Gå til innhold

Hvis hypomani - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett frem til behandler er tilbake fra ferie, livet har vært vanskelig i det siste. Det er en del ting jeg trenger å snakke med han om. Særlig det jeg opplevde i sommer, som visstnok var en hypomani. Jeg er redd for ikke å bli trodd/tatt på alvor, har dårlige erfaringer med det fra før. Det er noen ting jeg gjerne vil ha svar på.

1. Er det sikkert at det var en hypomani? (Jeg burde egentlig ikke behøve spørre om det, har fått det i klartekst av nhd. Jeg har ikke lyst til å innrømme for meg selv at denne perioden som stort sett var veldig fin egentlig var psyk.)

2. Kan en ev. hypomani utløses av ytre omstendigheter/ting jeg gjør selv? Og er det i tilfelle fortsatt en hypomani?

3. Hvilke konsekvenser bør denne episoden få for behandlingen? Jeg bruker både ad og lamictal. Risikerer jeg å måtte slutte med ad? Andre endringer i medisiner?

4. Ap. Jeg har i perioder brukt ap, med god effekt, uten å ha en fullt utviklet psykose. Kan ap hjelpe i slike tilfeller (hypomani)?

5. Virker lamictal også dempende på ev. hypomanier så jeg ville vært enda "høyere oppe" uten?

Skrevet

Jeg synes kort og godt du skal ta med denne listen til behandler og stille spørsmålene der. Har liten tro på nytten av at du "kverner" på dette på dol i stedet for å ta utfordringen i RL.

Lykke til i morgen:-)

Skrevet

Jeg synes kort og godt du skal ta med denne listen til behandler og stille spørsmålene der. Har liten tro på nytten av at du "kverner" på dette på dol i stedet for å ta utfordringen i RL.

Lykke til i morgen:-)

Jeg tror ikke du skjønner dette helt. Jeg vet ikke om jeg kan stole på behandler - ikke når det er noe som ikke passer inn i den eksisterende diagnosen. Så dette blir på en måte en "test", og for å vite om han består testen må jeg jo vite svarene. :- )

(Jeg har vært "uheldig" med behandler før, kastet bort noen år med en behandler som ikke fikk med seg/overså ting som ikke passet inn i diagnosen. Jeg vil ikke risikere å gjøre det igjen.)

Men jeg vil ikke si at jeg "kverner" på dette her på dol. Jeg skrev om det helt i starten, da det etterhvert gikk opp for meg at noe ikke var som det skulle. Ikke etter det. Eller er det noe jeg har glemt nå?

Det Store Spørsmålet er jo om jeg skal ringe behandler i morgen, eller vente til timen på torsdag. Egentlig er ikke det et vanskelig spørsmål, jeg bør ringe i morgen. Jeg har vært alt for langt nede til å overse det, tror det eneste som har holdt meg oppe er at jeg vet jeg kan få tak i behandler i morgen.

Skrevet

Jeg tror ikke du skjønner dette helt. Jeg vet ikke om jeg kan stole på behandler - ikke når det er noe som ikke passer inn i den eksisterende diagnosen. Så dette blir på en måte en "test", og for å vite om han består testen må jeg jo vite svarene. :- )

(Jeg har vært "uheldig" med behandler før, kastet bort noen år med en behandler som ikke fikk med seg/overså ting som ikke passet inn i diagnosen. Jeg vil ikke risikere å gjøre det igjen.)

Men jeg vil ikke si at jeg "kverner" på dette her på dol. Jeg skrev om det helt i starten, da det etterhvert gikk opp for meg at noe ikke var som det skulle. Ikke etter det. Eller er det noe jeg har glemt nå?

Det Store Spørsmålet er jo om jeg skal ringe behandler i morgen, eller vente til timen på torsdag. Egentlig er ikke det et vanskelig spørsmål, jeg bør ringe i morgen. Jeg har vært alt for langt nede til å overse det, tror det eneste som har holdt meg oppe er at jeg vet jeg kan få tak i behandler i morgen.

'' Jeg vet ikke om jeg kan stole på behandler - ikke når det er noe som ikke passer inn i den eksisterende diagnosen. Så dette blir på en måte en "test", og for å vite om han består testen må jeg jo vite svarene. :- )

''

Jeg tror det er nødvendig å primært kommunisere med den behandler man evt. har i RL, og ikke med nhd og dolbefolkningen. Du kan si nettopp disse tingene du skriver her til din behandler, si at du ikke stoler på ham osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...