Gå til innhold

Medisin mot kjedsomhet

Anbefalte innlegg

Gjest Gravlaks
Skrevet

Finnes det noe som gjør at man gleder seg over den minste ting?

Flimmer1365381250
Skrevet

En nær døden-opplevelse. Men det anbefales ikke.

Skrevet

Det hjelper en del å ikke sitte og vente på at ting skal skje. Å sitte å klage over at ting er kjedelig hjelper heller ikke.

Har du lest boka om Albert Åberg da han kjedet seg? Pappaen hans sa at det var kjedelig i blant slik at en skulle merke forskjell. :)

Ta initiativ til noe selv om du vil at det skal skje noe! Er ikke verre enn å stikke ut en tur, eller ta kontakt med noen. Kanskje få en utenlandsk nettvenn som en drar på besøk til eller får besøk av..? Mange muligheter for spenning og action er det.

Å sette pris på livet tror jeg er enklere om en klarer å sette ting litt i perspektiv. Jeg hadde en venninne med et barn på samme alder som mitt barn og i samme livssituasjon med hus og mann. Hun døde bare 26 år gammel av kreft. Bare det å kunne snuse i håret til min egen 3åring, plukke villbringebær og spise dem, gå barbeint i gresset med han gir meg noe. Jeg tenker på hvor heldig jeg er. Man tar ofte livet og det en har som en selvfølge. Vi bor i et godt og fritt land, med mange muligheter og rettigheter. Jeg syns det er mye å være takknemlig for og mye å glede seg over. :)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Forestill deg at livet ditt blir snudd paa hodet i loepet av et oyeblikk. At du mister alle rundt deg som du er glade i. Eller forestill deg at du faar beskjed om at du lider av en uhelbredelig sykdom som du vil doe av innen kort tid.

Da er det lett aa glede seg over det en har.

Skrevet

Det hjelper en del å ikke sitte og vente på at ting skal skje. Å sitte å klage over at ting er kjedelig hjelper heller ikke.

Har du lest boka om Albert Åberg da han kjedet seg? Pappaen hans sa at det var kjedelig i blant slik at en skulle merke forskjell. :)

Ta initiativ til noe selv om du vil at det skal skje noe! Er ikke verre enn å stikke ut en tur, eller ta kontakt med noen. Kanskje få en utenlandsk nettvenn som en drar på besøk til eller får besøk av..? Mange muligheter for spenning og action er det.

Å sette pris på livet tror jeg er enklere om en klarer å sette ting litt i perspektiv. Jeg hadde en venninne med et barn på samme alder som mitt barn og i samme livssituasjon med hus og mann. Hun døde bare 26 år gammel av kreft. Bare det å kunne snuse i håret til min egen 3åring, plukke villbringebær og spise dem, gå barbeint i gresset med han gir meg noe. Jeg tenker på hvor heldig jeg er. Man tar ofte livet og det en har som en selvfølge. Vi bor i et godt og fritt land, med mange muligheter og rettigheter. Jeg syns det er mye å være takknemlig for og mye å glede seg over. :)

''Bare det å kunne snuse i håret til min egen 3åring, plukke villbringebær og spise dem,''

Hvis det vokse villbringebær der, er det virkelig på tide du vasker håret hans/hennes!

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei!

Ja det gjør det, tips: Ta et år, reis til feks Mor Teresa søstrene i Calcutta, jobb i slummen, se glade mennesker som ikke eier noe annet enn en plastpresening å sove under.

Det har forandret mange mange mennesker :)

Skrevet

''Bare det å kunne snuse i håret til min egen 3åring, plukke villbringebær og spise dem,''

Hvis det vokse villbringebær der, er det virkelig på tide du vasker håret hans/hennes!

;-)

Med vennlig hilsen

Hårvask er oppskrytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...