Gå til innhold

Har du hjelpere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men du kan jo ikke bevise at spagettimonsteret ikke eksisterer.

Det kan jo hende det lever både spagettimonster og spøkelser i en annen galakse eller noe. Selv om en ikke finner mange bevis for at de faktisk eksisterer så kan du jo ikke motbevise det.

Ja -jeg har hatt et lite problem med et monster på barnerommet de siste dagen...!

Kom heldigvis på at jeg hadde en anti-monster-lampe. Som funker utrolig bra. Veslegutt har ikke sett monster siden den kom...!!!

(bare et tips! ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• eksvimle

10

• fasanen

6

• EnolaGay

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

I USA ville det blitt sett rart på dersom en person IKKE ba om hjelp fra Gud!

I Iran også.

Det betyr ikke at guden eksisterer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''Hvorfor denne inderlige trangen til å messe om at nissen ikke finnes?''

''Men for all del, du kan få siste ordet her og. :0)''

Det er noe forsøk-på-dårlig-hersketeknikk-aktig over det der "siste ordet"-våset ditt (har du noe som tilsier at jeg har siste ordet oftere enn deg?), og å skrive det samtidig som du stiller meg et spørsmål.

Det er noe lite generøst over å fortsette å messe slik du gjør om at "zombier ikke finnes i virkeligheten", det er bortimot slemt å drive på slikt ovenfor folk som gjerne vil at det skal være flere dimensjoner i livet. Så lenge det ikke er til skade for den det gjelder eller folk rundt.

Alle aksepterer ditt vitenskapelige syn på ting. Men du tar ikke inn folks følelsesmessige behov for å ha nissen eller zombier. Eller religion for den saks skyld.

Det blir noe avstumpet over å hakke i hodet på folk at "du kan TRO hva du vil men det FINNES IKKE".

Og hvis jeg gidder så kan dette fortsette i fire uker for du gir deg aldri. Derav "siste ordet" :o)

Skrevet

Lurer på om Julenissen egentlig er skallet?

Med vennlig hilsen

...derfor hatten...??!!!

Gjest nåkked
Skrevet

Nei, men gjennom analyse og rasjonalitet så kjenner man mest mulig av Virkeligheten.

Med vennlig hilsen

Håper du trives i din "DOL-virkelighet". Husk å se ut av vinduet innimellom sånn at du ikke mister kontakt med andre sider av virkeligheten! :-)

Skrevet

Men du kan jo ikke bevise at spagettimonsteret ikke eksisterer.

Det kan jo hende det lever både spagettimonster og spøkelser i en annen galakse eller noe. Selv om en ikke finner mange bevis for at de faktisk eksisterer så kan du jo ikke motbevise det.

Nei, og heller ikke Pastamonsteret, Nudelmonsteret, Sellerimonsteret eller noen av de andre milliardene av "guder" som folk finner på. Man kan ikke tro på alt som ikke er motbevist.

Konklusjonen er åpenbart at man i det minste forlanger en sannsynliggjøring eller en solid underbygging.

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

Hva så hvis personen sa han fikk trøst av Satan?

Med vennlig hilsen

Da hadde jeg tenkt at det var sannelig på tide at noen så en positiv side av Satan! :-)

Skrevet

...derfor hatten...??!!!

Hah! Nå er han avslørt!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Håper du trives i din "DOL-virkelighet". Husk å se ut av vinduet innimellom sånn at du ikke mister kontakt med andre sider av virkeligheten! :-)

Jeg er i full jobb, osv., men takk for omtanken.

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

Det er noe lite generøst over å fortsette å messe slik du gjør om at "zombier ikke finnes i virkeligheten", det er bortimot slemt å drive på slikt ovenfor folk som gjerne vil at det skal være flere dimensjoner i livet. Så lenge det ikke er til skade for den det gjelder eller folk rundt.

Alle aksepterer ditt vitenskapelige syn på ting. Men du tar ikke inn folks følelsesmessige behov for å ha nissen eller zombier. Eller religion for den saks skyld.

Det blir noe avstumpet over å hakke i hodet på folk at "du kan TRO hva du vil men det FINNES IKKE".

Og hvis jeg gidder så kan dette fortsette i fire uker for du gir deg aldri. Derav "siste ordet" :o)

Veldig enig! Sør gir seg aldri og kommer til å kverulere til siste slutt. Noen mennesker må man bare sette en grense for. Dessuten synes jeg det er bedre å si fra når diskusjonen er over for min del fremfor å bare slutte å svare.

Gjest nåkked
Skrevet

Jeg er i full jobb, osv., men takk for omtanken.

Med vennlig hilsen

Bra at troen på at du er i full jobb hjelper deg :)

Skrevet

Jeg tolket spørsmålet hennes som retorisk og at den siste setningen var et tegn på "agree to disagree". Hvis man vil så kan man klare å tolke alt som sies som negativt.

Mulig at det er noen som trenger en dose antiskeptika ;-)

Nettopp! :o)

Skrevet

Hva så hvis personen sa han fikk trøst av Satan?

Med vennlig hilsen

"Jaja" hadde jeg tenkt da, og latt han blitt trøstet videre, men muligens bedt for ham i det jeg surfet videre på neste tråd!

Skrevet

Nå er det jo slik at vedkommende startet en tråd her, og skriver innlegg etter innlegg, så jeg tror ikke vi skal være så nedlatende at vedkommende behøver beskyttelse mot seg selv.

Å få reaksjoner fra omverdenen er meget viktig, slik at man ikke får Märtha Louise-syndromet, som tydeligvis har levd så beskyttet at hun i voksen alder plustelig blir overrasket over at folk reagerer på "engleskolen" hennes.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Bra at troen på at du er i full jobb hjelper deg :)

Troen bekreftes av innskudd fra arbeidsgiver (som ikke heter NAV ;-) ) hver måned.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Veldig enig! Sør gir seg aldri og kommer til å kverulere til siste slutt. Noen mennesker må man bare sette en grense for. Dessuten synes jeg det er bedre å si fra når diskusjonen er over for min del fremfor å bare slutte å svare.

Ja, for du kverulerer selvsagt ikke. *humrer*

Skrevet

Det er mulig at du snakker om hjelpere som kan ha stor makt over en person, men "instant coffee" snakker om bestemoren sin. Min levende bestemor ber meg ikke om å drepe noen og håper at hun ikke kommer og ber meg om det når hun er død ;-) Og jeg ville ikke hørt noe mer på henne i død tilstand enn i levende! Hihi!

Hvis den døde bestemoren plutselig eksisterer, hvem andre kan også eksistere?

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

Troen bekreftes av innskudd fra arbeidsgiver (som ikke heter NAV ;-) ) hver måned.

Med vennlig hilsen

For meg kan det se ut som at denne lønna er i ditt hode. Jeg kan se den like lite som den døde bestemoren ;-) Lønna er i DIN vikelighet.

Skrevet

En som er i krig kan drømme om hvordan det er å leve i fred og det kan gi et håp. Dette kan hjelpe personen til å holde ut alt det vonde. Selv om det ikke er sikkert at personen overlever eller opplever fred noengang så hjelper det å drømme og å ha et håp.

Ja, men en drøm om et fredelig liv er oppnåelig, mens levende -døde bestemødre er det ikke.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...