Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg skrev et innlegg om dette for litt siden? Enten er jeg blitt surrete, eller så er det blitt slettet. Trodde ikke jeg skrev noe galt, men gjorde kanskje det. Saken er i alle fall at jeg sliter veldig med selvmordstanker, og prøver å finne en måte å takle det på. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger.

Skrevet

Det ble slettet - sammen med et par svar (som jeg ikke leste)...

Håper inderlig at tankene dine lysner litt snart!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du snakket med din behandler/lege om dette?

Skrevet

Det ble slettet - sammen med et par svar (som jeg ikke leste)...

Håper inderlig at tankene dine lysner litt snart!

OK. Det var jo betryggende på et vis, da er det ikke innbilning at jeg skrev det. Føler nesten at jeg mister grepet på virkeligheten nå. Men det må jo bli bedre snart. Det må jo det.

Skrevet

Snakket med fastlegen på mandag, men da var det ikke så ille. Bestilte time forrige uke på grunn av alt det rare som har skjedd i sommer. Selvmordstankene, håpløsheten etc kom etterpå. Behandler er på ferie, er tilbake neste uke.

Skrevet

OK. Det var jo betryggende på et vis, da er det ikke innbilning at jeg skrev det. Føler nesten at jeg mister grepet på virkeligheten nå. Men det må jo bli bedre snart. Det må jo det.

''Men det må jo bli bedre snart. Det må jo det.''

Ja! Ha troen på det, husk at alt går i bølgedaler for de fleste - og at lysere tider kommer :-)

*klem*

Skrevet

Jeg er redd behandler vil bagatellisere den "overenergiske perioden" jeg hadde i sommer. Har hatt behandlere før som ikke har tatt symptomer på alvor/hørt etter hva jeg sier. Blant annet.

Jeg gjorde som du foreslo, skrev ut det jeg hadde skrevet her og tok med til fastlegen på mandag, uten at det kom så mye ut av det. Jeg skulle fortsette å ta sovemedisiner og snakke med behandler etter ferien. Men det er kanskje naturlig at fastlegen overlater dette til behandler på dps, særlig når jeg syntes ting gikk bedre og ikke hadde selvmordstanker.

Skrevet

''Men det må jo bli bedre snart. Det må jo det.''

Ja! Ha troen på det, husk at alt går i bølgedaler for de fleste - og at lysere tider kommer :-)

*klem*

Det må bli bedre. Det må bli bedre. Jeg sier det til meg selv, gang på gang. Men det virker ikke som jeg klarer å overbevise meg selv. Dette er uansett ikke tiden for å tenke langt fremover, nå må jeg komme gjennom dagene frem til jeg får snakket med behandler. Og håpe at hn har en løsning på lur.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er redd behandler vil bagatellisere den "overenergiske perioden" jeg hadde i sommer. Har hatt behandlere før som ikke har tatt symptomer på alvor/hørt etter hva jeg sier. Blant annet.

Jeg gjorde som du foreslo, skrev ut det jeg hadde skrevet her og tok med til fastlegen på mandag, uten at det kom så mye ut av det. Jeg skulle fortsette å ta sovemedisiner og snakke med behandler etter ferien. Men det er kanskje naturlig at fastlegen overlater dette til behandler på dps, særlig når jeg syntes ting gikk bedre og ikke hadde selvmordstanker.

Ja, det er en naturlig løsning.

Skrevet

Ja, det er en naturlig løsning.

Jeg vet egentlig det, men det virker så uendelig lenge til neste uke. Og så vanskelig å holde ut her og nå.

Jeg har sobril jeg kan bruke ved sterk angst, bruker det nesten aldri. Og jeg har imovane. Er det noen vits i å ta begge deler? Øker det sjansene for at jeg får sove og slappe av i natt? Eller vil alt bli ti ganger verre i morgen i stedet? Jeg fikser ikke å legge meg i senga og la tankene svirre fritt. Da er det bedre å surre rundt på internett halve natta.

Skrevet

Det må bli bedre. Det må bli bedre. Jeg sier det til meg selv, gang på gang. Men det virker ikke som jeg klarer å overbevise meg selv. Dette er uansett ikke tiden for å tenke langt fremover, nå må jeg komme gjennom dagene frem til jeg får snakket med behandler. Og håpe at hn har en løsning på lur.

Ja,- jeg har jo ikke noe spesielt greie på sånt - men hvis du har litt trøbbel i utgangspunktet...og så kommer de mer vanlige bølgedalene som vi "friske" også har på toppen....så må det jo bli tungt. Men det går oppover igjen!

Skrevet

Ja,- jeg har jo ikke noe spesielt greie på sånt - men hvis du har litt trøbbel i utgangspunktet...og så kommer de mer vanlige bølgedalene som vi "friske" også har på toppen....så må det jo bli tungt. Men det går oppover igjen!

Hadde jeg bare klart å tro på at det vil bli bedre hadde mye vært gjort.

Skrevet

Hadde jeg bare klart å tro på at det vil bli bedre hadde mye vært gjort.

Ting blir bedre, du må aldri miste den troen. Hver gang det kommer en negativ tanke må du "arrestere" den og finne alternativer.

Det finnes medisiner, terapi og etterhvert som tiden går vil du oppdage at en situasjon aldri er konstant. Idag er du i dårlig form. Om en uke er kanskje tingene blitt bedre. Greier du å holde ut time for time, dag for dag, så skal du se at du blir bedre.

Gå ut i naturen, finn på noe aktivt så du ikke blir sittende inne med de depressive tankene dine. Good luck!!! :-)

Skrevet

Ting blir bedre, du må aldri miste den troen. Hver gang det kommer en negativ tanke må du "arrestere" den og finne alternativer.

Det finnes medisiner, terapi og etterhvert som tiden går vil du oppdage at en situasjon aldri er konstant. Idag er du i dårlig form. Om en uke er kanskje tingene blitt bedre. Greier du å holde ut time for time, dag for dag, så skal du se at du blir bedre.

Gå ut i naturen, finn på noe aktivt så du ikke blir sittende inne med de depressive tankene dine. Good luck!!! :-)

Hva skal jeg si? Jeg vet du har rett, men klarer ikke tro på det. Og tiden frem til "bedre" virke uendelig lang, og vanskelig å holde ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...