Gå til innhold

Mann i brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest *måper*
Skrevet

Mann i brudekjole

http://www.tv2underholdning.no/gkn/terje-schroeder-staar-hvit-brud-3258334.html

Psykt, spør du meg. Også med "kirkens" velsignelse. Tviler sterkt på at de har "kirkens" velsignelse. Som kjent er jo "kirken" delt i synet på om homofile/lesbiske skal få "gifte seg" i kirken.

Helt ok for meg at de inngår en pakt seg imellom, men jeg synes ikke noe om at de skal gjøre det i kirken. Og ikke synes jeg de skal kalle det å "gifte seg" heller.

Og "hvit brud"???? Han er jo M-A-N-N!!! Menn er ikke bruder...

Hvis han føler seg så mye som en kvinne, hvorfor tar han ikke steget fullt ut og opererer seg?

Skrevet

*Skrattler* Dette synes jeg var gøyalt. La dem holde på. De skader ingen.

Gjest Elextra
Skrevet

De skal jo gifte seg i tinghuset, ikke i kirken, selv om de evt. skal velsignes i kirken etterpå.

Så vidt jeg vet er det ikke dresskode i kirken.

Skrevet

Er han mann? Sannsynligvis er han verken han eller hun, men hin. Det finnes mer enn to kjønn. :-)

Legg sjokket til side og la han/hun/hin gifte seg i det vedkommende selv synes er mest passende, ikke hva du eller samfunnet forventer.

Skrevet

Stilig :))))

Herlig med folk som går litt utenfor de vanlige konvensjonene og røsker litt i våre middelalderske fordommer ;) Flott at vi bor i et fritt land og at vi (nesten) kan gjøre som vi vil så lenge vi ikke skader noen :)

Skrevet

Heldigvis lever vi i et fritt samfunn der mennesker kan gjøre (nesten) hva de vil. Folk må selv stå til ansvar for seg selv, sine handlinger og sine meninger.

Frihet innebærer ansvar.

(Dette gjelder også kirkens menn og kvinner - som og må ta ansvaret overfor Gud når den dagen kommer - det er ikke vår oppgave å dømme. Vi kan meninger, og så må vi ta ansvar for eget liv).

Gjest Shira :o)
Skrevet

Herlig med folk som går litt utenfor de vanlige konvensjonene og røsker litt i våre middelalderske fordommer ;) Flott at vi bor i et fritt land og at vi (nesten) kan gjøre som vi vil så lenge vi ikke skader noen :)

Signerer her jeg. :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hva er egentlig problemet med at en mann velger å gifte seg i brudekjole? Skader det deg eller andre? Gjør det andre ekteskap mindre verdt? Ødelegger det miljøet?

Og visst kan de kalle det å gifte seg - du har kanskje ikke fått med deg den ørlille endringen i ekteskapsloven som åpner for nettopp det.

Den dagen problemet er at det er _for mye_ kjærlighet i verden, kan folk få begynne å henge seg opp i sånt. Lykke til med den ventetiden.

Skrevet

''Psykt, spør du meg.''

Slike uttrykk bør du tenke deg om før du bruker.

'' Også med "kirkens" velsignelse. Tviler sterkt på at de har "kirkens" velsignelse. Som kjent er jo "kirken" delt i synet på om homofile/lesbiske skal få "gifte seg" i kirken.''

Kirken var tidligere (og delvis) fremdeles mot kvinnelige prester.... Kirken dilter vanligvis etter en mer progressiv tankegang, men det tar lang tid for dem.

''Helt ok for meg at de inngår en pakt seg imellom, men jeg synes ikke noe om at de skal gjøre det i kirken. Og ikke synes jeg de skal kalle det å "gifte seg" heller.''

De har vel akkurat like stor rett som deg til å gjøre det i kirken, og til å kalle seg gifte. Hvorfor skulle de ikke det?

''Og "hvit brud"???? Han er jo M-A-N-N!!! Menn er ikke bruder...''

Så problemet ditt er at han har "feil" klær på. Jøss! Få ham arrestert!

''Hvis han føler seg så mye som en kvinne, hvorfor tar han ikke steget fullt ut og opererer seg?''

Sannsynligvis av samme årsak som at kvinner som ønsket stemmerett ikke ønsket å la seg operere til å bli menn, men ønsket å stemme som kvinner.

Gjest bjellands fiskeboller
Skrevet

''Psykt, spør du meg.''

Det er kanskje å dra det litt langt, men ganske tåpelig. Men homsegutter er jo vanligvis ganske så fjollete.

Skrevet

Enig :-)

Skrevet

Men nå er det jo Terje Schrøder da, la nå mannen få være i fred, han har vel vært ikledd kjole nesten hele sitt offentlige liv

Skrevet

Har du tenkt på at prester (i kirken du nevner) også går i kjole?

Gjest instant coffee
Skrevet

Har du tenkt på at prester (i kirken du nevner) også går i kjole?

Hvorfor går egentlig prester i kjole?

Skrevet

Enig, godt sagt!

Skrevet

''Psykt, spør du meg.''

Det er kanskje å dra det litt langt, men ganske tåpelig. Men homsegutter er jo vanligvis ganske så fjollete.

Så du mener at kvinner i brudekjole er fjoller?

Skrevet

hehe, høres litt rart ut spør du meg.. men hver sin smak :P

Skrevet

Men nå er det jo Terje Schrøder da, la nå mannen få være i fred, han har vel vært ikledd kjole nesten hele sitt offentlige liv

Jeg ville sagt at Terje Schrøder i dress er langt mer foruroligende! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest bjellands fiskeboller
Skrevet

Så du mener at kvinner i brudekjole er fjoller?

Eh, nei.

Skrevet

Eh, nei.

Hvorfor er en homse i brudekjole mer fjollete enn en kvinne i brudekjole? Jovisst er det uvant og kanskje litt merkelig av den grunn, men jeg kan ikke se at det ene er mer fjollete enn det andre ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...