Gå til innhold

Har du hjelpere?

Anbefalte innlegg

Gjest rosarød
Skrevet

Vel, da bør hun selvsagt også bli arrestert som andre, hvis hun bryter loven.

Det ser ikke ut til at hun bryter noen lov, da hadde hun vel vært arrestert?

• Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• eksvimle

10

• fasanen

6

• EnolaGay

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det ser ikke ut til at hun bryter noen lov, da hadde hun vel vært arrestert?

Det har vært snakk om brudd på markedsføringsloven.

Gjest rosarød
Skrevet

Det har vært snakk om brudd på markedsføringsloven.

Snikk-snakk fører ikke til noe som helst. Vi får avvente å se om de finner noe de kan "ta" henne på. Inntil det skjer kan hun drive sin engelskole og de som ønsker å delta kan betale og delta på den uten at andre føler at de må beskytte deltagere og deres lommebøker.

Skrevet

Snikk-snakk fører ikke til noe som helst. Vi får avvente å se om de finner noe de kan "ta" henne på. Inntil det skjer kan hun drive sin engelskole og de som ønsker å delta kan betale og delta på den uten at andre føler at de må beskytte deltagere og deres lommebøker.

Nei, heldigvis er det ytringsfrihet her, slik at vi kan påpeke at det er bedrageri!

Gjest segunda
Skrevet

''Jeg er enig med deg i at vitenskapen i dag har ikke alle svarene.''

Vitenskapen har da aldri påstått at den har alle svarene. Det er jo nettopp derfor forskere eksisterer.

''Mennesker har lett etter en styrke inn i seg selv og utenfor i alle tider. Hva det heter er avhengig av tid, kulture og diverse andre ting.''

Enig, men at man leter etter noe, betyr ikke at det faktisk eksisterer.

''De som går hardt mot religioner og tro er "religiøse" på et vis også.''

Vanlig ("negativ") ateisme er ikke en tro, men mangel på tro. På samme måte som skallet ikke er en hårfarge, men mangel på hår.

Med vennlig hilsen

Slik som du fremstår så virker det som en fanatisme. Alt er relativt og jeg reagerer på ditt behov til å forklare livet som svart-hvitt.

Hvorvidt noe eksisterer eller ikke eksisterer er ikke noe jeg er interessert i og en av grunnene til at jeg har lovet at jeg aldri skal gå inn i et forhold til en ingeniør igjen. Jeg vil ha lov til å diskutere om 2+2 kan være noe annet enn 4, uten at en ingeniør kommer med utregningene sine.

Forøvrig har jeg vært kritisert hardt for å ikke forstå forskjellen på diverse forum på dol. De som "bare" befinner seg på Åpent forum ser så mye større på seg enn de som er på andre forum for syke mennesker. Jeg må derfor sette spørsmålstegn ved denne diskusjonen på Psykiatri.

Skrevet

Slik som du fremstår så virker det som en fanatisme. Alt er relativt og jeg reagerer på ditt behov til å forklare livet som svart-hvitt.

Hvorvidt noe eksisterer eller ikke eksisterer er ikke noe jeg er interessert i og en av grunnene til at jeg har lovet at jeg aldri skal gå inn i et forhold til en ingeniør igjen. Jeg vil ha lov til å diskutere om 2+2 kan være noe annet enn 4, uten at en ingeniør kommer med utregningene sine.

Forøvrig har jeg vært kritisert hardt for å ikke forstå forskjellen på diverse forum på dol. De som "bare" befinner seg på Åpent forum ser så mye større på seg enn de som er på andre forum for syke mennesker. Jeg må derfor sette spørsmålstegn ved denne diskusjonen på Psykiatri.

Man kan ha fanatisk positiv ateisme ("å tro at gud ikke eksisterer"), men det er heller vanskelig med fanatisk negativ ateisme ("å ikke tro at gud eksisterer"). Tror man ikke så tror man ikke. Punktum.

''

Hvorvidt noe eksisterer eller ikke eksisterer er ikke noe jeg er interessert i''

Vel, greit nok, men andre er det. Hva som eksisterer og hva som ikke gjør det er meget vesentlig.

Med vennlig hilsen

Gjest instant coffee
Skrevet

Ja, jeg har venner og kolleger som hjelper meg om jeg ber dem om det.

Kan disse hjelpe deg om det er fare for livet ditt?

Gjest en hjelpende hånd
Skrevet

Har hatt både mennesklige og ikke mennesklige hjelpere i livet mitt,noen ganger tror jeg de er borte og at jeg er helt alene. Men i ettertid ser jeg at de var der...

Skrevet

Jeg ser på Engleskole som et sted der man lærer om engler. Derfor hadde jeg ikke blitt skuffet dersom jeg ikke så engler på skolen, i likhet med at jeg ikke ville blitt skuffet dersom det ikke kom en dinosaur på en dinosaurskole.

LOL det var en veldig god replikk :)

Gjest instant coffee
Skrevet

Glemte google, wikipedia og PubMed. De er gode hjelpere :-)

Hva sier du til at det fløy tre sorte kråker over veien foran meg da jeg kjørte bil igår? Jeg som er opptatt av tall og at alt skal gå opp i tallet tre. Er sikker på at dette var et negativt tegn?

Skrevet

Joda, men hvis man aksepterer at man får råd fra de døde, så har man allerede visket ut skillet mellom fantasi og virkelighet.

Med vennlig hilsen

Fantasien er skapt av Gud. Dermed er den også virkelig, om enn ikke virkelig på sammen måten som det vi kan se.

Det bekymrer deg at du er så blottet for åpenhet rundt det man ikke kan se.

Uff, håper du en gang får "se" (ane, føle, fornemme, drømme) noe som sniker seg under huden på deg, så du får lettet litt på dette sløret du har foran sansene dine.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan disse hjelpe deg om det er fare for livet ditt?

Disse kan helt klart hjelpe med i alle situasjoner.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva sier du til at det fløy tre sorte kråker over veien foran meg da jeg kjørte bil igår? Jeg som er opptatt av tall og at alt skal gå opp i tallet tre. Er sikker på at dette var et negativt tegn?

Kråker har ingen innvirkning på livet vårt.

(Derimot kan det ha stor innvirkning på livet deres om de slår seg ned på min grunn :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

(Derimot kan det ha stor innvirkning på livet deres om de slår seg ned på min grunn :-)

Hva har denne tråden med psykiatri å gjøre?

Gjest instant coffee
Skrevet

Disse kan helt klart hjelpe med i alle situasjoner.

Jeg har vanskelig for å stole på mennesker. Av erfaring vet jeg at jeg har stor grunn til dette.

Er litt mere på "stasjon" idag. Tror du jeg burde øke AP? Eller er dette normale reaksjoner på en sjokksituasjon?

Gjest instant coffee
Skrevet

Det er ikke noen som er ute etter deg. Meg er det helt annerledes med. Jeg så tre sorte kråker igår og idag fikk jeg en dårlig nyhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...