Gå til innhold

hva må en psyk gjøre for å få driftstilskudd?

Anbefalte innlegg

Gjest driftstilskudd
Skrevet

Må de kunne publisere gode forskningsresultater? Eller har de fått gode karakter i studietiden? Hva skal til for å få avtale?

Gjest Gravlaks
Skrevet

En ferdig utdannet psykiater kan søke om å få driftstilskudd uten å måtte vise til noen ting.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er en stilling/jobb som RHFet utlyser. Alle psykiatere (spesialister i psykiatri) kan søke en slik stilling.

Gjest driftstilskudd
Skrevet

En ferdig utdannet psykiater kan søke om å få driftstilskudd uten å måtte vise til noen ting.

Hvorfor er det da mange som søker og ikke får det? Vet ikke hvordan det er med psykiatere, men mange psykologer får ikke tilskudd.

Skrevet

Det er en stilling/jobb som RHFet utlyser. Alle psykiatere (spesialister i psykiatri) kan søke en slik stilling.

Ser du skriver psyk.

Om det er en psykologstilling, er det tilsvarende. Alle psykologspesialister kan søke på en slik stilling.

Skrevet

Hvorfor er det da mange som søker og ikke får det? Vet ikke hvordan det er med psykiatere, men mange psykologer får ikke tilskudd.

Fordi det er et begrenset anntall hjemler (som med andre stillinger).

Gjest driftstilskudd
Skrevet

Så de utlyser da en stilling som privatpraktiserende psykolog/psykiater med avtale?

men hva avgjør hvem som får avtale? Det lurer jeg på. Må de vise til resultater i jobben sin?

Skrevet

Så de utlyser da en stilling som privatpraktiserende psykolog/psykiater med avtale?

men hva avgjør hvem som får avtale? Det lurer jeg på. Må de vise til resultater i jobben sin?

Jeg vil tro det er som ellers i det offentlige Norge: I hovedsak ansiennitet, referanser og jobbintervju.

Gjest driftstilskudd
Skrevet

Jeg vil tro det er som ellers i det offentlige Norge: I hovedsak ansiennitet, referanser og jobbintervju.

jeg kjenner en kjempedyktig psykolog ( etter min mening) som har jobbet femten år i yrket og er psykologspesialist. Hun har også jobbet som sjefspsykolog på DPS noen år også. Hun har startet privat praksis og har ikke fått avtale. Hva er "galt" med henne?

Skrevet

jeg kjenner en kjempedyktig psykolog ( etter min mening) som har jobbet femten år i yrket og er psykologspesialist. Hun har også jobbet som sjefspsykolog på DPS noen år også. Hun har startet privat praksis og har ikke fått avtale. Hva er "galt" med henne?

a) Det har ikke vært noen ledig hjemmel.

B) Det har vært en enda bedre kvalifisert søker.

c) Det er "noe" med henne.

Gjest Gravlaks
Skrevet

''c) Det er "noe" med henne.''

LOL

Gjest driftstilskudd
Skrevet

men de får vel lov til å søke flere ganger? Det er vel flere hjemler man kan søke på?

Og jeg lurer også på hva som skal til for å miste driftstilskuddet?

Gjest driftstilskudd
Skrevet

''c) Det er "noe" med henne.''

LOL

hva kan det være for noe mon tro? *grubler* Det er jo også slik at snille mennesker lett kan bli utnyttet. Kanskje noen har baktalt henne og gitt henne dårlige referanser?

Skrevet

men de får vel lov til å søke flere ganger? Det er vel flere hjemler man kan søke på?

Og jeg lurer også på hva som skal til for å miste driftstilskuddet?

''men de får vel lov til å søke flere ganger? Det er vel flere hjemler man kan søke på?''

Ja. Se på det som all annen jobbsøking.

Om en blir fratatt et driftstilskudd, e det fordi en ikke har fulgt reglene/oppfylt forpliktelsene som ligger i arbeidsavtalen. Selvsagt mister en også driftstilskuddet om en mister autorisasjonen som lege/psykolog.

Gjest sier du
Skrevet

''men de får vel lov til å søke flere ganger? Det er vel flere hjemler man kan søke på?''

Ja. Se på det som all annen jobbsøking.

Om en blir fratatt et driftstilskudd, e det fordi en ikke har fulgt reglene/oppfylt forpliktelsene som ligger i arbeidsavtalen. Selvsagt mister en også driftstilskuddet om en mister autorisasjonen som lege/psykolog.

da er vel de med tilskudd de beste psyk.

Skrevet

Fordi det er et begrenset anntall hjemler (som med andre stillinger).

Man akk, ingen begrenset mengde pasienter! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

da er vel de med tilskudd de beste psyk.

På gruppenivå - ja.

Skrevet

På gruppenivå - ja.

Wæow, det hadde jeg aldri trodd du ville si.

Skrevet

Wæow, det hadde jeg aldri trodd du ville si.

Bedre enn de privatpraktiserende uten driftstilskudd var det jeg uttalte meg om.

Jeg er fortsatt sikker på at de beste er i den offentlige psykiatrien.

Skrevet

Bedre enn de privatpraktiserende uten driftstilskudd var det jeg uttalte meg om.

Jeg er fortsatt sikker på at de beste er i den offentlige psykiatrien.

Phu, nå ble jeg nesten litt bekymret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...