Gå til innhold

Dårlige nerver og alkohol...

Anbefalte innlegg

Gjest måteholden
Skrevet

Jeg leste nylig noe som gjorde meg litt urolig. Det var en påstand om at alkoholbruk, all alkoholbruk, også måteholden, forverrer nerveproblemer!

Jeg sliter jo med dårlige nerver, dessverre, og er ikke noen avholdskvinne.

Jeg syns denne påstanden virker litt søkt, men jeg ble urolig allikevel.

Jeg er innforstått med at dersom man drikker for mye og blir fyllesyk, kjennes nervene slitne ut dagen derpå, men jeg hadde ikke tenkt at man fikk varige svakere nerver etter inntak av alkohol??

Skrevet

Man kan få medisinske råd i alle rettninger. Ett visst alkoholkonsum på noen få enheter i uka, tror jeg ikke er skadelig. Selv er jeg dog totalt avholdene, av den enkle grunn att jeg aldri har fått sansen for alkohol. De perioder jeg har prøvd alkohol, har jeg vært akkuratt like dann som før. Og jeg spurte min forrige psykiater om det var grteit å ta seg noen drinker av og til og det sa han var helt i orden, og en del av ett normalt liv.

Skrevet

Alt handler nå om mengden da... Tar du deg 2-3 pils to ganger i måneden har dette ikke noe betydning for psyken. Drikker du til den store gullmedaljen, daglig eller fire ganger i uka, får de fleste angst!

Skrevet

Hei!

Jeg tror alkohol kan forverre nerveproblemer. Min familie er fyldt av slike problemer og de sier til og med at de tar ett glass vin hvis de drikker to flasker!!! Meget merkelig, men de har en helt annen oppfatning enn den virkeligheten tilsier.

Jeg var avholdene til for 5 år siden, da begynte jeg å drikke vin, jeg elsker vin, god vin, men da jeg ikke har nerveproblemer sier min psykiater at ett glass vin er helt greit, gjerne hver dag.

Men jeg er spesielt bevist på å ikke bli avhengig osv... dette fordi jeg har alkoholmisbruk i min familie. Dvs at ett glass er ett glass, og man drikker for å kose seg ikke for å ruse seg eller hva man nå gjør når man drikker seg full.

Jeg tror ikke man skal drikke alkohol hvis man ikke er glad og gjør det fordi man elsker feks smaken av god vin og ofte dyr vin fordi de beste vinene koster litt.

Skrevet

Man kan få medisinske råd i alle rettninger. Ett visst alkoholkonsum på noen få enheter i uka, tror jeg ikke er skadelig. Selv er jeg dog totalt avholdene, av den enkle grunn att jeg aldri har fått sansen for alkohol. De perioder jeg har prøvd alkohol, har jeg vært akkuratt like dann som før. Og jeg spurte min forrige psykiater om det var grteit å ta seg noen drinker av og til og det sa han var helt i orden, og en del av ett normalt liv.

min erfaring er nok at alkoholen bare har forverret mine psykiske plager. Det føles godt i det øyeblikket, men etterpå blir angsten og skyldfølelsen verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...