Gå til innhold

Vil ikke ha norske ungdommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, de er fo late og bortskjemte, ihvertfall mange av dem!

Jeg inviterte en gutt på 16 til å male gjerdet hos oss i sommer og tilbød ham en god betaling! Han har vært her to ganger og malt 1/6-del. Jeg har fortalt ham at jeg trenger å ha gjerdet ferdigmalt innen 10 dager, men jeg har mine tvil at han vil gjøre det...

Skulle nok bedt en polakk om å gjøre det!

Gjest septembermum
Skrevet

Kunne godt tenkt meg å plukka jordbær for 250 kr timen jeg :)

Og maulet litt jordbær på veien mmmmm :)

Men tror norsk ungdom ofte har det for godt, bortskjemte er de.

Jordbærplukking er liksom ikke fint nok...

For ti år siden møtte jeg en jente på 16 år, hun hadde fått seg sommerjobb i en jordbæråker og var så fornøyd :) Det var riktig innstilling.

Skrevet

De er nok for det ja, et produkt av oppvekst/miljø/oppdragelse.

Ser ikke ut som jeg klarer gjøre det noe bedre sjøl, vesla ser ut til å bli både en smule lat og bortskjemt - og ser ikke helt poenget med å tjene egne penger.

Nå har hun ikke fylt 10 enda så jeg håper stadig jeg får snudd det - men det blir kanskje lett slik når man vokser opp i en familie med god økonomi - bortskjemt?

Gjest Jorgubbpiken
Skrevet

Har selv plukka jordbær som sommerjobb jeg, tjente den gang 50 øre korgen. Det var min første sommerjobb og jeg HATET det. Ikke fordi jeg var lat, men fordi jeg er livredd edderkopper... Bonden sa det var et underfundig syn der jeg stadig dukket hylende opp av åkeren, sprang vilt rundt og slo med armene rundt meg... Jeg tjente ikke så mye penger den sommeren ;)

Skrevet

Ja, de er fo late og bortskjemte, ihvertfall mange av dem!

Jeg inviterte en gutt på 16 til å male gjerdet hos oss i sommer og tilbød ham en god betaling! Han har vært her to ganger og malt 1/6-del. Jeg har fortalt ham at jeg trenger å ha gjerdet ferdigmalt innen 10 dager, men jeg har mine tvil at han vil gjøre det...

Skulle nok bedt en polakk om å gjøre det!

Jeg har en flink arbeidsvillig femtenåring som ingen vil ha! Umulig å få noe, han er for ung sier de fleste.

Skrevet

Det kommer nok litt an på jobbtilbudet der de bor. Slik det har blitt nå, med butikker som er åpne til langt på kveld (ikke noe galt i det, altså), er det mange steder muligheter for å få jobber som ikke er så fysisk slitsomme. Da velger nok de norske noe lettere og som er fast lønnet.

Man må også regne litt på hva de får igjen. En hundrelapp er noe annet med polsk prisnivå.

Når det er sagt, er nok mange norske ungdommer preget av at de har vokst opp uten å måtte tenke på verken penger eller prisnivå. Så de er vel bortskjemte i den forstand at de er godt vant. Jeg tror ikke alle er late, men de må nok være motivert for å ta i et tak - og det er mange som ikke blir det av en jobb som jordbærplukker-

Gjest trenger en hjelpende hånd :o)
Skrevet

Jeg har en flink arbeidsvillig femtenåring som ingen vil ha! Umulig å få noe, han er for ung sier de fleste.

Hvor bor dere da? Jeg trenger en!

Skrevet

Skulle ønske dere bodde her i nærheten da!

Skrevet

Skulle ønske dere bodde her i nærheten da!

Ja..hehe.. :0) Men vi bor sikkert 140 mil unna. Og jeg føler ikke for å fortelle hele nettet adressen vår. ;0) Men han er en fin gutt, ikke kresen og veldig flink. Har jobbet med avis/reklame siden han var 13. Men de la ned rutene.. Vi får vel finne på noe. Dette er enda en sånn "mammagreie", pappaen liksom bare melder seg ut av alt sånt. Irriterende!

(Så fikk jeg klaga litt på gubben og!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...