Gjest Elling-lover Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 Hei! Er stor tillhenger av Elling filmene. Elling har jo helt sikkert en psykiatrisk diagnose. Hva mener NHD og dere andre han har? 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 Hehe. Jeg anbefaler deg å lese spesielt første boka i serien - Utsikt til paradiset. Der kommer mye til syne. En eller annen form for personlighetsforstyrrelse kanskje, men jeg synes det er vanskelig å plassere. Schizoid eller schizotyp kanskje.... Eller en salig blanding av alt mulig rart. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. august 2010 Skrevet 9. august 2010 Filmene? Uff... Du må da lese bøkene. De ødela mye av historien og Ellings oppførsel i filmene. Han ville aldri forsont seg med at moren fant seg en mann. 0 Siter
tjohei Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Paranoid personlighetsforstyrrelse? Det var et bilde av Elling i et hefte med personlighetsfortyrrelser som jeg har. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Har verken sett filmene eller lest bøkene og kommer heller ikke til å gjøre det. 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Paranoid personlighetsforstyrrelse? Det var et bilde av Elling i et hefte med personlighetsfortyrrelser som jeg har. Elling er en sammensatt fiktiv person med mange diagnoser, slik jeg ser det. 0 Siter
tjohei Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Elling er en sammensatt fiktiv person med mange diagnoser, slik jeg ser det. Synes det var feil å sette inn bilde av han da. Jeg fikk inntrykk av at han var paranoid ut fra bildet. Mulig jeg misforstod. 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 10. august 2010 Skrevet 10. august 2010 Synes det var feil å sette inn bilde av han da. Jeg fikk inntrykk av at han var paranoid ut fra bildet. Mulig jeg misforstod. Stemmer nok det også. Han var jo paranoid nok, men det er mye som feiler han. Og det at han er fiktiv gjør vel at han kanskje ikke har et helt realistisk symptombilde.(?) Jeg vet ikke om det ville finnes en liknende person i det virkelige liv, selv om det finnes mye forskjellig der ute. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.