Gå til innhold

Stygge tenner


Gjest geira

Anbefalte innlegg

Hei. Er en gutt på 20 som har problemer med noen av mine tenner. Det gjelder i all hovedsak de aller fremste tennene i munnen, de som tungen havner i mellom når den rekkes rett ut. Der er det etter noen slåsskamper med min bror blitt et mellomrom som gjør at det å smile ikke er noe jeg gjør sælig ofte. En bit av den ene tannen er også borte. Kan en vanlig tannlege reparere disse tennene og bleke dem, eller bør jeg oppsøke en annen klinikk og sette inn nye tenner. Hvilket råd har du/dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ingen nick

Oppsøk tannlegen og be om råd, tannlegen kan reparere den tannen som mangler en bit, kanskje sette på en krone, men det klarer tannlegen fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med tannlege evnt. komb. tannlege/tanntekniker

En vanlig tannlege kan gjøre en del av det, og så kan han henvise til en større tannklinikk for det han ikke kan gjøre selv

En tannlege/tanntekniker kan gjøre svært mye og tar sannsynligvis alt du nevner hos seg

Så hadde jeg vært deg og uten fast tannlege så hadde jeg lett etter en tannlege med tannteknikerutdanning og bedt om time til vurdering der. Gjør du alt på et sted og over tid kan du muligens får en god "pakkepris" også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

Ta kontakt med tannlege evnt. komb. tannlege/tanntekniker

En vanlig tannlege kan gjøre en del av det, og så kan han henvise til en større tannklinikk for det han ikke kan gjøre selv

En tannlege/tanntekniker kan gjøre svært mye og tar sannsynligvis alt du nevner hos seg

Så hadde jeg vært deg og uten fast tannlege så hadde jeg lett etter en tannlege med tannteknikerutdanning og bedt om time til vurdering der. Gjør du alt på et sted og over tid kan du muligens får en god "pakkepris" også

Tannleger har ofte nært samarbeide med en tanntekniker, så en trenger bare å oppsøke en tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannleger har ofte nært samarbeide med en tanntekniker, så en trenger bare å oppsøke en tannlege.

"Tannleger har ofte nært samarbeide med en tanntekniker, så en trenger bare å oppsøke en tannlege"

Det trenger du ikke si til meg :) Sitat fra mitt innlegg:

"Ta kontakt med tannlege evnt. komb. tannlege/tanntekniker

En vanlig tannlege kan gjøre en del av det, og så kan han henvise til en større tannklinikk for det han ikke kan gjøre selv"

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ingen nick

"Tannleger har ofte nært samarbeide med en tanntekniker, så en trenger bare å oppsøke en tannlege"

Det trenger du ikke si til meg :) Sitat fra mitt innlegg:

"Ta kontakt med tannlege evnt. komb. tannlege/tanntekniker

En vanlig tannlege kan gjøre en del av det, og så kan han henvise til en større tannklinikk for det han ikke kan gjøre selv"

;)

Du beskrev hele prosessen så vanskelig, når det er en enkel sak å gå til en tannlege, som ordner det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tannfeee

Ta kontakt med tannlege evnt. komb. tannlege/tanntekniker

En vanlig tannlege kan gjøre en del av det, og så kan han henvise til en større tannklinikk for det han ikke kan gjøre selv

En tannlege/tanntekniker kan gjøre svært mye og tar sannsynligvis alt du nevner hos seg

Så hadde jeg vært deg og uten fast tannlege så hadde jeg lett etter en tannlege med tannteknikerutdanning og bedt om time til vurdering der. Gjør du alt på et sted og over tid kan du muligens får en god "pakkepris" også

Tror ikke det er overflod av tannleger med tannteknikerutdanning. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tannfeee

Som flere sier, en "vanlig" tannlege kan gjøre mye av jobben. Det han/hun ikke kan gjøre selv, henvises videre til rette spesialist. Det er enkleste vei å gå, akkurat som når du har et annet helseproblem så går du først til allmenlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du beskrev hele prosessen så vanskelig, når det er en enkel sak å gå til en tannlege, som ordner det hele.

He he, okey, vi får gå ut fra at "geira" er rimelig amøbe da se, som ikke klarer å skjønne innlegget mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er overflod av tannleger med tannteknikerutdanning. :-)

Trenger da ikke overflod heller, holder med en ;)

Min primærtannlege f.eks. er også tanntekniker, og jeg bor ikke i den største byen i Norge for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...