Gå til innhold

jeg tror jeg er aseksuell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan overhodet ikke fordra sex. jeg vil ikke ha sex. jeg har absolutt hatet det de gangene jeg har måttet ha sex. Til og med med min eks-samboer, så var det nettopp slik det føltes -at jeg måtte... Også i andre seksuelle forhold jeg har hatt. Jeg har trodd jeg har måttet ha sex med vedkommende, for å ikke miste han. (men det har jeg jo allikevel alltid gjort...). Men lysten har jeg bare ikke.

Men, jeg ønsker egentlig å være i et (godt) forhold. Ha noen som bryr seg om meg. Og nærhet. Men, jeg vil bare ikke ha sex. Så kan det funke da? Går det an å være i et fint forhold uten å måtte ha sex?

Sex gjør vondt for meg, og jeg bare lengter til at det skal bli ferdig. Jeg føler meg skikkelig uren -møkkete etterpå. Til og med i fantasien så fungerer ikke sex for meg. I min villeste "seksuelle" (om det kan kalles det...) fantasi, får jeg en klem av Jon Bon Jovi (han er til og med fullt påkledd...!!!) Lenger går ikke engang fantasien min...

Jeg blir tiltrukket av menn (ikke kvinner...), men sexlyst har jeg bare ikke. Og jeg tror jeg aldri har hatt det. Hva er feil med meg her?! Det er ikke normalt! Jeg tror jeg er aseksuell...

Gjest solfryd
Skrevet

Mest sannsynlig har det med å gjøre at du har vært utsatt for seksuelle overgrep.

Jeg håper du får den rette hjelpen slik at du en dag kan fungere godt på alle måter. :-)

Skrevet

Det er da ikke det minste rart at du føler som du gjør etter det du har vært gjennom. Har lest dine tidligere tråder, og jeg håper virkelig alt skal ordne seg til det beste for deg. Du er ikke aseksuell, bare en naturlig reaksjon på det du har opplevd. Husk at langt mindre ting kan få folk til å miste lysten/føle seg aseksuelle. Sexlyst er jo noe av det første det går utover om man ikke har det bra. Har erfart det selv, og jeg er mann! Husk at det kan forandre seg med tiden, selv om det ikke virker slik nå. Ha fokus på å gjøre det beste for deg og ditt liv framover, så tror jeg mye kan ordne seg for deg med tiden. :)

Jeg er ikke Jon Bon Jovi, ligner ikke engang, men vil allikevel gi deg en god klem. :)

Skrevet

Det har, som de andre sier, sammenheng med overgrep og skjer mange mennesker som har opplevd det samme som deg.

Det er ikke noe du skal fokusere på akkurat nå. Når tiden er inne, så kan du fokusere på problemet med behandleren din.

Forøvrig er det ikke noe galt i å være aseksuell i seg selv.

Skrevet

Jeg har vært utsatt for mye seksuelle overgrep og vil heller ikke ha sex. Blir kvalm bare av tanken og greier meg fint uten :-)

Skrevet

Hei!

Kanskje det du har opplevd har gjort deg aseksuell og kanskje det vil fortsette å være sånn. Man kan ha et kjempebra liv uten sex, jeg har selv levd slik fordi jeg var i kloster flere år.

Men jeg var/er ikke aseksuell. Jeg vet det finnes internetforum for aseksuelle, slik at der kan man jo kanskje til og med finne noen som bedre forstår en, samt kanskje finne venner eller fremtidige kjærester.

Jeg tror det er vanskelig å få et forhold til å fungere med et menneske som har behov for sex, det kan bli frustrerende, det er bedre tror jeg å være i et forhold der man er to om å kjenne det sånn i forhold til sex.

Jeg kjenner en autistisk dame ( i USA) som ikke er aseksuell, hun fantaserer om sex, men er ikke istand til å ha det selv, hun har fått en kjæreste som har det på samme måte som henne, de har et fint forhold på sine premisser.

Jeg hadde selv problemer med intimitet, men av andre grunner og har øvd meg opp til å like det, men så lenge man har seksuell nytelse så er jo det enklere, men for deg er jo saken at du ikke har nettopp det.

Skrevet

Det er da ikke det minste rart at du føler som du gjør etter det du har vært gjennom. Har lest dine tidligere tråder, og jeg håper virkelig alt skal ordne seg til det beste for deg. Du er ikke aseksuell, bare en naturlig reaksjon på det du har opplevd. Husk at langt mindre ting kan få folk til å miste lysten/føle seg aseksuelle. Sexlyst er jo noe av det første det går utover om man ikke har det bra. Har erfart det selv, og jeg er mann! Husk at det kan forandre seg med tiden, selv om det ikke virker slik nå. Ha fokus på å gjøre det beste for deg og ditt liv framover, så tror jeg mye kan ordne seg for deg med tiden. :)

Jeg er ikke Jon Bon Jovi, ligner ikke engang, men vil allikevel gi deg en god klem. :)

Ja -du har vel antagligvis rett i det... Bare synes mangelen på lyst alltid har vært der... (men nå begynte vel også overgrepene da jeg var barn, så...)

Tusen takk for klemmen! (Kan jo late som du er Jon Bon Jovi! ;)

Skrevet

Hei!

Kanskje det du har opplevd har gjort deg aseksuell og kanskje det vil fortsette å være sånn. Man kan ha et kjempebra liv uten sex, jeg har selv levd slik fordi jeg var i kloster flere år.

Men jeg var/er ikke aseksuell. Jeg vet det finnes internetforum for aseksuelle, slik at der kan man jo kanskje til og med finne noen som bedre forstår en, samt kanskje finne venner eller fremtidige kjærester.

Jeg tror det er vanskelig å få et forhold til å fungere med et menneske som har behov for sex, det kan bli frustrerende, det er bedre tror jeg å være i et forhold der man er to om å kjenne det sånn i forhold til sex.

Jeg kjenner en autistisk dame ( i USA) som ikke er aseksuell, hun fantaserer om sex, men er ikke istand til å ha det selv, hun har fått en kjæreste som har det på samme måte som henne, de har et fint forhold på sine premisser.

Jeg hadde selv problemer med intimitet, men av andre grunner og har øvd meg opp til å like det, men så lenge man har seksuell nytelse så er jo det enklere, men for deg er jo saken at du ikke har nettopp det.

Ja -jeg vet ikke. Muligens at det er pga av overgrep. Men, det er jo nettopp det; at jeg overhodet ikke har noe lyst eller begjær etter å sex. Og de gangene jeg har måttet -så har det gjort vondt. (så det frister jo ikke akkurat til gjentagelse heller...).

Skrevet

Jeg har vært utsatt for mye seksuelle overgrep og vil heller ikke ha sex. Blir kvalm bare av tanken og greier meg fint uten :-)

Akkurat sånn er det med meg også. Men jeg var jo nettopp i et langvarig (brutalt...) forhold, og sex var dessverre uunngåelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...