Gå til innhold

må folk med pacemaker holde seg borte fra mobil?

Anbefalte innlegg

Gjest pacemakerspørsmål
Skrevet

Har et pacemakerbarn i familien. Jeg har hørt det at man må være forsiktig med mobilen i nærheten av henne. Betyr det at hun ikke kan ha mobil i det hele tatt når hun blir eldre? Eller må hun bare unngå å ha den i brysthøyde?

Skrevet

Hei,

Det tror jeg du må sjekke med fabrikanten av den spesifike pace-makeren for å være 100% sikker.

Jeg vil anta, men jeg vet ikke, at en pace-maker er temmelig immune mot den type RF i dag.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har en bruker på 50år der jeg bor som fikk pacemaker for noen år siden, og han bruker mobiltelefon. Tror ikke han har noe restreksjoner, men er ikke sikker.

Gjest høstløv
Skrevet

Faren min har innoperert en hjertedefibrillator, det er et pacemaker lignende apparat, det virker bare motsatt på hjertet.

Faren min må holde mobiltelefonen på høyre side av hodet fordi apparatet er operert inn rett under venstre kravebein.

Skrevet

Har en i nærmeste familie med pacemaker, men har aldri hørt om restriksjoner ved mobiltelefonbruk. Derimot har han et kort som han viser frem på flyplassen, for han kan ikke gå gjennom sikkerhetskontrollen. Signalene fra sikkerhetskontrollen kan forstyrre de elektriske impulsene til pacemakeren.

fargeklatten
Skrevet

Min mor har pacemaker og får ikke bruke mobil på samme side som hjertet er og hvor pacemakeren er operert inn.

Skrevet

Jeg hadde en mann på besøk i sommer, og han brukte mobil i hvertfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...