Gjest pacemakerspørsmål Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Har et pacemakerbarn i familien. Jeg har hørt det at man må være forsiktig med mobilen i nærheten av henne. Betyr det at hun ikke kan ha mobil i det hele tatt når hun blir eldre? Eller må hun bare unngå å ha den i brysthøyde? 0 Siter
Sør Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Hei, Det tror jeg du må sjekke med fabrikanten av den spesifike pace-makeren for å være 100% sikker. Jeg vil anta, men jeg vet ikke, at en pace-maker er temmelig immune mot den type RF i dag. Med vennlig hilsen 0 Siter
Maximia Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Jeg har en bruker på 50år der jeg bor som fikk pacemaker for noen år siden, og han bruker mobiltelefon. Tror ikke han har noe restreksjoner, men er ikke sikker. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Faren min har innoperert en hjertedefibrillator, det er et pacemaker lignende apparat, det virker bare motsatt på hjertet. Faren min må holde mobiltelefonen på høyre side av hodet fordi apparatet er operert inn rett under venstre kravebein. 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Har en i nærmeste familie med pacemaker, men har aldri hørt om restriksjoner ved mobiltelefonbruk. Derimot har han et kort som han viser frem på flyplassen, for han kan ikke gå gjennom sikkerhetskontrollen. Signalene fra sikkerhetskontrollen kan forstyrre de elektriske impulsene til pacemakeren. 0 Siter
fargeklatten Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Min mor har pacemaker og får ikke bruke mobil på samme side som hjertet er og hvor pacemakeren er operert inn. 0 Siter
Speak Skrevet 5. august 2010 Skrevet 5. august 2010 Jeg hadde en mann på besøk i sommer, og han brukte mobil i hvertfall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.