Gå til innhold

sendes epikrisene til fagfolk ut samtidig?

Anbefalte innlegg

Gjest epikriser
Skrevet

For noen uker siden var jeg innlagt på akuttpsykiatrisk. Legen som jeg snakker med skulle da sende en epikrise til fastlegen, min psykiatriske sykepleier og en lege som jeg gikk til på poliklinikken. Samt at jeg skulle få en selv.

Fastlegen fikk epikrisen for to uker siden. De øvrige har ikke fått den. Jeg tok kopi av epikrisen hos fastlegen.

Blir ikke epikrisene sendt ut samtidig? Eller har hun tenkt at det viktigste var at fastlegen fikk den? Hva er vanlig?

Skrevet

Det vanlige er at når epikrisen skrives, så skrives det kopier til alle som skal ha det. Dette sendes så ut samtidig.

Det er legen som må opplyse om hvem som skal ha kopi. Hvis legen glemmer dette (noe som skjer rett som det er...), så får ikke alle :)

Det er mulig å be om kopi i ettertid.

Gjest epikriser
Skrevet

Det vanlige er at når epikrisen skrives, så skrives det kopier til alle som skal ha det. Dette sendes så ut samtidig.

Det er legen som må opplyse om hvem som skal ha kopi. Hvis legen glemmer dette (noe som skjer rett som det er...), så får ikke alle :)

Det er mulig å be om kopi i ettertid.

''Det er legen som må opplyse om hvem som skal ha kopi. Hvis legen glemmer dette (noe som skjer rett som det er...), så får ikke alle :)

''

ja det skal jo godt gjøres å ikke sende meg en kopi. Heller ikke til min psykiatriske sykepleier eller til behandlende lege på DPS'en. Eller tenker hun at de kan henvende seg til fastlegen for å få kopier?

Gjest selsagt!!!
Skrevet

''Det er legen som må opplyse om hvem som skal ha kopi. Hvis legen glemmer dette (noe som skjer rett som det er...), så får ikke alle :)

''

ja det skal jo godt gjøres å ikke sende meg en kopi. Heller ikke til min psykiatriske sykepleier eller til behandlende lege på DPS'en. Eller tenker hun at de kan henvende seg til fastlegen for å få kopier?

JA

Gjest epikriser
Skrevet

''

var det siste spm du svarte på?

Skrevet

''

Den gangen jeg arbeidet på skrivestua på sykehuset, så sendte vi alltid kopi til fastlegen. Til pasienten og evt. andre kun hvis det ble gitt beskjed om.

Du og andre behandlere kan skrive til sykehuset og be om kopi.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Epikrise sendes ut samtidig.

Den interne postgangen i en del etater kan være treg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...