Gå til innhold

To timer til ølsalget stenger....

Anbefalte innlegg

Gjest ulijuli
Skrevet

Har vært edru i snart en måned, men i dag føles alt ræva ut, uten at jeg vet hvorfor. Har jobbet mye siste ukene med frivillig tungt arbeid... Mye jeg skulle ha gjort i og utenfor huset, men sitter her bare å gaper for det meste.

Kanskje fordi jeg sitter her rimelig låst med tre digre hunder i huset, da min bror ble innlagt på sykehuset i går og jeg måtte passe hundene hans.

Eller fordi det har vært så mye selskap i det siste, som krever mye energi og det å ta seg sammen...

Jeg er nesten desperat etter å føle meg brisen igjen.... Er som å ha en engel på ene siden av skulderen og en djevel på den andre...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Trenger motivasjon til enten det ene eller andre....

Skrevet

Ta deg en luftetur (uten å kjøpe øl) med hundene :-)

*løsningsorientert*

Gjest ulijuli
Skrevet

Ta deg en luftetur (uten å kjøpe øl) med hundene :-)

*løsningsorientert*

Visste noen kom til å foreslå det. De har fått morgentrim, vært masse ute og får seg en ny tur til kvelden. Jeg synes ikke det er noe som helst kjekt å gå tur med tre rotwailere, og plukke opp flere kilo drit. De bjeffer for den minste ting, lukter og sikler over hele huset i tillegg.

Skrevet

Visste noen kom til å foreslå det. De har fått morgentrim, vært masse ute og får seg en ny tur til kvelden. Jeg synes ikke det er noe som helst kjekt å gå tur med tre rotwailere, og plukke opp flere kilo drit. De bjeffer for den minste ting, lukter og sikler over hele huset i tillegg.

Misunner deg ikke, nei!

Skal ikke moralisere heller; kommer til å sprette en øl snart for å dra på konsert på Notodden Bluesfestival.

Lykke til uansett hva du velger :-)

Gjest ulijuli
Skrevet

Misunner deg ikke, nei!

Skal ikke moralisere heller; kommer til å sprette en øl snart for å dra på konsert på Notodden Bluesfestival.

Lykke til uansett hva du velger :-)

Takker....

Gjest trlalalala
Skrevet

Stikk og kjøp deg øl

du fortjener det ; =)

Gjest ulijuli
Skrevet

Stikk og kjøp deg øl

du fortjener det ; =)

Selv om jeg har vært på avrusning og edru siden???

Om jeg kjøper fire øl, så kan jeg ikke drikke i morgen og heller ikke mandag da jeg skal kjøre laaaangt...

Skrevet

Om jeg kjøper fire øl, så kan jeg ikke drikke i morgen og heller ikke mandag da jeg skal kjøre laaaangt...

Du skal selvsagt ikke kjøpe øl, for du vet hva som skjer da. Nå har du vært flink i lengre tid - ikke ødelegg det nå for ingen nytte.

Vær heller stolt av det du har oppnådd, og fortsett. Du klarer det!

Med vennlig hilsen

Gjest trialalala
Skrevet

Nå tikker klokka. Snart får du ikke kjøpt øl.

;men det er kanskje like greit

Skrevet

Ikke kjøp øl (nå stenger det straks også)!

Fokuser på alt du har klart så langt - det er ikke lite! Ikke ødelegg det nå, det er det ikke verdt.

Føler med deg, men husk at du er sterk og klarer dette :-)

Gjest ulijuli
Skrevet

Ikke kjøp øl (nå stenger det straks også)!

Fokuser på alt du har klart så langt - det er ikke lite! Ikke ødelegg det nå, det er det ikke verdt.

Føler med deg, men husk at du er sterk og klarer dette :-)

Nå er det for sent og jeg har ikke vært på butikken. Phu... slitsomt å få dette enorme suget. Noen dager tenker jeg ikke på det nesten, men i dag var det nummeret før.... Var på butikken i to-tiden, og dro hjem for å tenke skal- skal ikke. Siden har djevelen og engelen kranglet.

Ved hjelp av deres kommentarer og min andre syke side.... spiseforstyrrelsen overvant jeg dette suget. Men skal jeg være dønn ærlig... Jeg har mistet tre kilo siden jeg sluttet å drikke... Det er med blandede følelser. Jeg holdt på den tanken... Øl gjør deg feit. Men så noen ganger når jeg ser meg i speilet.... Herregud, tenker jeg. Du er styggtynn, men ikke ekstremt. Så drittlei av å høre andrees kommentarer også hele tiden. Uff. Jeg er skadd i hodet!

Har spist en spesiell grønnsaksblanding til middag så og si hver eneste dag i over et halvt år... Er det veldig sykt? Blir ikke lei heller...

Snart starter helse-Norge opp igjen. Men den eneste behandleren jeg har hører til en rusklinikk + fastlegen da. Det er liksom ingen som er tverrfaglig dyktig. For det handler om det samme.... Følelsen av at det kommer til å skje noe katastrofalt... Noe forferdelig. Jeg har opplevd det så mange ganger.... Å stå alene, være sterk og måtte ta meg av søskene mine når begge foreldrene mine prøvde å ta livet av seg samme uken. Jeg ble lønnet av barnevernet da jeg var 21 år for denne jobben... Hva med meg oppi alt?

Kanskje jeg høres selvmedlidendes ut nå. Jeg blir det enkelte øyeblikk. kan det være sunt? Jeg har gjennom livet brukt fortrengingsmetoden, men føler meg nå presset opp i et hjørne. Jeg må snu, men vet ikke hvordan en lever normalt og hvordan jeg skal greiee å temme følelsene mine...

Skrevet

Nå er det for sent og jeg har ikke vært på butikken. Phu... slitsomt å få dette enorme suget. Noen dager tenker jeg ikke på det nesten, men i dag var det nummeret før.... Var på butikken i to-tiden, og dro hjem for å tenke skal- skal ikke. Siden har djevelen og engelen kranglet.

Ved hjelp av deres kommentarer og min andre syke side.... spiseforstyrrelsen overvant jeg dette suget. Men skal jeg være dønn ærlig... Jeg har mistet tre kilo siden jeg sluttet å drikke... Det er med blandede følelser. Jeg holdt på den tanken... Øl gjør deg feit. Men så noen ganger når jeg ser meg i speilet.... Herregud, tenker jeg. Du er styggtynn, men ikke ekstremt. Så drittlei av å høre andrees kommentarer også hele tiden. Uff. Jeg er skadd i hodet!

Har spist en spesiell grønnsaksblanding til middag så og si hver eneste dag i over et halvt år... Er det veldig sykt? Blir ikke lei heller...

Snart starter helse-Norge opp igjen. Men den eneste behandleren jeg har hører til en rusklinikk + fastlegen da. Det er liksom ingen som er tverrfaglig dyktig. For det handler om det samme.... Følelsen av at det kommer til å skje noe katastrofalt... Noe forferdelig. Jeg har opplevd det så mange ganger.... Å stå alene, være sterk og måtte ta meg av søskene mine når begge foreldrene mine prøvde å ta livet av seg samme uken. Jeg ble lønnet av barnevernet da jeg var 21 år for denne jobben... Hva med meg oppi alt?

Kanskje jeg høres selvmedlidendes ut nå. Jeg blir det enkelte øyeblikk. kan det være sunt? Jeg har gjennom livet brukt fortrengingsmetoden, men føler meg nå presset opp i et hjørne. Jeg må snu, men vet ikke hvordan en lever normalt og hvordan jeg skal greiee å temme følelsene mine...

Hei,

Vær stolt av deg selv! Du har overvunnet enda et steg i kampen. Du er et skritt nærmere målet.

Selv om du er usikker på mange av spørsmålene du stiller, så har du åpenbart tenkt over dem. Jeg vet ikke om du har kontakt med IKS eller SSF (i Stavanger), men de kan i hvert fall hjelpe deg med svar på noen av spørsmålene.

Alt godt,

Gjest mosegaard
Skrevet

Stikk og kjøp deg øl

du fortjener det ; =)

Nå er du tåpelig, trlalalala.

Skrevet

Takker....

Jeg hadde samme problem i går. Stod utenfor polet to timer før det stengte. Satt meg inn og ut av bilen, visste godt at det er ikke bra for meg å drikke men hadde så desperat behov for å bli "brisen." Klarte ikke motstå fristelsen og kvelden endte med at jeg ble full, sint på meg selv, våget ikke ta mine psykiatriske medisiner, har sovet dårlig i natt, full av skyldfølelse i dag, enda mer angst, skuffelse.....Har hatt et massivt alkoholproblem i lang tid men var adru nesten 3 år før jeg begynte igjen. At jeg aldri lærer!! I dag har jeg sagt til meg selv at nå er det slutt så får vi se hvor lenge det varer....ønsk meg lykke til!

Skrevet

Jeg hadde samme problem i går. Stod utenfor polet to timer før det stengte. Satt meg inn og ut av bilen, visste godt at det er ikke bra for meg å drikke men hadde så desperat behov for å bli "brisen." Klarte ikke motstå fristelsen og kvelden endte med at jeg ble full, sint på meg selv, våget ikke ta mine psykiatriske medisiner, har sovet dårlig i natt, full av skyldfølelse i dag, enda mer angst, skuffelse.....Har hatt et massivt alkoholproblem i lang tid men var adru nesten 3 år før jeg begynte igjen. At jeg aldri lærer!! I dag har jeg sagt til meg selv at nå er det slutt så får vi se hvor lenge det varer....ønsk meg lykke til!

Når du har et så omfattende problem, er det ikke et alternativ å få antabus?

Skrevet

Husk at det er en svært kortvarig glede, og konsekvensene baller på seg..

Har du vært edru i 3 år, klarer du 3 år til. Om du får en "sprekk" betyr det ikke at du er ute å kjøre igjen, det var et feilskjær som kan rettes opp.

LYKKE TIL :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...