Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jo håpet at det på et eller annet vis skulle bli bedre i dag. Det ble det ikke. Nå er det vel bare å holde ut til behandler er tilbake fra ferie, men det er veldig vanskelig. Og blir visst ikke lettere heller.

tunglettlett
Skrevet

Jeg skal krysse fingrene for deg framover, Orio. Det er mer enn tungt å ha det slik. Skulle det fortsette utfor bakke, får du sterkt vurdere å oppsøke legevakta. Lykke til.

Gjest bipp..
Skrevet

Greier du ikke holde ut så gjør som tunglettlett sier. Oppsøk legevakta. Evt få en akutt innleggelse til over helgen.

Men kan du holde ut hjemme er jo det bedre. Skriv en liste over ting du kan gjøre for å få tiden til å gå. Helst fysiske aktiviteter som gjør at du blir sliten og lettere får sove. Hva med å pakke en sekk med mat og drikke og gå noen timer i skogen?

Har du noe å sove på. Søvn og hvile er viktig. Legg deg til normal tid og sett på vekkeklokka slik at du holder døgnrytmen. Nå vet jo ikke jeg om du har problemer med det men det er viktig!

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal prøve å sende noen glade tanker din vei... (Føler jeg har noen ekstra å dele på akkurat i dag!)

Håper det går bra! Har du noe du kan gjøre -et eller annet -så du får tankene bort litt?... og ikke bare telle dagene til behandler kommer tilbake liksom? (sånn gjør jeg selv vet jeg, så skjønner godt hvordan det er...).

Skrevet

Forsøk å vær snill med deg selv:-) Ta et langt bad, gå en liten tur i skogen(?), lag en god kopp kaffe latte, eller noe annet du liker.

Skrevet

Såvidt jeg har forstått, så er det kort tid til behandler er tilbake. Du kan jo evt. skrive et brev som du sender nå før helgen, slik at vedkommende raskt får innblikk i hvordan du har det.

Skrevet

Såvidt jeg har forstått, så er det kort tid til behandler er tilbake. Du kan jo evt. skrive et brev som du sender nå før helgen, slik at vedkommende raskt får innblikk i hvordan du har det.

"Kort tid" er et relativt begrep. Neste uke føles uendelig langt unna.

Å skrive brev til behandler er egentlig en god idé, har gjort det før med andre behandlere. Postgangen er jeg mer tvilende til. Brev sendes sentralt til sykehuset og sendes videre til rett avdeling derfra. Det kan ta lang tid, siste henvisningen tok to uker før den kom frem.

Skrevet

Forsøk å vær snill med deg selv:-) Ta et langt bad, gå en liten tur i skogen(?), lag en god kopp kaffe latte, eller noe annet du liker.

Har prøvd å være snill med meg selv, men overdreven trening har satt begrensninger for fysiske utfoldelser, dessverre. (Det som var blitt en så god mestringsstrategi for meg.) Men jeg har kost meg med kaffe latte, kjøpt på kafè (jeg vet ikke hvordan jeg lager det selv). Og så prøver jeg å finne små, veldig konkrete oppgaver jeg kan utføre, litt av gangen. Akkurat nå går jeg gjennom bildene på pcen.

Skrevet

Jeg skal prøve å sende noen glade tanker din vei... (Føler jeg har noen ekstra å dele på akkurat i dag!)

Håper det går bra! Har du noe du kan gjøre -et eller annet -så du får tankene bort litt?... og ikke bare telle dagene til behandler kommer tilbake liksom? (sånn gjør jeg selv vet jeg, så skjønner godt hvordan det er...).

Det meste av tiden gjør jeg faktisk noe annet enn å telle dager og timer, faktisk. Eller jeg prøver i alle fall.

Skrevet

Takk for de glade tankene, forresten.

:- )

Skrevet

Greier du ikke holde ut så gjør som tunglettlett sier. Oppsøk legevakta. Evt få en akutt innleggelse til over helgen.

Men kan du holde ut hjemme er jo det bedre. Skriv en liste over ting du kan gjøre for å få tiden til å gå. Helst fysiske aktiviteter som gjør at du blir sliten og lettere får sove. Hva med å pakke en sekk med mat og drikke og gå noen timer i skogen?

Har du noe å sove på. Søvn og hvile er viktig. Legg deg til normal tid og sett på vekkeklokka slik at du holder døgnrytmen. Nå vet jo ikke jeg om du har problemer med det men det er viktig!

Lykke til!

Akutt innleggelse er det siste jeg ønsker. Tanken på det er mer skremmende enn alt annet. Jeg tar sovemedisiner "i fleng", har tatt det hver dag nå. Det fikk jeg streng beskjed om av fastlegen. Så døgnrytmen er noenlunde normal.

Muligheten for fysisk aktivitet er begrenset etter perioden med overdreven trening. Nå må jeg ta det med ro enten jeg vil eller ikke.

Skrevet

Jeg skal krysse fingrene for deg framover, Orio. Det er mer enn tungt å ha det slik. Skulle det fortsette utfor bakke, får du sterkt vurdere å oppsøke legevakta. Lykke til.

Jeg tør ikke oppsøke legevakta, vet ikke hva de kan gjøre. Ikke vil jeg legges inn heller, og ikke vil jeg ta sjansen på at problemene blir "bagatellisert", så jeg vet ikke hva jeg ville oppnådd med å oppsøke legevakta. Det er ikke grunnlag for tvangsinnleggelse, jeg vil ikke legges inn frivillig, så hva kan de gjøre? Gi meg beskjed om å bruke den sobrilen jeg har liggende.

Skrevet

Akutt innleggelse er det siste jeg ønsker. Tanken på det er mer skremmende enn alt annet. Jeg tar sovemedisiner "i fleng", har tatt det hver dag nå. Det fikk jeg streng beskjed om av fastlegen. Så døgnrytmen er noenlunde normal.

Muligheten for fysisk aktivitet er begrenset etter perioden med overdreven trening. Nå må jeg ta det med ro enten jeg vil eller ikke.

''

Muligheten for fysisk aktivitet er begrenset etter perioden med overdreven trening. Nå må jeg ta det med ro enten jeg vil eller ikke.''

Kanskje du kan trene litt i et basseng?

Skrevet

''

Muligheten for fysisk aktivitet er begrenset etter perioden med overdreven trening. Nå må jeg ta det med ro enten jeg vil eller ikke.''

Kanskje du kan trene litt i et basseng?

Jeg har mange innvendinger mot bassengtrening, men den eneste jeg tror du "godtar" er at det ikke finnes noe åpent basseng i nærheten.

Skrevet

Jeg har mange innvendinger mot bassengtrening, men den eneste jeg tror du "godtar" er at det ikke finnes noe åpent basseng i nærheten.

Manglende basseng må nok godtas ja:-)

Skrevet

Manglende basseng må nok godtas ja:-)

Jeg slipper å grave basseng i hagen, altså?

Skrevet

Jeg slipper å grave basseng i hagen, altså?

_Det_ ville vel være en treningsaktivitet du kunne ta opp nå?

Skrevet

_Det_ ville vel være en treningsaktivitet du kunne ta opp nå?

Jeg tror ikke å grave ut basseng er særlig skånsomt for kroppen.

Men nå som jeg har skjønt at jeg må ta det med ro tror jeg det blir bedre ganske snart.

Skrevet

Jeg tror ikke å grave ut basseng er særlig skånsomt for kroppen.

Men nå som jeg har skjønt at jeg må ta det med ro tror jeg det blir bedre ganske snart.

Jeg vet ikke hva slags skader du har fått, men det er uhyre sjeldent man "må ta det med ro". Det handler nesten alltid om å finne alternative treningsformer.

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags skader du har fått, men det er uhyre sjeldent man "må ta det med ro". Det handler nesten alltid om å finne alternative treningsformer.

Hele kroppen er overbelastet. Problemområdene er særlig rygg og knær. "Ta det med ro" var en litt overdrevet beskrivelse, men jeg kan ikke ta i så mye som jeg gjorde før. Har visst fått en eller annen betennelse. Hvis jeg tar det helt med ro blir det bare stivere, men jeg må passe på ikke å belaste for mye. (Jeg prøvde det, og det ble verre og verre.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...