Gå til innhold

Har du hjelpere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hvis man tror på noe slikt, så blir jo det neste at man lytter til hva de sier, og så risikerer man at stemmene i hodet sier man skal drepe.''

Hehe. Dersom en person i din virkelighet ber deg om å ta livet av noen, gjør du det da? Det er slikt leiemordere lever av og det eksisterer og er ikke en stemme i hodet ;-) Man kan alltid risikere at noen ber deg om å gjøre noe galt også er det din oppgave å avgjøre om du vil gjøre det.

Joda, men i dette tilfellet snakker vi om "hjelpere" som kan ha stor makt over en person.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• eksvimle

10

• fasanen

6

• EnolaGay

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest nåkked
Skrevet

Da er heller jeg nok mest i trosretning "påskehare" merker jeg...;)

Ja, påskeharen og julenissen vil vi ha! :)

Skrevet

Jeg er enig med deg i at vitenskapen i dag har ikke alle svarene. Mennesker har lett etter en styrke inn i seg selv og utenfor i alle tider. Hva det heter er avhengig av tid, kulture og diverse andre ting.

De som går hardt mot religioner og tro er "religiøse" på et vis også.

''Jeg er enig med deg i at vitenskapen i dag har ikke alle svarene.''

Vitenskapen har da aldri påstått at den har alle svarene. Det er jo nettopp derfor forskere eksisterer.

''Mennesker har lett etter en styrke inn i seg selv og utenfor i alle tider. Hva det heter er avhengig av tid, kulture og diverse andre ting.''

Enig, men at man leter etter noe, betyr ikke at det faktisk eksisterer.

''De som går hardt mot religioner og tro er "religiøse" på et vis også.''

Vanlig ("negativ") ateisme er ikke en tro, men mangel på tro. På samme måte som skallet ikke er en hårfarge, men mangel på hår.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Drømmer hjelper oss å bearbeide det som skjer på dagtid. Mareritt derimot er ikke så hyggelig...

Ja, det kan hjelpe oss bearbeide, men det som skjer i drømmene er ikke virkelighet, akkurat som "hjelpere" ikke er det.

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

Joda, men i dette tilfellet snakker vi om "hjelpere" som kan ha stor makt over en person.

Med vennlig hilsen

Det er mulig at du snakker om hjelpere som kan ha stor makt over en person, men "instant coffee" snakker om bestemoren sin. Min levende bestemor ber meg ikke om å drepe noen og håper at hun ikke kommer og ber meg om det når hun er død ;-) Og jeg ville ikke hørt noe mer på henne i død tilstand enn i levende! Hihi!

Gjest nåkked
Skrevet

Vitenskapen har da aldri påstått at den har alle svarene. Det er jo nettopp derfor forskere eksisterer.

''Mennesker har lett etter en styrke inn i seg selv og utenfor i alle tider. Hva det heter er avhengig av tid, kulture og diverse andre ting.''

Vanlig ("negativ") ateisme er ikke en tro, men mangel på tro. På samme måte som skallet ikke er en hårfarge, men mangel på hår.

Med vennlig hilsen

Hehe. Dersom man ser på skallet som en mangel på noe så blir det liksom noe negativt! Men hvis man ser på det som "mer hud som vises" så er det noe positivt :-)

Gjest synser
Skrevet

Så sålenge folk mener det er trøst, så eksisterer plutselig Spaghettimonsteret? Og vi avvikler Virkeligheten?

Eksistens avgjøres av hva som "trøster"?

Med vennlig hilsen

Men du kan jo ikke bevise at spagettimonsteret ikke eksisterer.

Det kan jo hende det lever både spagettimonster og spøkelser i en annen galakse eller noe. Selv om en ikke finner mange bevis for at de faktisk eksisterer så kan du jo ikke motbevise det.

Gjest nåkked
Skrevet

Ja, det kan hjelpe oss bearbeide, men det som skjer i drømmene er ikke virkelighet, akkurat som "hjelpere" ikke er det.

Med vennlig hilsen

En som er i krig kan drømme om hvordan det er å leve i fred og det kan gi et håp. Dette kan hjelpe personen til å holde ut alt det vonde. Selv om det ikke er sikkert at personen overlever eller opplever fred noengang så hjelper det å drømme og å ha et håp.

Skrevet

Leste igjennom denne diskusjonen...

Slo meg litt at folk snakket om nisse, zombier, "hjelpere", døde bestemødre som svada... Men, ingen nevte på Jesus, Gud, Allah, Buddah...osv... utrolig mange som tror på dem -men ingen har jo sett dem. Hadde "instant coffee" f.eks sagt at h*n fikk hjelp fra Gud i tunge stunder -hadde dere på DOL reagert litt annerledes da?

Tror folk kaller dette hva de vil... Gud, hjelpere, døde besteforeldre... Men, er det ikke rett og slett en overlevelse mekanisme...??? Noen mennesker finner støtte, og hjelp i å tro på noe... Kall det hva dere vil, mener nå jeg!!! (jeg tror jeg hadde syntes det var veldig godt å tro på et eller annet...men...!)

(jeg personlig synes det er veldig naturlig å også nevne på dette i samme setning som nisser og påskeharer...)

"Hadde "instant coffee" f.eks sagt at h*n fikk hjelp fra Gud i tunge stunder -hadde dere på DOL reagert litt annerledes da?"

Nei ;-) Med unntak av noen få åndelige sjeler her inne, ville ikke flesteparten reagert noe annerledes...

Skrevet

Med vennlig hilsen

"Vanlig ("negativ") ateisme er ikke en tro, men mangel på tro. På samme måte som skallet ikke er en hårfarge, men mangel på hår."

Har du noen gang reflektert over at vi mennesker faktisk som regel fødes med evnen til å gro hår? Altså at det mer naturlig å få hår enn å bli skallet? =)

Skrevet

Hehe. Dersom man ser på skallet som en mangel på noe så blir det liksom noe negativt! Men hvis man ser på det som "mer hud som vises" så er det noe positivt :-)

Mangel på tro på overnaturlige Spaghettimonstre er definitivt positivt! :-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Dersom det var slik at denne troen faktisk hjalp vedkommende til å ta gode og riktige beslutninger for seg selv. Så hadde jeg holdt kjeften min. :0)

Verre er det ikke.

Det er sant, EnolaGay! Enig med deg.

Skrevet

"Vanlig ("negativ") ateisme er ikke en tro, men mangel på tro. På samme måte som skallet ikke er en hårfarge, men mangel på hår."

Har du noen gang reflektert over at vi mennesker faktisk som regel fødes med evnen til å gro hår? Altså at det mer naturlig å få hår enn å bli skallet? =)

Jo, men de fleste fødes relativt "skallet", og får hår etterpå!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Hadde "instant coffee" f.eks sagt at h*n fikk hjelp fra Gud i tunge stunder -hadde dere på DOL reagert litt annerledes da?"

Nei ;-) Med unntak av noen få åndelige sjeler her inne, ville ikke flesteparten reagert noe annerledes...

Nei...antagligvis ikke...

Men det hadde nok ikke blitt en fullt så lang diskusjon dersom det hadde blitt sagt noe som "jeg ber til Gud i tunge stunder"...

Jeg har det med å løpe...langt og fort... Noen spiser sjokolade, noen skriker, noen sover...

Folk får gjøre hva de vil -og det som funker for dem -for å komme seg igjennom ting. Og så sant ingen tar noe skadet av det, så er det jo ikke noe problem.... Mener nå jeg da!

:)

Gjest nåkked
Skrevet

Mangel på tro på overnaturlige Spaghettimonstre er definitivt positivt! :-)

Med vennlig hilsen

Bra at du har funnet ut av hva som er best for deg ;) Men "på seg selv kjenner man ingen andre".

Skrevet

Det er sant, EnolaGay! Enig med deg.

Hva så hvis personen sa han fikk trøst av Satan?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Med vennlig hilsen

...Og hvorfor får skallete ofte trangen til å gro på seg lange (fæle) sjegg??!!!

Skrevet

Bra at du har funnet ut av hva som er best for deg ;) Men "på seg selv kjenner man ingen andre".

Nei, men gjennom analyse og rasjonalitet så kjenner man mest mulig av Virkeligheten.

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

I USA ville det blitt sett rart på dersom en person IKKE ba om hjelp fra Gud!

Skrevet

...Og hvorfor får skallete ofte trangen til å gro på seg lange (fæle) sjegg??!!!

Lurer på om Julenissen egentlig er skallet?

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...