Gå til innhold

Hva/hvem er Gud?

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

Feil.

Intelligent design gir NULL svar, men flytter bare målpostene bakover.

Ursuppen kan sannsynligjøres og underbygges, selv om du påstår noe annet.

Men hvor kommer ursuppen fra? Hvordan ble den til?

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

49

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

4

• Maximia

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest irrere
Skrevet

Feil.

Intelligent design gir NULL svar, men flytter bare målpostene bakover.

Ursuppen kan sannsynligjøres og underbygges, selv om du påstår noe annet.

''Intelligent design gir NULL svar, men flytter bare målpostene bakover.

Ursuppen kan sannsynligjøres og underbygges, selv om du påstår noe annet.''

Dette er din påstand, sannsynligvis og underbygget, men uten fasitsvar er ikke noe nærmere noen sannhet/fasit enn NULL svar.

Skrevet

Men hvor kommer ursuppen fra? Hvordan ble den til?

Det har jeg svart på i den andre tråden!

Skrevet

''Intelligent design gir NULL svar, men flytter bare målpostene bakover.

Ursuppen kan sannsynligjøres og underbygges, selv om du påstår noe annet.''

Dette er din påstand, sannsynligvis og underbygget, men uten fasitsvar er ikke noe nærmere noen sannhet/fasit enn NULL svar.

Tull.

Det du gjør er å påstå til du blir blå i ansiktet at Jorden er flat. Du kan selvsagt tro det, men den blir det ikke fordi du tror det.

Gjest MayLynn
Skrevet

Hvis du legger personangrepene dine til side (jada, jeg vet du kun gjør det fordi du ikke kan forklare), så kan jeg påpeke at det var dette jeg skrev:

''Det er du som ikke kan forklare hvorfor den "gode" guden din drukner titusenvis av småbarn.''

Prøv med en forklaring, ikke personangrepene dine!

For å få svar på det kan du se i den aktuelle tråden hvor jeg svarte flere ganger.

Skrevet

For å få svar på det kan du se i den aktuelle tråden hvor jeg svarte flere ganger.

Hadde du hatt svar, ville du ikke behøvd å ty til personangrep.

Gjest irrere
Skrevet

Tull.

Det du gjør er å påstå til du blir blå i ansiktet at Jorden er flat. Du kan selvsagt tro det, men den blir det ikke fordi du tror det.

Jeg har aldri påstått at jorda er flat.

Din tro på at svaret/fasiten ligger i abi-abi og evo-evo selv om om begge teoriene er forsøkt underbygget og sannsynliggjort og fortsatt ingen sannhet/fasit/bevis funnet forteller meg at du er svært "troende". Du tror faktisk på tross av...

Skrevet

Jeg har aldri påstått at jorda er flat.

Din tro på at svaret/fasiten ligger i abi-abi og evo-evo selv om om begge teoriene er forsøkt underbygget og sannsynliggjort og fortsatt ingen sannhet/fasit/bevis funnet forteller meg at du er svært "troende". Du tror faktisk på tross av...

Nei, men det er jo fordi du insisterer på at Jorden er flat, selv om man kan se bilder av den (og skyggen på månens overflate).

Gjest irrere
Skrevet

Nei, men det er jo fordi du insisterer på at Jorden er flat, selv om man kan se bilder av den (og skyggen på månens overflate).

Where?

Gjest irrere
Skrevet

Hvor insisterer jeg på at jorden er flat?

Skrevet

Hvor insisterer jeg på at jorden er flat?

Det du skriver om at teoriene til vitenskapen og om gud er likestilte er like tåpelig som å påstå at jorden er flat.

Gjest segunda
Skrevet

Vel, selvsagt er det det. Det er jeg som skriver den.

Men poenget er at den meningen kan underbygges og argumenters for.

Det finnes millioner av guder som folk har trodd på. Du har forkastet alle utenom én av disse tusenvis av gudene. Jeg, som ateist, har forkastet én gud mer enn det du har.

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke forkastet en eneste gud. Jeg har aldri trodd at det er mange guder, men at mennesker har forskjellige måter å tilbe noe på. Dette er ikke noe som hverken jeg eller du kan underbygge på noe som helst vis. Ingenting kan underbygges slik at det ikke kan bli forkastet senere, ikke engang at jorden er rund. Geologisk forskning i fremtiden kommer til å forkaste våre ideer om verden.

Gjest irrere
Skrevet

Det du skriver om at teoriene til vitenskapen og om gud er likestilte er like tåpelig som å påstå at jorden er flat.

Det er din påstand. Alt annet enn dine "teorier" underbygde, forsøkt sannsynliggjort, ikke funnet noen "hold/sannhet" i er ensbetydende med å påstå at jorda er flat. Snakk om god argumentasjon.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke forkastet en eneste gud. Jeg har aldri trodd at det er mange guder, men at mennesker har forskjellige måter å tilbe noe på. Dette er ikke noe som hverken jeg eller du kan underbygge på noe som helst vis. Ingenting kan underbygges slik at det ikke kan bli forkastet senere, ikke engang at jorden er rund. Geologisk forskning i fremtiden kommer til å forkaste våre ideer om verden.

''Ingenting kan underbygges slik at det ikke kan bli forkastet senere, ikke engang at jorden er rund. ''

Det er nok utenkelig at vi i fremtiden vil få for oss at jorden ikke er rund. Vi flyr rundt den i fly og har relativt gode fotografier av den.

Skrevet

Det er din påstand. Alt annet enn dine "teorier" underbygde, forsøkt sannsynliggjort, ikke funnet noen "hold/sannhet" i er ensbetydende med å påstå at jorda er flat. Snakk om god argumentasjon.

Det er ikke "mine" teorier.

Det er publiserte vitenskapelige teorier i annerkjente blader.

Skrevet

Det er fakta at det er tusenvis av guder du kunne trodd på. Indiske krigsguder, osv.

Du har åpenbart bestemt deg for ikke å tro på dem, siden du ikke er hindu, ikke sant?

Skrevet

''Ingenting kan underbygges slik at det ikke kan bli forkastet senere, ikke engang at jorden er rund. ''

Det er nok utenkelig at vi i fremtiden vil få for oss at jorden ikke er rund. Vi flyr rundt den i fly og har relativt gode fotografier av den.

Den er nesten rund - den er faktisk litt "fet" rundt Ekvator, siden Jordens rotasjon får vannet til å "tyte ut" der! :-)

Men den er i hver fall nesten helt rund, og definitv ikke flat!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ikke "mine" teorier.

Det er publiserte vitenskapelige teorier i annerkjente blader.

''Det er publiserte vitenskapelige teorier i annerkjente blader.''

Jeg tviler litt på at disse anerkjente bladene er anerkjent av kirken. ;)

Skrevet

''Det er publiserte vitenskapelige teorier i annerkjente blader.''

Jeg tviler litt på at disse anerkjente bladene er anerkjent av kirken. ;)

Det er bare én ting som de kristne og Kirken frykter mer enn at vitenskapen skal ha håndfaset bevis mot Gud, og det er at de bekrefter Gud, og funner telefonnummert hans!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...