Gå til innhold

Vil jeg brenne i helvete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes ikke noe helvete, det er i såfall her på jorden.

Gjest solfryd
Skrevet

Jeg har slitt med de samme tankene om å brenne i helvete. Har gjort så mye galt i mitt liv. Tanken på et helvete der jeg brenner har faktisk gjort at jeg ikke har tatt livet av meg flere ganger. For det må da være verre i helvete enn her, selv om livet kan være forferdelig nå også. Skulle ønske jeg kunne snakke med flere om disse tankene. Jeg er blitt frelst og har fått til svar av mange i menigheten at jeg kan slappe av, så lenge jeg har tatt imot Jesus så kommer jeg til himmelen, men samtidig har jeg hengt meg opp i noen beskrivelser i Det Gamle Testamentet om Herrens brennende vrede. Og hvordan vet jeg at jeg ikke kommer til å rammes av det? Det er ingen av oss som vet sikkert hvor vi havner etter døden. For min del så er jeg glad jeg er frelst og ikke endte opp med å dø da jeg syndet som verst i mange mange år.

Det er sant det som de i menigheten har fortalt deg; Når du er frelst har du ingenting å frykte. Du er et Guds barn fordi du har tatt imot Jesus som din frelser. Og når Gud ser på deg, ser han deg gjennom sin sønn. Ingen mennesker greier å leve syndfritt og perfekt. Men Jesus levde det syndfrie og perfekte livet for oss. Så for Gud er du perfekt i hans øyne, pga Jesus.

Man skal selvsagt forsøke å leve så godt som mulig, men helt perfekt blir det aldri. Da har vi tilgivelsen i frelseren.

Skrevet

Dine gode gjerninger vise noe annet, og en blir ikke dømt utfra hva en føler men gjerningene en gjør. For å sette dette noe på spissen. Hadde du følte deg gjad å lykkelig ved å myrde og mishandle noen, så hadde ikke det hjulpet deg noe, men måtte stå til regnskap for dine grusomme handlinger. så det du føler står ikke i harmoni du forteller du gjør nå, så det må være noe med din psykiske eller kanskje også fysikse helse som spiller deg et puss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...