Gjest undrende som alltid Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Eller kan et barn utvikle ADHD-symptomer som en konsekvens av vanskelige oppvekstvilkår? Stilles det for mange ADHD-diagnoser her i landet? Er det noe klart skille mellom de som får diagnosen og de som ikke får den? 0 Siter
Gjest adhd_er_ikke Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 AD/HD er vel medfødt Man _kan_ få ad/hd-symptomer når oppvekstvilkårene avviker fra "normalen". er i alle fall det jeg har hørt. Det ikke dermed sagt at den personen har AD/HD, men jeg trur i noen tilfeller så kan det være adhd, men at noe oppvekstgreier stiller seg litt i veien på en måte.. Nei, jeg vet ikke det siste altså, bare at symptomene KAN oppstå. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Hyperaktivitet er ikke alltid medfødt, og ADHD har vært en sekkediagnose i alle år. 0 Siter
Gjest undrende som alltid Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Hyperaktivitet er ikke alltid medfødt, og ADHD har vært en sekkediagnose i alle år. Betyr det at et barn kan få diagnosen ADHD, selv om symptombildet ikke viser seg før seksårsalderen? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Betyr det at et barn kan få diagnosen ADHD, selv om symptombildet ikke viser seg før seksårsalderen? Ja det er ikke umulig. Det er mange voksne som har fått diagnosen. 0 Siter
Gjest fdsgfds Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 En sykepleierkollega av meg mener at mange som har posttraumatisk stressyndrom blir feildiagnostisert som AD-HD'ere. At barn kan ha atferdsproblemer som ligner svært mye på ADHD symptomer pga dårlige forhold i hjem og skole er helt sikkert. Man har jo hatt gode resultater ved foreldreoppelæring, blant annet. Se feks Nanny-programmer på tv der barna virker som rene djevlene, men så får foreldrene hjelp til å bli lederne i hjemmet og ungene får en helt annen atferd. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 ADHD - har hørt at det stiller for mange diagenoser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.