Gå til innhold

Mor som sliter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor på snart 60 har tinnitus. Hun begynte på Immovane sovetabletter og ble avhengig av disse. I våres ble hun lagt inn på avrusning for 2 gang og det så ut til å gå bra. Da hun kom hjem var hun kvitt den fysiske avhengigheten, men den psykiske var ikke behandlet. På de siste tre ukene har hun gått fra å være litt redusert fysisk til det jeg vil kalle psykotisk.. Hun er lagt inn på en psykiatrisk klinikk nå. Jeg besøkte henne igår og da ble hun så redd for å se oss. Hun var overbesvist om at vi var død og at vi var gjenferd.. Det er helt forferdelig å se sin mor så syk. Hun er ikke seg selv i det hele tatt. Sitter og vugger og gjentar seg selv. Jeg er redd at det er skjedd noe i hjernen da hun gikk på immovane. Hun får nå cipralex 15mg for angst, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Noen som kan gi noen råd til hva jeg kan gjøre her? Hva jeg kan spørre legen og psykologen på behandlingssenteret om? Hun har det absolutt ikke bra nå og jeg vil bare at hun skal bli kvitt psykosen/hallusinasjonene..

Skrevet

Hvis hun er psykotisk skal hun jo normalt få medisin mot dette. Hvis de har valgt der hun er å ikke gi AP må det jo være en grunn. Det ville jeg spurt om.

Men håper NHD kan hjelpe deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din mor bør få antipsykotisk medisin. Da vil dette gå raskt over.

Skrevet

Din mor bør få antipsykotisk medisin. Da vil dette gå raskt over.

Ok, hun er idag lagt inn på en psykiatrisk klinikk. Håper de kan hjelpe henne bedre her. Skal forhøre meg med legene der ang antipsykotisk medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...