Gå til innhold

Får ikke koblet til trådløst nettverk...


Tralla

Anbefalte innlegg

Hjalp heller ikke å skifte kanal forresten...

Gå til "Egenskaper" for Wireless,

I det nye vinduet som kommer opp, velg "Wireless networks" "(trådløse nettverk) fanebladet (i midten).

I nederste halvdel av selve fanebladet står det "Foretrukne nett".

Slett alle sammen, og forsøk å logge på på nytt!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du har forsøkt å dra ut kontakten til routeren (ta modemet i samme slengen), la det være ute i ca. 3 minutter, for så å forsøke igjen?

Husker jeg måtte gjøre det relativt ofte da jeg hadde Telenor ...

Men er ikke der problemet er, for jeg er hele tiden på nettet mitt med den gamle maskinen min, som også er dell, men dog en mye eldre modell:) Får prøve med en kabel her nå og se da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke der problemet er, for jeg er hele tiden på nettet mitt med den gamle maskinen min, som også er dell, men dog en mye eldre modell:) Får prøve med en kabel her nå og se da...

Et tips:

Ikke la den koble seg opp med kabel og med trådløst samtidig. Da risikerer du en veldig forvirret PC! :-)

Prøv det jeg skrev i det andre innlegget (med å fjerne foretrukne nett) før kabel. Jeg husket det fikset et lignende problem for meg for noen år siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det står "channel". Forsøk 3 eller 9.

Sett i en kabel, få den på nett, og oppdater drivere fra Dell.

(Gå inn på Dell sine sider, tast inn modellen, og se hva som finnes av oppdateringer.)

Med vennlig hilsen

Da er jeg jammen det på nett, dog via kable:)

Holder på inne på Dell sine sider og elter etter oppdateringer nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Men er ikke der problemet er, for jeg er hele tiden på nettet mitt med den gamle maskinen min, som også er dell, men dog en mye eldre modell:) Får prøve med en kabel her nå og se da...

Jeg ville uansett forsøke å dra ut kontaktene, starte maskinen på nytt og forsøke igjen. Det skader i hvert fall ikke.

Hvis ikke får du gjøre som Sør skriver, og laste ned den siste driveren. Det er nok noe muffens med den du nå har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg jammen det på nett, dog via kable:)

Holder på inne på Dell sine sider og elter etter oppdateringer nå...

Hei,

Før du begynner å reinstallere drivere, så forsøk det jeg skrev med å slette foretrukne nett (etter å ha trukket ut kabelen), for å se om det hjelper. Jeg husket plutselig at det hjalp meg for en stund siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Før du begynner å reinstallere drivere, så forsøk det jeg skrev med å slette foretrukne nett (etter å ha trukket ut kabelen), for å se om det hjelper. Jeg husket plutselig at det hjalp meg for en stund siden.

Med vennlig hilsen

ok, skal gjøre det. Fikk så mange forskjellige treff også der inne, så vet ikke helt hva jeg skulle laste ned..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Før du begynner å reinstallere drivere, så forsøk det jeg skrev med å slette foretrukne nett (etter å ha trukket ut kabelen), for å se om det hjelper. Jeg husket plutselig at det hjalp meg for en stund siden.

Med vennlig hilsen

Nei, det hjelp nok ikke her.... Kunne fortsatt ikke koble seg til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hjelp nok ikke her.... Kunne fortsatt ikke koble seg til

Hmm...

La oss se mer på routeren.

Gå inn og se om den filtrerer på "MAC-adresser".

Altså, at den har en liste over MAC-adressene (nettverkskortadressene) som den aksepterer.

Det står nok under WLAN settings i routeren.

Det vil forklare hvorfor den kun slipper noen maskiner inn!

(Bare slå av hele MAC-adresse-filtreringen.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

La oss se mer på routeren.

Gå inn og se om den filtrerer på "MAC-adresser".

Altså, at den har en liste over MAC-adressene (nettverkskortadressene) som den aksepterer.

Det står nok under WLAN settings i routeren.

Det vil forklare hvorfor den kun slipper noen maskiner inn!

(Bare slå av hele MAC-adresse-filtreringen.)

Med vennlig hilsen

Ah, kanskje jeg har laget noen sperringer selv?

Det står en MAC adresse der, og mitt navn bakerst:)

Skal jeg bare delete all?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje jeg har laget noen sperringer selv?

Det står en MAC adresse der, og mitt navn bakerst:)

Skal jeg bare delete all?

Ja, du må "Permit all",

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kanskje jeg har laget noen sperringer selv?

Det står en MAC adresse der, og mitt navn bakerst:)

Skal jeg bare delete all?

Husk å "enable" WPA eller helst WPA2-kryptering igjen, slik at du ikke lar det stå ukryptert.

Lag et langt passord, bestående av store og små bokstaver, og noen tall. (Det er jo ikke noe du må skrive inn ofte.)

En god måte å lage passord på er å lage en setning du husker og bruke første bokstav fra hvert ord. ("Jeg skal feire 31. desember i Oslo" = Jsf31diO)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å "enable" WPA eller helst WPA2-kryptering igjen, slik at du ikke lar det stå ukryptert.

Lag et langt passord, bestående av store og små bokstaver, og noen tall. (Det er jo ikke noe du må skrive inn ofte.)

En god måte å lage passord på er å lage en setning du husker og bruke første bokstav fra hvert ord. ("Jeg skal feire 31. desember i Oslo" = Jsf31diO)

Med vennlig hilsen

Altså, dette må jo bare vise at jeg er for klok for mitt eget beste. Jeg kan ikke huske at jeg sikret det så mye, men det er jo noen år siden jeg satte det opp. Dette hadde jeg nok aldri klart på egen hånd. Men nå er jeg altså tilkoblet mitt trådløse nettverk:) Og krypteringen er på og det skal vel holde.

Tusen hjertelig takk for masse hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, dette må jo bare vise at jeg er for klok for mitt eget beste. Jeg kan ikke huske at jeg sikret det så mye, men det er jo noen år siden jeg satte det opp. Dette hadde jeg nok aldri klart på egen hånd. Men nå er jeg altså tilkoblet mitt trådløse nettverk:) Og krypteringen er på og det skal vel holde.

Tusen hjertelig takk for masse hjelp!

Bare hyggelig! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Bare hyggelig! :-)

Med vennlig hilsen

Kunne hun ikke gjort dette langt enklere ved å resete hele routeren via en knapp bak? Mener å huske at jeg har gjort det engang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne hun ikke gjort dette langt enklere ved å resete hele routeren via en knapp bak? Mener å huske at jeg har gjort det engang. ;)

Hei,

Jo, i etterkant (når man så at problemet lå på routeren) så ville nok det vært enklest, forutsatt at (hvis hun har ADSL) hun har PPPoE instillingene til å skrive inn, slik at selve routeren kommer på nett igjen etterpå.

Jeg tenkte ikke på MAC-adresse filtrering, fordi det er noe jeg aldri bruker. (Det gir ikke sikkerhet egentlig, og er (som her) mest en pest og en plage.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...