Gå til innhold

Har du hjelpere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ingenting å gjøre narr av.

Hvordan ville du reagert hvis noen kom til deg og sa at Julenissen hjalp dem med vanskelige beslutninger?

• Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• eksvimle

10

• fasanen

6

• EnolaGay

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest instant coffee
Skrevet

Joda, det er noe du TROR på, men det betyr ikke at de virkelig er der. Man kan TRO at man blir hjulpet av Usynlige Lilla Kaniner, uten at det betyr at de eksisterer utenfor fantasiens verden.

Med vennlig hilsen

Jeg har blitt strøket over kinnet av min avdøde farmor. Hun har snakket med meg for å roe meg ned når jeg har vært redd. Jeg vet hun er her nå. Er det så vanskelig å tro på? Hvorfor kan det ikke få være slik?

Gjest instant coffee
Skrevet

Nei, du har fantasifiguerer som du TROR du får hjelp fra. Det betyr ikke at de virkelig eksisterer utenfor fantasien din.

Med vennlig hilsen

Jeg tror ikke, jeg har sett, følt og hørt.

Skrevet

Jeg har blitt strøket over kinnet av min avdøde farmor. Hun har snakket med meg for å roe meg ned når jeg har vært redd. Jeg vet hun er her nå. Er det så vanskelig å tro på? Hvorfor kan det ikke få være slik?

Du kan selvsagt TRO på det så mye du orker, men det betyr ikke at det skjer i virkeligheten.

Dessuten, hvis man begynner å lytte til zombier/døde/osv., i stedet for rasjonaliteten, så utsetter man seg ofte for fare.

Behold gjerne gode minner om din bestemor, og finn styrke i minnet hennes, men ikke bland henne inn i nåtiden (som om hun eksisterer nå).

Med vennlig hilsen

Gjest instant coffee
Skrevet

Hvordan ville du reagert hvis noen kom til deg og sa at Julenissen hjalp dem med vanskelige beslutninger?

Man skal respektere at andre kan ha andre opplevelser enn det en selv har. Julenissen vet vi har kledd seg ut, hva som foregår "ved siden av oss" er det ikke mange som kan vite el. se.

Skrevet

Kristin Halvorsen (SV) var min hjelper engang. Hun snakket om at jeg ikke måtte straffes, på debattprogrammene på TV.

Anne-Cath. Herland hjalp meg på muntlig eksamen på UiB.

Skrevet

Dersom det var slik at denne troen faktisk hjalp vedkommende til å ta gode og riktige beslutninger for seg selv. Så hadde jeg holdt kjeften min. :0)

Verre er det ikke.

Skrevet

Jeg tror ikke, jeg har sett, følt og hørt.

''sett, følt og hørt''

Ja, og det er nettopp derfor det kalles "tro", og ikke viten. Fordi det bare eksisterer mellom ørene våre.

Med vennlig hilsen

Gjest instant coffee
Skrevet

Kristin Halvorsen (SV) var min hjelper engang. Hun snakket om at jeg ikke måtte straffes, på debattprogrammene på TV.

Bra for deg. Har tilgode å se min farmor på TV.

Skrevet

Dersom det var slik at denne troen faktisk hjalp vedkommende til å ta gode og riktige beslutninger for seg selv. Så hadde jeg holdt kjeften min. :0)

Verre er det ikke.

Men erfaringsmessig så er ikke zombier gode beslutningstakere.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hehe =) Da er hun snillere enn hun ser ut til.

Ja, jeg ble faktisk litt overrasket selv :o)

Skrevet

Man skal respektere at andre kan ha andre opplevelser enn det en selv har. Julenissen vet vi har kledd seg ut, hva som foregår "ved siden av oss" er det ikke mange som kan vite el. se.

''Man skal respektere at andre kan ha andre opplevelser enn det en selv har.''

Opplevelsene dine er det ingen som bestrider. Det som diskuteres er om det er virkelighet.

'' Julenissen vet vi har kledd seg ut, hva som foregår "ved siden av oss" er det ikke mange som kan vite el. se.''

Hvordan vet du at Julenissen har kledd seg ut? Og hvorfor kan han ikke eksisterer selv om de du har sett har kledd seg ut?

Skrevet

Men erfaringsmessig så er ikke zombier gode beslutningstakere.

Med vennlig hilsen

Det der skjønt jeg ikke.

Skrevet

Det der skjønt jeg ikke.

At det er ingen som helst grunn til å anta at de ikke-døde/zombier/spøkelser/julenisser har noen kompetanse i å hjelpe med beslutningstakning i vanskelige situasjoner.

Det er intet som tyder på at noe er bedre enn klar tankegang, analyse og kunnskapsbasert beslutningstakning - altså, rasjonalitet.

Med vennlig hilsen

Gjest instant coffee
Skrevet

Du kan selvsagt TRO på det så mye du orker, men det betyr ikke at det skjer i virkeligheten.

Dessuten, hvis man begynner å lytte til zombier/døde/osv., i stedet for rasjonaliteten, så utsetter man seg ofte for fare.

Behold gjerne gode minner om din bestemor, og finn styrke i minnet hennes, men ikke bland henne inn i nåtiden (som om hun eksisterer nå).

Med vennlig hilsen

Da jeg var med i en bilulykke (dødsulykke) kom hun og roet meg ned. Har vært truet på livet endel ganger og hun kommer og roer meg ned. Hun reddet meg fra å dø av en overdose tabletter en gang. Overtalte meg til å ringe etter hjelp.

Nå er et av mine barn veldig syk og hun hjelper meg nå også. Oppgaven hennes "på den andre siden" er å være en hjelper, bla for meg. Hvorfor kan ikke du skjønne at det finnes noe annet enn det du ser foran din nese?

Gjest instant coffee
Skrevet

At det er ingen som helst grunn til å anta at de ikke-døde/zombier/spøkelser/julenisser har noen kompetanse i å hjelpe med beslutningstakning i vanskelige situasjoner.

Det er intet som tyder på at noe er bedre enn klar tankegang, analyse og kunnskapsbasert beslutningstakning - altså, rasjonalitet.

Med vennlig hilsen

Du må føle deg fattig som menneske som ikke evner å sanse mere enn dette?

Gjest psykos
Skrevet

Da jeg var med i en bilulykke (dødsulykke) kom hun og roet meg ned. Har vært truet på livet endel ganger og hun kommer og roer meg ned. Hun reddet meg fra å dø av en overdose tabletter en gang. Overtalte meg til å ringe etter hjelp.

Nå er et av mine barn veldig syk og hun hjelper meg nå også. Oppgaven hennes "på den andre siden" er å være en hjelper, bla for meg. Hvorfor kan ikke du skjønne at det finnes noe annet enn det du ser foran din nese?

vås!!

Skrevet

Med vennlig hilsen

For deg nei. Men for andre hjelper det å tro at de har nissen på sin side. Og det plager ikke meg. Dersom de forøvrig ikke løper rundt i rumpa med slipset rundt hodet.

Hvorfor denne inderlige trangen til å messe om at nissen ikke finnes? Folk flest VET at han ikke finnes. De som velger å ha ham med på laget gjør stort sett ingen skade.

Men for all del, du kan få siste ordet her og. :0)

Skrevet

Du må føle deg fattig som menneske som ikke evner å sanse mere enn dette?

Nei, tvertimot, jeg føler meg heldig som slipper å være avhengig av ting som ikke eksisterer.

Rasjonalitet er en stor rikdom. Og den er virkelig!

Gjest instant coffee
Skrevet

Nei, tvertimot, jeg føler meg heldig som slipper å være avhengig av ting som ikke eksisterer.

Rasjonalitet er en stor rikdom. Og den er virkelig!

Tror du virkelig at det ikke finnes andre ting enn det du kan oppfatte med din lille hjerne? Tror du at dette lille organet har svaret på alt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...