Gå til innhold

angs og søvnproblemer+ ett tidligere alkohol problem

Anbefalte innlegg

Gjest sliter-som-fy
Skrevet

hei. jeg føler det sånn at jeg ikke kan snakke med min fastlege om disse problemene. jeg har en kronglete fortid med missbruk, men er nå "rehablitert". jeg står i en utrolig vanskelig situasjon nå fortiden da jeg er midt oppi en barnefordelingssak hvor far er en som har psylisk og fysiskt truet meg gjennom mange år...jeg føler mye angst om dagen og har problemer med å sove. dette er vondt da jeg føler at det går utover barna og mannen min. når det gjelder alkohol så kjenner jeg med selv godt, kjenner "lusa på gangen", og ønsker som en trygghet og en sikkerhetsline at jeg burde ha en resept på antabus. det er forferdelig vanskli for meg å ikke kunne gå til legen med disse problemene da jeg føler meg mindreverdig og uglesett. hvorfor skal ikke jeg har krav på en verdig vurdering av legen min, jeg er jo ett menneske jeg også. jeg føler at hele min fortid ligger til doms for meg og at den alltid vil gjøre det da jeg har papirer på ett opphold på instutisjon. ellers i livet fungerer alt greit, men nå er jeg i en utrolig presset situasjon og lurer på om det virkelig er sånn at man ikke har krav på legehjelp når man har valgt feil livsstil?

Skrevet

Hei,

Forstod ikke helt hvorfor du ikke kan snakke med fastlegen din, har du forsøkt tidligere og hatt dårlig erfaring? Det kan være verdt et forsøk til, evt bytte fastlege om du ikke har god dialog med den du har nå.

Skrevet

Selvsagt har du krav på legehjelp, men du må oppsøke den :)

Gjest forutinntatt?
Skrevet

Du virker forutinntatt om jeg leser riktig. Du har jo ikke vært til legen og lagt fram problemet. Likevel "vet" du hvordan du blir møtt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...