Gå til innhold

Er ADHD alltid medfødt?

Anbefalte innlegg

Gjest undrende som alltid
Skrevet

Eller kan et barn utvikle ADHD-symptomer som en konsekvens av vanskelige oppvekstvilkår?

Stilles det for mange ADHD-diagnoser her i landet? Er det noe klart skille mellom de som får diagnosen og de som ikke får den?

Gjest adhd_er_ikke
Skrevet

AD/HD er vel medfødt

Man _kan_ få ad/hd-symptomer når oppvekstvilkårene avviker fra "normalen". er i alle fall det jeg har hørt. Det ikke dermed sagt at den personen har AD/HD, men jeg trur i noen tilfeller så kan det være adhd, men at noe oppvekstgreier stiller seg litt i veien på en måte.. Nei, jeg vet ikke det siste altså, bare at symptomene KAN oppstå.

Gjest segunda
Skrevet

Hyperaktivitet er ikke alltid medfødt, og ADHD har vært en sekkediagnose i alle år.

Gjest undrende som alltid
Skrevet

Hyperaktivitet er ikke alltid medfødt, og ADHD har vært en sekkediagnose i alle år.

Betyr det at et barn kan få diagnosen ADHD, selv om symptombildet ikke viser seg før seksårsalderen?

Gjest segunda
Skrevet

Betyr det at et barn kan få diagnosen ADHD, selv om symptombildet ikke viser seg før seksårsalderen?

Ja det er ikke umulig. Det er mange voksne som har fått diagnosen.

Gjest fdsgfds
Skrevet

En sykepleierkollega av meg mener at mange som har posttraumatisk stressyndrom blir feildiagnostisert som AD-HD'ere.

At barn kan ha atferdsproblemer som ligner svært mye på ADHD symptomer pga dårlige forhold i hjem og skole er helt sikkert. Man har jo hatt gode resultater ved foreldreoppelæring, blant annet. Se feks Nanny-programmer på tv der barna virker som rene djevlene, men så får foreldrene hjelp til å bli lederne i hjemmet og ungene får en helt annen atferd.

Skrevet

ADHD - har hørt at det stiller for mange diagenoser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...