Gå til innhold

Journal/min eiendom.

Anbefalte innlegg

Gjest rett til innsyn
Skrevet

Har fått ny lege og han ønsket min journal fra det andre kontoret,ringte dem og ba dem sende journalen til meg. Det var ikke så lett mente kontordama,men hun skulle snakke med legen om det. Hun skulle ta kontakt pr tlf. Det er nå flere mnd siden,er det ikke lov å få sin egen journal?

Ville bare se over den før jeg leverte den til nye legen.

hvorfor skjer dette??
Skrevet

Journalen er din eiendom ja.

Det har ikke slått deg at de har glemt det, og en ny telefon vil være nødvendig?

Gjest Lotus77
Skrevet

Man må søke skriftlig om å få innsyn i journalen og betale for å få utskrift av den.

Dette må også de som jobber på sykehus/legekontor gjøre.

De har ikke lov å bare lese journalen sin uten å gå den veien de skal.

Gjest journal
Skrevet

Du må sende skriftlig at du ønsker kopi av journalen og jeg tror det koster rundt 70 kr. Legen må få tillatelse av deg for å kunne få overført journalen. Jeg har ikke sjekket loven, for sliten nå. Men det er fastlegen min som har sagt at jeg må underskrive for å gi han tillatelse til å få journaler.

Skrevet

Ring dem en gang til da vel. De har sikkert glemt av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...