Gå til innhold

Noen som har barn på montessoriskole?

Anbefalte innlegg

Gjest Califlower 12
Skrevet

Har noen tantebarn som begynner på montesorriskole nå, da skolen har blitt omgjort til dette.

Hva slags erfaringer har dere? Og hvor mye betaler dere i skolepenger?

Håper på svar i denne tørkeperioden..

Skrevet

Alle naboungene her går på Montessori, og både foreldre og barn er svært fornøyde. Her jeg bor er det en tendens til at ressurssterke foreldre velger Montessori (det er både vanlige skoler og en Montessoriskole i gangavstand for ungene). Det er en skole som er bra både for flinke elever og de som har en eller annen form for lærevanske, virker som de klarer å tilrettelegge for elever med ulike læreforutsetninger på en usedvanlig god måte. Jeg husker ikke hvor mye de betaler.

Skrevet

Veldig få norske skoleelver er i stand til å plukke jordbær.

Ingen montessorielever er i stand til å plukke jordbær.

Polakker må gjøre jobben og alt går som kjent til helvete.

Men så var jo ikke dette noe særlig godt svar på henvendelsen din da. ...

Gjest Califlower 12
Skrevet

Alle naboungene her går på Montessori, og både foreldre og barn er svært fornøyde. Her jeg bor er det en tendens til at ressurssterke foreldre velger Montessori (det er både vanlige skoler og en Montessoriskole i gangavstand for ungene). Det er en skole som er bra både for flinke elever og de som har en eller annen form for lærevanske, virker som de klarer å tilrettelegge for elever med ulike læreforutsetninger på en usedvanlig god måte. Jeg husker ikke hvor mye de betaler.

Vet du noe om hvor mange elever det er på en slik skole sammenliknet med en offentlig skole? Noe av grunnen til at elever og foreldre er fornøyde kan jo også være at elevantallet er lite og lærerene derfor har mer tid til hver elev. Den skolen som blir montessorriskoleer i utgangspunktet en liten grendeskole.

Skrevet

Vet du noe om hvor mange elever det er på en slik skole sammenliknet med en offentlig skole? Noe av grunnen til at elever og foreldre er fornøyde kan jo også være at elevantallet er lite og lærerene derfor har mer tid til hver elev. Den skolen som blir montessorriskoleer i utgangspunktet en liten grendeskole.

Det er en relativt liten skole, 20-25 barn pr klassetrinn. Montessori-metodikken er ganske forskjellig fra den som brukes i de fleste offentlige skoler, og jeg tror det denne metodikken som gir mulighet for svært god tilpasning til hver enkelt elev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...