Gå til innhold

GE Money - skeptisk

Anbefalte innlegg

Gjest Nervøs og kvalm
Skrevet

Tilfeldigvis oppdaget jeg at samboeren min (og far til mine barn..) hadde tatt kontakt med disse. Jeg ble med en gang skeptisk, og nå er jeg nesten kvalm. Er ikke dette en slik type bank hvor du kan låne penger uten garanti, og noe som gjerne kjennetegner folk med økonomiske problemer?

Det er vanskelig å skrive detaljert på åpent forum, men akkurat nå håper jeg så inderlig at han ikke har rotet til økonomien sin/vår..

Gjest segunda
Skrevet

Hva er problemet? Ingen roter til økonomi med å ta kontakt med en bank.

Gjest slapp av
Skrevet

Har selv hatt kontakt med GE Money - kun positive erfaringer. Da vi kjøpte ny leilighet, hadde den skjulte skavanker som gjorde at vi brukte en del mer i oppussing enn planlagt. Vi hadde på den tiden ingen hvitevarer og ikke TV (solgte alt i forkant av et utenlandsopphold) og bestemte oss for å lease dette. Nedbetaling via GE Money, ryddig, greit - og dyrt ;-)

Forbrukslån og avbetaling er aldri en god idé dersom avtalene inngås grunnet generelt dårlig økonomi - det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. I en avgrenset periode med dårlig likviditet der økonomien ellers er på plass, ser jeg ingen problemer med. Snakk med samboeren din, du, og få klarhet i bakgrunnen for kontakten.

En annen ting er at dersom dere har felles økonomi, bør han ikke inngå avtaler du ikke er inneforstått med. Uten detaljer er det imidlertid litt vanskelig å vite hvorvidt du har grunn til å reagere, eller om du overreagerer.

Gjest mosegaard
Skrevet

Hva er problemet? Ingen roter til økonomi med å ta kontakt med en bank.

''Ingen roter til økonomi med å ta kontakt med en bank.''

Hæ? Store forbrukslån skal problemer for mange.

Gjest segunda
Skrevet

''Ingen roter til økonomi med å ta kontakt med en bank.''

Hæ? Store forbrukslån skal problemer for mange.

Det skaper ikke problemer bare fordi du tar kontakt. Har han inngått avtale om lån uten å diskutere med samboeren sin så har paret en del problemer.

Gjest mosegaard
Skrevet

Det skaper ikke problemer bare fordi du tar kontakt. Har han inngått avtale om lån uten å diskutere med samboeren sin så har paret en del problemer.

''Det skaper ikke problemer bare fordi du tar kontakt. ''

Det er det heller ingen som har hevdet.

Gjest segunda
Skrevet

''Det skaper ikke problemer bare fordi du tar kontakt. ''

Det er det heller ingen som har hevdet.

Nei derfor spurte jeg hva problemet var?

Gjest mosegaard
Skrevet

Nei derfor spurte jeg hva problemet var?

Nå er ikke GE Money Bank en "vanlig" bank. De driver hovedsakelig med forbrukslån. Så trådstarter kan ha grunn til å være bekymret.

Gjest segunda
Skrevet

Nå er ikke GE Money Bank en "vanlig" bank. De driver hovedsakelig med forbrukslån. Så trådstarter kan ha grunn til å være bekymret.

Jeg hadde vært alvorlig bekymret hvis jeg hadde samboer som tok opp lån uten å snakke med meg først. Jeg ville ikke bekymre meg noe særlig hvis han kun undersøkte betingelser.

Jeg ville også være bekymret hvis jeg ikke hadde oversikten i felles økonomi. Er det noe av dette som er problemene her?

Skrevet

Trodde disse hadde vanlige kredittkort. Og det bør man jo bruke om man handler på nettet eller er ute og reiser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...