Gå til innhold

Har du hjelpere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver dag når jeg går på gata kan jeg møte på personer som kommer med forslag til hva jeg kan gjøre og med spørsmål om jeg kan drepe noen. Når man er i kontakt med andre mennesker kan man risikere dårlige forslag. Man kan til og med risikere å møte på Mullah Krekar som foreslår at du blir med på terror. Det er opp til oss selv å vurdere hvilke forslag man tar til seg og eventuelt handler etter. Enten det gjelder Krekar eller påskeharen.

Joda, men Mullah Krekar er ikke inne i hodet ditt (antar jeg). Han eksisterer i virkeligheten. Det er verre hvis man visker ut skillet mellom fantasi og virkelighet.

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 195
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

74

• eksvimle

10

• fasanen

6

• EnolaGay

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest rosarød
Skrevet

Bra at troen på at du er i full jobb hjelper deg :)

hehehe

Gjest rosarød
Skrevet

Dersom det var slik at denne troen faktisk hjalp vedkommende til å ta gode og riktige beslutninger for seg selv. Så hadde jeg holdt kjeften min. :0)

Verre er det ikke.

Helt enig!

Gjest nåkked
Skrevet

Joda, men Mullah Krekar er ikke inne i hodet ditt (antar jeg). Han eksisterer i virkeligheten. Det er verre hvis man visker ut skillet mellom fantasi og virkelighet.

Med vennlig hilsen

Hehe, håper at Krekar ikke bare er i hodet mitt :)

Dersom trådstarter skulle få noen råd av bestemoren så håper jeg at hun selv avgjør om disse rådene er gode, i likhet med hva jeg gjør når jeg får råd av andre.

Gjest rosarød
Skrevet

Nå er det jo slik at vedkommende startet en tråd her, og skriver innlegg etter innlegg, så jeg tror ikke vi skal være så nedlatende at vedkommende behøver beskyttelse mot seg selv.

Å få reaksjoner fra omverdenen er meget viktig, slik at man ikke får Märtha Louise-syndromet, som tydeligvis har levd så beskyttet at hun i voksen alder plustelig blir overrasket over at folk reagerer på "engleskolen" hennes.

Med vennlig hilsen

Mærtha har det nok som plommen i egget og omverdenes syn på hennes engler ser ut til å prelle av som vann på gåsa. Og det synes jeg er helt fantastisk. Verden hadde vært et bedre sted om flere feide for sin egen dør og lot andre få være i fred! Dvs holder snatta lukket om de ikke har noe annet å bidra med enn å kritisere andres tro og valg de gjør i sitt EGET liv.

Skrevet

Hehe, håper at Krekar ikke bare er i hodet mitt :)

Dersom trådstarter skulle få noen råd av bestemoren så håper jeg at hun selv avgjør om disse rådene er gode, i likhet med hva jeg gjør når jeg får råd av andre.

Joda, men hvis man aksepterer at man får råd fra de døde, så har man allerede visket ut skillet mellom fantasi og virkelighet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Mærtha har det nok som plommen i egget og omverdenes syn på hennes engler ser ut til å prelle av som vann på gåsa. Og det synes jeg er helt fantastisk. Verden hadde vært et bedre sted om flere feide for sin egen dør og lot andre få være i fred! Dvs holder snatta lukket om de ikke har noe annet å bidra med enn å kritisere andres tro og valg de gjør i sitt EGET liv.

Hun lurer folk med sin "skole".

Det er andres "business", akkurat som andre former for bedrag er det.

Skrevet

Men det gir tydeligvis noen en trygghet og det respekterer jeg.

Det gjør valium også...

Med vennlig hilsen

Gjest rosarød
Skrevet

Folk vil la seg lure og de betaler med sine egne penger og dette igjen kommer felleskapet tilgode. Dessuten er det faktisk folk som føler at dette gir dem noe og at de derfor får valuta for penga. Det skader vel ikke deg på noen måte?

Skrevet

Folk vil la seg lure og de betaler med sine egne penger og dette igjen kommer felleskapet tilgode. Dessuten er det faktisk folk som føler at dette gir dem noe og at de derfor får valuta for penga. Det skader vel ikke deg på noen måte?

Det skader ikke meg at noen dreper hverandre i Finnmark, men jeg synes ikke det er akseptabelt likevel.

Og når hun bruker sin bakgrunn, og setter opp en "skole", så er det langt utover det som er akseptabelt.

Poenget var dog ikke det, men nettopp at ML var "overrasket" over reaksjonen til "Engleskolen" hennes.

Og den overraskelsen vitner jo nettopp om at hun har levd et beskyttet liv, og fått "tro på engler" uten at noen har kommet med skeptiske spørsmål.

Gjest nåkked
Skrevet

Dette handler ikke om bedrag med min definisjon av bedrag. Menneskene meldte seg enten for å lære mer om engler eller for å få møte Martha. Begge fikk som de visste på forhånd.

Gjest nåkked
Skrevet

Joda, men hvis man aksepterer at man får råd fra de døde, så har man allerede visket ut skillet mellom fantasi og virkelighet.

Med vennlig hilsen

Jeg respekterer at det er slik i ditt hode like mye som jeg respekterer hennes opplevelser.

Gjest nåkked
Skrevet

Det gjør valium også...

Med vennlig hilsen

Valium kan hjelpe noen, ja.

Skrevet

Dette handler ikke om bedrag med min definisjon av bedrag. Menneskene meldte seg enten for å lære mer om engler eller for å få møte Martha. Begge fikk som de visste på forhånd.

Ja, og ettersom englene ikke eksisterer, så blir det som om jeg skulle startet en skole om Usynlige Lilla Kaniner.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg respekterer at det er slik i ditt hode like mye som jeg respekterer hennes opplevelser.

Poenget er at det er slik også UTENFOR mitt hode.

Å fjerne skillet mellom fantasi og virkelighet er farlig omtrent uansett hva du gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Valium kan hjelpe noen, ja.

Ja, og ved bruk kan forårsake avhengiget, og det som verre er.

Med vennlig hilsen

Gjest nåkked
Skrevet

Ja, og ettersom englene ikke eksisterer, så blir det som om jeg skulle startet en skole om Usynlige Lilla Kaniner.

Med vennlig hilsen

Ja, det blir det. Og de som melder seg på vet at det er det kurset handler om. Hvis jeg går på teater for å se Kardemommeby så får jeg som regel det jeg forventer.

Gjest nåkked
Skrevet

Ja, og ved bruk kan forårsake avhengiget, og det som verre er.

Med vennlig hilsen

Ja, Valium og avhengighet er en del av virkeligheten :)

Skrevet

Ja, Valium og avhengighet er en del av virkeligheten :)

Ja, det er det. Og det er Virkeligheten man må forholde seg til.

Skrevet

Ja, det blir det. Og de som melder seg på vet at det er det kurset handler om. Hvis jeg går på teater for å se Kardemommeby så får jeg som regel det jeg forventer.

Men hvis du går på teater så forventer du teater.

Hvis du går på en SKOLE så forventer du kunnskap. Hadde det vært "Eventyrenglefortellinger" så hadde det selvsagt vært OK.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...