Gå til innhold

Elling og diagnose

Anbefalte innlegg

Gjest Elling-lover
Skrevet

Hei!

Er stor tillhenger av Elling filmene. Elling har jo helt sikkert en psykiatrisk diagnose. Hva mener NHD og dere andre han har?

Skrevet

Hehe. Jeg anbefaler deg å lese spesielt første boka i serien - Utsikt til paradiset. Der kommer mye til syne.

En eller annen form for personlighetsforstyrrelse kanskje, men jeg synes det er vanskelig å plassere. Schizoid eller schizotyp kanskje.... Eller en salig blanding av alt mulig rart.

Skrevet

Filmene? Uff... Du må da lese bøkene.

De ødela mye av historien og Ellings oppførsel i filmene. Han ville aldri forsont seg med at moren fant seg en mann.

Skrevet

Paranoid personlighetsforstyrrelse? Det var et bilde av Elling i et hefte med personlighetsfortyrrelser som jeg har.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har verken sett filmene eller lest bøkene og kommer heller ikke til å gjøre det.

Gjest tror jeg
Skrevet

Paranoid personlighetsforstyrrelse? Det var et bilde av Elling i et hefte med personlighetsfortyrrelser som jeg har.

Elling er en sammensatt fiktiv person med mange diagnoser, slik jeg ser det.

Skrevet

Elling er en sammensatt fiktiv person med mange diagnoser, slik jeg ser det.

Synes det var feil å sette inn bilde av han da. Jeg fikk inntrykk av at han var paranoid ut fra bildet. Mulig jeg misforstod.

Gjest tror jeg
Skrevet

Synes det var feil å sette inn bilde av han da. Jeg fikk inntrykk av at han var paranoid ut fra bildet. Mulig jeg misforstod.

Stemmer nok det også. Han var jo paranoid nok, men det er mye som feiler han. Og det at han er fiktiv gjør vel at han kanskje ikke har et helt realistisk symptombilde.(?) Jeg vet ikke om det ville finnes en liknende person i det virkelige liv, selv om det finnes mye forskjellig der ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...