Gå til innhold

Bilkjøring - beroligene tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I seg selv er de ikke farlige, men du verden så mange farlige situasjoner de kan forårsake! Og det er ikke forbudt å ta litt hensyn til sine medtrafikkanter og unngå å lage kø når det er helt unødvendig heller...

Nei, det er jo ikke de som kjører langsomt som forårsaker de farlige situasjonene, men de som ikke planlegger med at man kan treffe en traktor (eller andre langsomme kjøretøy), og så tar farlige sjanser.

Det er ene og alene forbikjøreren som har ansvaret for å lage en farlig situasjon, f. eks. ved farlige forbikjøringer.

Førere av langsomme kjøretøy bør selvsagt kjøre inn til siden, men selv de som ikke gjør det er ingen unnskyldning for at de bak skal lage farlige trafikksituasjoner.

Tenk deg at dette var fly - du ville ikke akseptert at piloten i et raskt fly brøt instruksjonene fra flygelederne fordi han ikke gadd å vente på et langsomt fly.

Og ja, jeg vet det er irriterende, men det er ingen unnskyldning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er jo ikke de som kjører langsomt som forårsaker de farlige situasjonene, men de som ikke planlegger med at man kan treffe en traktor (eller andre langsomme kjøretøy), og så tar farlige sjanser.

Det er ene og alene forbikjøreren som har ansvaret for å lage en farlig situasjon, f. eks. ved farlige forbikjøringer.

Førere av langsomme kjøretøy bør selvsagt kjøre inn til siden, men selv de som ikke gjør det er ingen unnskyldning for at de bak skal lage farlige trafikksituasjoner.

Tenk deg at dette var fly - du ville ikke akseptert at piloten i et raskt fly brøt instruksjonene fra flygelederne fordi han ikke gadd å vente på et langsomt fly.

Og ja, jeg vet det er irriterende, men det er ingen unnskyldning.

Med vennlig hilsen

Jeg fikk ihvertfall skylda og ca 3000.- kr i bot da jeg hadde ligget bak en sånn "trafikksinker" og kjørte forbi. Purken var ikke enig i at han jeg kjørte forbi hadde skylda, hehe.

Skrevet

Jeg fikk ihvertfall skylda og ca 3000.- kr i bot da jeg hadde ligget bak en sånn "trafikksinker" og kjørte forbi. Purken var ikke enig i at han jeg kjørte forbi hadde skylda, hehe.

Ja, det er farlig å ligge så nær noen, åpenbart. Du kan mistet førerkortet, også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ja, det er farlig å ligge så nær noen, åpenbart. Du kan mistet førerkortet, også.

Med vennlig hilsen

Jeg tok en liten forbikjøring jeg da :-)

Skrevet

''Jeg fikk ihvertfall skylda og ca 3000.- kr i bot da jeg hadde ligget bak en sånn "trafikksinker" og kjørte forbi. Purken var ikke enig i at han jeg kjørte forbi hadde skylda, hehe.''

*humrer* Jeg blir småsprø av å ligge bak sånne, men er for pysete til å kjøre forbi om det ikke blir to felt. :o) Bortsett fra traktorer og andre som kjører _veldig_ sakte der det er veldig oversiktlig og greit å passere da.

Gjest benzor
Skrevet

Det er ikke mange som føler seg sløvet med en promille på 0,2. Hvorfor skal medisiner være i en særstilling?

Alkohol kaller jeg en forlystelses drikk som man velger å ta. Vi som står fast på medisiner har ikke noe valg -- synes det blir noe annet.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Alkohol kaller jeg en forlystelses drikk som man velger å ta. Vi som står fast på medisiner har ikke noe valg -- synes det blir noe annet.

Høres rett ut, det du skriver her. :-)

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Hei prøver å finne disse reglene men det greier jeg visst ikke. Har du en link?

Tenker du på maksdosene? Det har Dr Dahl skrevet om her tidligere, forsøk søkefunksjonen.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Det var visst mye regler nå fra juli--- altså mindre enn det vi har hørt før. Xanor er etter min er faring ikke 20 ganger mer potent enn valium, vil si 1 mg xanor er lik 10 mg valium sånn føles det for meg som har prøvd begge.

Ja, jeg forstår du oppfatter det slik, men at xanor er 20 ganger sterkere enn valium begrunnes ikke med følelser, men rein kjemi. Så er derimot kroppene kjemien virker i individuelle :-)

Gjest benzor
Skrevet

Ja, jeg forstår du oppfatter det slik, men at xanor er 20 ganger sterkere enn valium begrunnes ikke med følelser, men rein kjemi. Så er derimot kroppene kjemien virker i individuelle :-)

20 ganger var vel ganske mye overdrevet. Det finnes tabeller, men de kan ikke sammenlignes.

Gjest bipp..
Skrevet

Tenker du på maksdosene? Det har Dr Dahl skrevet om her tidligere, forsøk søkefunksjonen.

Takk for svar men det må jo finnes et regelverk hvor han har funnet dette. For det kan jo ikke være slik at hver lege har sin grense.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...