Gå til innhold

Hypomani?

Anbefalte innlegg

Gjest bipper
Skrevet

Er bp2 INA, de to siste årene har sykdommen vært i konstant endring. Har nettopp startet med litium (halvannen uke siden), nivåene er ok.

Håpte og trodde at den skulle gi meg en sikring mot hypomanier. Bruker i tillegg Seroquel.

MEN: de siste dagene har jeg følt meg på en klar opptur.

Signal:

* Lite søvn (har tatt ekstra med., blir allikevel kun få timer)

* Svært rastløs

* Masse selvtillit og klart mindre hemninger enn ellers

* Økt seksuell apetitt

* Er i tillegg litt usikker på dømmekraften min nå, er ikke lenger sikker på om jeg er i stand til å avgjøre hva som er lurt og ikke.

Den seksuelle apetitten er altoppslukende, og lar seg ikke mildne av at jeg "hjelper meg selv". Tenker på sex hele tiden, har bare vært utenfor døra 2 ganger i helga, tør ikke stole på hva jeg gjør om jeg møter en mann som ser to ganger i min retning.

Forrige opptur jeg hadde resulterte i seksuelle handlinger med svært alvorlig utfall, vet ikke hva jeg skal gjøre!!! Håpte virkelig at litiumen skulle gjøre susen!

Skrevet

Du bør vel øke AP til du ihvertfall sover om natta? Jeg har kvalt mange oppturer på denne måten, men du må gjøre dette med en gang du kjenner igjen symptomene.

Jeg også bruker litium, men det skjer enda at jeg får oppturer om enn sjeldnere og sjeldnere. Blir mere stabil etterhvert som tiden går.

Gjest manisk ja
Skrevet

du må til lege i morgen før det går galt!!!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er er for kort tid til at litium skal hjelpe deg. Dessuten vet du enda ikke sikkert om du får rett dose.

Løsningen må være å øke Seroquel samt ringe behandler/lege i morgen.

Gjest bipper
Skrevet

Det er er for kort tid til at litium skal hjelpe deg. Dessuten vet du enda ikke sikkert om du får rett dose.

Løsningen må være å øke Seroquel samt ringe behandler/lege i morgen.

tusen takk for svar, skal gjøre det jeg kan for å stoppe dette nå

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...