løsningen å flytte?

Gjest bråkete naboer er noe herk
Skrevet

Kanskje huseiernes landsforbund har noen råd?

Hva med sivilt søksmål, kan det være en mulighet?

Gjest kreativ doler
Skrevet

Hva med noen store gutter fra motorsykkelmiljøet som kommer bankende på døra hans?

Gjest Tatjana
Skrevet

Vi har igrunn forsøkt alt mulig, og ingenting har blitt vunnet frem og det blir bare værre og værre ettersom vi klager.

Dette går jo utover våres jobber, vårt privatliv da vi ikke kan sitte ute på terassen og slappe av etter jobb en sjelden gang på fine dager, ikke spise middag ute eller få litt etterlengtet D-vitaminer i huden, ungene tørr ikke gå ned i Elven uten følge ( snakker store unger her ikke små barn ) ikke kan man gå forbi huset på tur heller uten å bli snakket til på en ubehøvlet måte ( så lenge han er full ) når mannen som eier huset en sjelden gang er edru, er han veldig så unnskyldende og krypende ovenfor oss nabo, men 2 minutter etterpå er det fullt kalasa

Men hva gjorde dere Tatjana? Fikk dere bukt med problemet? eller ble løsningen å flytte?

For vår del var vi i leid leilighet, og mannen som festa leide ved siden av oss. Han ble kastet ut til slutt. Det var ikke bare vi som klaget, jeg tror alle de andre leietagerne også klaget på fyren. Inkludert de i nabohusene...

Som sagt, jeg føler med deg, men dessverre tror jeg høstløv har rett: Det er ingenting dere kan gjøre.

Skrevet

Kanskje huseiernes landsforbund har noen råd?

Hva med sivilt søksmål, kan det være en mulighet?

Skal ta kontakt med dem.

Har hatt et "møte" med resten av naboen nå, vi skal levere inn felles klage direkte til han,, IGJEN og videre skal vi anmelde for brudd på alkoholloven ;) da vi har fått nyss i at det finnes bilde beviser på hjemmebrenning og diverse andre ulovligheter og kan derfor gå den veien med å dra ham gjennom et rettsystem til han gir opp å flytter...

Skrevet

For vår del var vi i leid leilighet, og mannen som festa leide ved siden av oss. Han ble kastet ut til slutt. Det var ikke bare vi som klaget, jeg tror alle de andre leietagerne også klaget på fyren. Inkludert de i nabohusene...

Som sagt, jeg føler med deg, men dessverre tror jeg høstløv har rett: Det er ingenting dere kan gjøre.

Vi slår hodene sammen her nå, naboene... Vi SKAL få et sikkert, godt og trygt nabolag for barna våres.

Gjest smith og smuhle
Skrevet

Det finnes jo folk som har nabokrangler om trær og som havner i rettsapparatet, så det må da være noe dere kan gjøre også? Jeg aner ikke hvordan, men det skal da gå an å få bukt med problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...