Gå til innhold

Syk i sjelen

Gjest Kanduhjelpemeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanduhjelpemeg?
Skrevet

Hei! De siste årene har jeg ikke følt meg bra. Før var jeg et glad og positivt menneske, men nå føler jeg mer og mer å ha mistet "livsgnisten". Følte meg skikkelig deprimert for ett år siden og det har ikke blitt noe bedre siden. Synes det meste er tungt og trist egentlig. Gruer meg til det meste som skal skje, gå på jobb, møte venner osv. Prøver å se positivt på hverdagen, at det er andre som har det verre enn meg, at jeg er ikke har noen fysiske plager osv., men lykkes ikke med det. Jeg har begynt å isolere meg mer og mer og har problemet med å være ute blant folk noe som selvsagt går ut over både det sosiale og jobben. Føler meg rett og slett uvel og og vil helst bare være hjemme. Da har jeg det best. Når noe stresser meg, begynner jeg å mumle og snakke høyt for meg selv, er det normalt da? Kjenner meg ikke igjen. Jobber som sykepleier og jobben har forsåvidt fungert bra hittil, men i det siste har jeg begynt å unngå sosiale aktiviteter blandt brukere og prøver så godt det lar seg gjøre å unngå å møte de, går omveier osv., og det er jo ikke helt normalt. Har hatt episoder med å kutte meg selv når jeg er som mest trist, men det er bare overflatiske kutt og ikke noe å snakke om egentlig. Føles bare godt der og da, og fælt etterpå. Skjønner ikke hvordan det kan ha blitt sånn med meg, jeg har hatt en normal og trygg oppvekst og alt det der, men selvsagt har ikke livet vært rosenrødt. Skriver for å høre om jeg bør søke hjelp eller forsøke å klare dette på egen hånd. Tida går og jeg prøver å inntale meg selv om at ting er ok, men føler meg like dårlig. Synes det er vanskelig å søke hjelp da jeg er redd for å ikke bli tatt på alvor og bli sett på som "normal". Tror ikke det synes på meg at jeg sliter litt. På forhånd takk for svar! Hilsen oppgitt snart 32 år

Skrevet