Gå til innhold

Vil jeg brenne i helvete?

Anbefalte innlegg

Gjest recpomdoiifrt
Skrevet

Jeg har virkelig mye kjærlighet i meg.

Jeg arbeider som frivillig stedet jeg bor. Besøksvenn for en eldre dame.

Men problemet er at jeg føler meg så ond. Jeg tenker at jeg vil havne i helvete. For jeg er så ekkel, skitten og ond.

Sånn greie jeg har i meg. Jeg er veldig redd for å dø. Jeg har gjort mange fæle ting i livet mitt.Tipper jeg kommer til å brenne i helvete. .Gud kan se inn i sjelen min og hvor ekkel jeg er. Jeg er voldtektsoffer og veldig ekkel. Jeg håper så sterkt at Gud vil tigi meg for alt det fæle jeg har gjort.

Skrevet

Du er verken ekkel, skitten eller ond, men du trenger hjelp. Har du en behandler, eller kan du snakke med fastlegen? Kanskje ta med en utskrift av det du akkurat skrev?

Med vennlig hilsen

Gjest Gunhilde
Skrevet

Slapp av. Hverken himmel eller helvete finnes. Døden er en skjønn søvn.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du høres ut som et flott menneske. Du er besøksvenn for noen som trenger det. Ikke så mange som kan smykke seg med noe slikt. :-)

Støtter forslag om å snakke med fastlege eller liknende. Ikke meningen å gå med slike følelser, og hjelp finnes. Du burde få se deg selv som det flotte mennesket du faktisk er. :-)

Gjest eltalita
Skrevet

Slapp av. Hverken himmel eller helvete finnes. Døden er en skjønn søvn.

Hva vet du om det? Har du vært død og våknet opp igjen?

Skrevet

Hva vet du om det? Har du vært død og våknet opp igjen?

Spørsmålet er nok heller om de som påstår det er "noe" på den andre siden "vært død og våknet opp igjen"?

Hvis ikke, hvordan kan de da vite det?

Gjest eltalita
Skrevet

Spørsmålet er nok heller om de som påstår det er "noe" på den andre siden "vært død og våknet opp igjen"?

Hvis ikke, hvordan kan de da vite det?

Jeg har sett masse ting som du aldri vil tro om jeg forteller det :)

Skrevet

Jeg har sett masse ting som du aldri vil tro om jeg forteller det :)

Vel, ikke ta det i denne tråden.

Gjest eltalita
Skrevet

Vel, ikke ta det i denne tråden.

Oisann, glemte at jeg var på psykiatri.

Gjest MayLynn
Skrevet

Du høres ut som et veldig godt menneske. Alle har gjort fæle ting. Å bli utsatt for overgrep er ihvertfall ikke DIN feil og det gjør deg ikke ekkel eller fæl.

Jeg tror selv på Gud og han dømmer deg IKKE - han er bare veldig glad i deg.

Jeg håper du søker hjelp til å bearbeide tankene dine.

Klem!

Skrevet

Du har tydeligvis mye skyldfølelse for ting som ikke er din feil. Hva som venter etter døden, er antageligvis ikke noe noen menneske kan vite hva er, om det i det hele tatt er noe. Jeg hadde og mye helvettesfrykt for noen år siden, og hele greien sluttet med at jeg ble agnostiker, som overhodet ikke tror på gud. Jeg havner nok i ett eventuellt helvette, mye heller en deg ;)

Gjest du bestemmer
Skrevet

Det er helt opp til deg om du vil til Gud eller et sted Gud ikke er etter dette livet. Han stiller ingen krav men han vil at du skal velge selv om du vil ta imot ham eller ikke.

Skrevet

Du høres ut som et fint menneske mener nå jeg!

Men hvordan kan det ha seg at vi "vet" hva som skjer i helvete (man brenner...), men hva i så tilfellet skjer i himmelen da?

Skrevet

"Himmel og helvete" må vel være her på jorden det...

Skrevet

"Himmel og helvete" må vel være her på jorden det...

Og nei, du kommer ikke til å brenne i noe helvete ;)

tunglettlett
Skrevet

Du høres ut som et fint menneske mener nå jeg!

Men hvordan kan det ha seg at vi "vet" hva som skjer i helvete (man brenner...), men hva i så tilfellet skjer i himmelen da?

I vikingtida var helvete et iskaldt sted... Tror ikke vi kan påstå vi vet hva det er hvis det er.

Hva gjelder deg, recpomdoifrt, vil jeg ut fra hva du skriver, tørre påstanden om at du er ikke verre enn de fleste av oss andre. En overutviklet samvittighet, kanskje, og dødsangst. Det er flott med sånne som deg som vil være besøksvenn - det er mange du stryker med kjærlig hånd på din vei. Prøv å se deg med deres øyne - tror du de ville sett deg i helvete (hva nå enn det er)?

Finn deg noen å prate med - venner eller profesjonelle. Det høres for meg ut som om du har en del å jobbe med. Lykke til.

Skrevet

For jeg er så ekkel, skitten og ond - brenne i helvete? Tror ikke det.

Kan du forklare hvorfor du føler det sånn?

Gjest solfryd
Skrevet

Trøste og bære... Du er ikke skitten og ond fordi du har blitt utsatt for ovegrep. Det er IKKE din skyld det som har skjedd deg.

Forøvrig har dette med "helvete og himmel" med tro å gjøre. I følge min tro er det bare Gud som avgjør hvem som kommer hvor. Det kan ingen andre sette seg til dommer over eller avgjøre. ;-)

Skrevet

Jeg har slitt med de samme tankene om å brenne i helvete. Har gjort så mye galt i mitt liv. Tanken på et helvete der jeg brenner har faktisk gjort at jeg ikke har tatt livet av meg flere ganger. For det må da være verre i helvete enn her, selv om livet kan være forferdelig nå også. Skulle ønske jeg kunne snakke med flere om disse tankene. Jeg er blitt frelst og har fått til svar av mange i menigheten at jeg kan slappe av, så lenge jeg har tatt imot Jesus så kommer jeg til himmelen, men samtidig har jeg hengt meg opp i noen beskrivelser i Det Gamle Testamentet om Herrens brennende vrede. Og hvordan vet jeg at jeg ikke kommer til å rammes av det? Det er ingen av oss som vet sikkert hvor vi havner etter døden. For min del så er jeg glad jeg er frelst og ikke endte opp med å dø da jeg syndet som verst i mange mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...