Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnosen bipolar 2 og jeg har gått på Lithionit i et år og startet med Lamictal også da Lithium ikke hadde noen effekt.

Jeg sluttet med alt da jeg ikke fikk sove av Lamictal og jeg økte også i vekt.

Nå merker jeg at jeg blir mer og mer dårlig, og det er nok ikke på grunn av at jeg har kuttet ut medisinene men fordi jeg alltid føler meg ensom. Ensom fordi det er ingen som forstår hvordan jeg har det. Sliter med selvmordstanker hele tiden og føler at livet ikke er verdt å leve.

Vet at det er andre medisiner man også kan bruke men er redd for at det ikke vil fungere, og da gir jeg opp.

Føler vel at jeg har gitt opp alt siden jeg helst vil slippe å være del av denne verden. Men på grunn av ungene mine så vet jeg ikke helt hvordan og når. Har et par forsøk bak meg fra før av, men det er ca 10 år siden nå.

Nav vil ha meg ut i jobb men jeg var slik for 10 år siden når jeg jobbet, så føler ikke at det er noe vits å gå ut i en jobb når jeg ikke fungerer til daglig. Jeg hadde en periode på ca 3-4 år hvor alt var greit helt til NAV ville at jeg skulle gå til en psykolog og hun fikk fram et eller annet som har gjort at jeg nå har vært trist, deprimert, lei alt i litt over 2 år.

Tankene på å avslutte livet blir mer og mer en realitet som jeg føler jeg må følge. Samme hvor jeg er så blir jeg ikke lykkelig.

:-( Har slitt så lenge jeg kan huske, og ca 30 år med tristhet og depresjoner er nok. Har greie perioder men føler at alt det negative overskygger alt det positive. Kan ikke se noe positivt i noe lenger....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hele innlegget ditt beskriver at du nå har en klar depresjon som absolutt bør behandles. Du bør prøve Seroquel.

Skrevet

Hele innlegget ditt beskriver at du nå har en klar depresjon som absolutt bør behandles. Du bør prøve Seroquel.

Tusen takk Nils Håvard!

Jeg sendte en melding til psykiateren min nå og håper hvis han ikke er på ferie at jeg kan prøve ut dette.

Tusen takk....

Skrevet

Tusen takk Nils Håvard!

Jeg sendte en melding til psykiateren min nå og håper hvis han ikke er på ferie at jeg kan prøve ut dette.

Tusen takk....

Lykke til! Dyrk det som er positivt i tilværelsen hvis du kan. Møt likesinnede mennesker hvis du føler deg ensom blandt de såkalte normale. Ensomhet er en vond ting. Det vet jeg selv. Å få en god venn hjelper masse, enda bedre hvis man får en kjæreste. Det er jo muligheter her på nettet. Du kan prøve å aktivitetsvenner.no og finne noen med samme interesser som deg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Lykke til! Dyrk det som er positivt i tilværelsen hvis du kan. Møt likesinnede mennesker hvis du føler deg ensom blandt de såkalte normale. Ensomhet er en vond ting. Det vet jeg selv. Å få en god venn hjelper masse, enda bedre hvis man får en kjæreste. Det er jo muligheter her på nettet. Du kan prøve å aktivitetsvenner.no og finne noen med samme interesser som deg.

Tusen takk tjohei!

Er ikke kommet meg noe opp så har sendt mail til psykiateren om medisiner nå, får nå er det så ille at jeg kan ta stesolid hver dag.

Psykiateren tro jeg sliter på grunn av sosial angst, men det er nok mer en det. Når jeg på ferie savner jeg venner/bekjente som er hjemme, og er jeg hjemme så savner jeg venner og bekjente som er borte. Enda jeg ikke har noe med disse å gjøre til vanlig.

Vet ikke hva jeg vil eller hva det er jeg egentlig savner men vet at jeg er så utrolig sliten av å ha de følelsene. Helst skulle jeg tatt alt jeg har av lithionit og stesolid og lagt meg til å sove langt inne i skogen... er så møkk lei dette livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...